تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

سرکوب معترضان در میدان بهارستان

بنا بر گزارش‌های رسیده به زمانه، میدان بهارستان تهران امروز از ساعت ۴ بعد از ظهر شاهد تجمع معترضان به نتایج انتخابات و سرکوب آن‌ها از سوی نیروهای نظامی و انتظامی بوده‌است.

مجموعه فعالان حقوق بشر، تا این لحظه از «تیر خوردن یک دختر ۱۹ ساله» در میدان بهارستان خبر می‌دهد.
به گفته این منبع،‌ نیروهای مسلح برای متفرق کردن معترضان به استفاده از گاز اشک‌آور، تیراندازی هوایی و سپس مستقیم روی آورده‌اند.

فیلمی از تجمعات با تاریخ امروز (چهارشنبه):

تارنمای خبری این مجموعه می‌نویسد: «علاوه بر ده‌ها بازداشت و زخمی شده، بنابر مستندات دریافتی مجموعه، تا کنون یک دختر حدود ۱۹ ساله از ناحیه گلو مورد اصابت گلوله نیروهای شبه نظامی و لباس شخصی قرار گرفته‌است و تیراندازی هوایی و مستقیم کماکان در این منطقه ادامه دارد.»

این سایت خبری ادامه می‌دهد: «گزارش شده‌است نیروهای نظامی علی‌رغم زخمی شدن این شهروند جوان، اجازه کمک‌رسانی به این زخمی را نداده‌اند و سرانجام با وقفه طولانی بوسیله ماشین‌های نظامی این فرد به محل نامشخصی منتقل شده‌است.»

ضرب و شتم شدید و گروهیِ زنان و مردان و بررسی محتوای تلفن‌های همراه عابران برای کشف تصاویر درون آن‌ها از دیگر اقدامات نیروهای ضد شورش گزارش شده‌است.

ستاد موسوی: این تجمع مستقل است و ارتباطی با ستاد میرحسین موسوی ندارد

خبرگزاری فرانسه نیز شمار تجمع‌کنندگان میدان بهارستان و مقابل مجلس شورای اسلامی در نزدیکی این میدان را چند صد نفر ذکر کرده و از متفرق کردن آن‌ها توسط پلیس با ضربه‌های باتوم و سپر خبر می‌دهد.

به گفته شاهدان عینی در تماس با زمانه،‌ گارد ضد شورش و لباس‌شخصی‌ها در بهارستان به منظور جلوگیری از تشکیل هسته تجمع، با معترضان به زد و خورد پرداخته‌اند.
شبکه تلفن همراه نیز در بهارستان و ناحیه اطراف کاملاً قطع است و قطارهای مترو در ایستگاه‌های بهارستان و ملت توقف نمی‌کنند.

فیلمی که گفته می‌شود مربوط به تجمع امروز در بهارستان است:

دیگر گزارش‌ها حاکی از پرواز بالگردهای سپاه بر فراز این میدان و شمار فراوان بازداشت‌شدگان است.

ستاد میر حسین موسوی در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که تجمع روز چهارشنبه در بهارستان هیچ‌گونه ارتباطی به ستاد موسوی و شخص وی ندارد و تجمعی مستقل است.

بنا بر یک خبر دیگر دریافتی، «خانواده‌های بازداشت‌شدگان روزهای اخیر نیز در مقابل دادگاه انقلاب تجمع کرده‌اند و پلیس این خانواده‌ها را محاصره کرده‌است.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

من نمیدانم این نوشته که خبر از تک تیراندازان لبنانی (فلسطینی؟) میدهد از مسعود دهنمکی است یاخیر. باید منتظر روزهای آینده شد تا مشخص شود. اما بهرحال دوست دارم آنرا باور کنم چرا که با واقعیت ها عجیب میخواند. دهنمکی می گوید که تک تیراندازان لبنانی با سمینوف گلوی مردم را نشانه می گیرند. چرا گلو!؟

کشته شدگان بسیاری گلوی شان و بالای سینه شان سوراخ شده مثل ندا. وقتی روی زحم گلوله ندا را با دست پوشاندند، خونی که از شاهرگش بیرون میزد چون راه خروج نداشت از دهان و بینی اش بیرون زد. ندا نیز باید هدف این تک تیراندازان قرار گرفته باشد که شاهرگ و گلو را نشانه میگیرند. همراهان ندا حواس شان نبوده و بسیجیان توی خیابان را بناچار تنها عامل تیراندازی به ندا میدانند. چه آن بسیجی و چه این فلسطینی هردو دشمن ایرانی اند. با همان سبعیت 1400 سال قبل عرب ساکن مکه که از بریدن گلوی دشمن اش با دشنه لذت میبرد، اینها نیز گلوی فرزندان ما را به زخم گلوله میبرند. پول ایرانی را به تاراج میبرد، ایرانی را تحقیر میکند و از نفرت اش اگر دشنه اش به گلوی ما نمیرسد گلوله اش را میرساند.

خامنه ای با پول مردم ما برای فلسطینی خانه و زندگی می سازد و برای تفریح اش تفنگ سیمونوف میخرد تا در ایران به شکار آزادیخواهان بیایند و صواب برای آخرت ببرند و به بهشت بروند. گلو و سینه نداهای ما را سوراخ میکنند که هم در این دنیا جایزه بازهم پول بیشتر و صیغه های بیشتر ایرانی نصیب شان شود و هم در آن دنیا انواع و اقسام حور و قلمان نصیب شان شود و سکس بکنند... پول و سکس.. امری که دین شان را برای بدست آوردنش مناسب آن تفسیر میکنند.

چه زندگی «لوکسی» دارند این فلسطینی ها. حتا نازی ها نیز چنین حالی به خود ندادند که فلسطینی ها؛ شکار آدم! شکار ایرانی آزادی خواه... لابد پس از هر بار زدن یک «شکار»، برسم شکارچی های اصیل دست یکدیگر را می فشارند و به رسم القائده به هنگامی که سرباز آمریکایی را در عراق با سیمونوف میزند به یکدیگر تبریک میگویند و الحمدولالله و الله و اکبر میگویند.
حتما جایزه یک سکه تمام بهار آزادی برای هر «تروفه» که به بهشت زهرا روانه کنند از دست رهبر دریافت میکنند و مورد تفقد قرار میگیرند. لابد به هنگام شکار برای هم کرکری هم میخوانند؛ هه هه هه.. تو که گلو زدن بلد نیستی برو باتوم بدستت بگیر کتک بزن.. ؛ حتا نازی ها نیز چنین تفریحی از یهودی کشی نبردند که خامنه ای و شکارچی های فلسطنی اش از زدن گلوی ایرانی.
Source:
http://www.irancpi.net/digran/matn_3256_0.html

-- majid ، Jun 24, 2009

chera mirhosein diige vakoneshi neshoon nemide?

-- mina ، Jun 24, 2009

آقای زمانه ! شما در گل فتنه های زمانه تان فرو خواهی رفت وجوانان فهیم و رشید ما چهره گرگ خبیث شما را در پس چهره به ظاهر آزادیخواهتان ! خواهند دید. نفرین ابد بر شما سلاله قابیلیان مردم فریب و خائن به مملکت، اسلام، مردم و نظام مقدس همیشه پایدار ما.پاینده باد ایران ،مردم و رهبر عزیزمان

-- آتیللا ، Jun 24, 2009

من پيشنهاد مي كنم، براي دفاع از خودمون از دست اين شبه نظامي ها و لباس شخصي ها و حتي نيروي انتظامي، كلاً نيروهاي سركوب، ما از ابزارهاي خود رژيم استفاده كنيم، ابزار رژيم چيزي جزء قرآن و پرچم ايران نيست، اگه پرچم ايران رو بپوشيم و قرآن به دست بگيريم، بايد ديد با اين وجود، نيروهاي سركوب دوباره ما رو ميزنند ؟ و دوباره به ما تيراندازي مي كنند ؟ اگه ايراني، ايراني باشه ، اگه مسلمون، مسلمون باشه، هرگز هدف چماق و اسلحه اش رو به روي پرچم كشورش، ايران، كتاب مقدس دينش، قرآن نمي گذارد.در غير اين صورت، ديگه نبايد انتظار داشته باشيم كه اين افراد غير ايراني و غير مسلمان ،براي ما مردم ايران دل بسوزونند و به ما بپيوندند.

-- ايراندخت ، Jun 24, 2009

برای نشان دادن اعتراض نماز جمعه این هفته را در جایی غیر از مکان کنونی برقرار کرده تا نشان دهیم پشت سر ظالمان نماز باطل است. در این صورت به کسی حمله نمی شود.

-- nadia ، Jun 24, 2009

یکی از خصوصیات بارز دیکتاتورها حماقت بیش از اندازه است. این احمقان کور دل و پست صفت حتی از تاریخ و سرنوشت هم قطاران خود درسی نمی اموزند.
رهبر معظم سقوط نزدیک است!!!

-- Nam ، Jun 24, 2009

اتفاقا خوبه كه هميشه حصو باشه ولي اين حضور بايد فرسايشي باشه يعني هرروز مثلا 10 يا 15 مكانو براي تجمع اعلام كنند تا مجبور باشند براي همه اونا نيروي نئامي ارسال كنند بعد در هر مكان حتي 20 يا 50 نفر حضور يابند و حتي جيزي هم نكويند فقء الله اكبر با نماد سبز اين روش تجربه هاي اول انقلاب 1357 نيز بود و خيلي موثر است

-- homa ، Jun 24, 2009

خیلی مهم-فوری
سئوالات کنکور را در اختیار بسیج و بچه های اطلاعات و سپاه قرار داده اند تا سال بعد از بابت دانشگاه مشکلشان کم شود
سریع اطلاع رسانی کنید
کنکور را تحریم کنید
مهم-یک پست در بالاترین بذارید-خیلی فوری

-- mershad-a ، Jun 24, 2009

خیلی مهم-فوری
سئوالات کنکور را در اختیار بسیج و بچه های اطلاعات و سپاه قرار داده اند تا سال بعد از بابت دانشگاه مشکلشان کم شود
سریع اطلاع رسانی کنید
کنکور را تحریم کنید
مهم-یک پست در بالاترین بذارید-خیلی فوری

-- mershad-a ، Jun 24, 2009

من امروز بهارستان بودم. ساعت 16:10 تقريبا اونجا رسيدم كه درست داخل خود مترو كه گيت خروجيه تا خود خروجي اصلي مامور بود و ميرفت تا دورتا دور ميدون بهارستان و خيابوناي اطراف. با موتور و نيروي ويژه و پراكنده كردن و خلاصه همه جوره بودن كه چند نفر جمع نشه خداي نكرده يه وقت. خواستم كه برگردم ورودي/خروجي اصلي ميدون بهارستان اصلا بسته بود!! و دو تا مامور كه اومدن بيرون گفتن باز نميشه برين و من با اتوبوس برگشتم.
چند تا چيز هم برام جالب بود كه از آدماي خودشون داشتن با هندي كم از مردم عابر و اطراف فيلم ميگرفتن.

-- مجيد ، Jun 24, 2009

MORE Than 300 People has been killed not 74!
(AINA) -- The Iranian Students Solidarity Movement (ISSM), one of the largest student organizations in Iran with over 6000 members, is reporting that more than 300 protesters have been killed...

-- Wina ، Jun 24, 2009

واقعا ادم ننگش میاد بگه این حکومت ایرانیه من از کسانی که سال 57 انقلاب کردن بگم این بود ازادی که می خاستین؟ اگه دیکتاتور میخاستید که شاه خوب بود نیازی به اون همه زور زدن نداشت!!!!!!

-- داریوش ، Jun 24, 2009

MOHEM...

In liste site-haye proxi ast.

http://www.publicproxyservers.com/proxy/list_country1.html

-- Peive ، Jun 24, 2009

زمان انقلاب پانزده سالم بود، یادنم است که در تظاهرات همراه پدرم در خیابانهای تهران می گفتیم:
سلطنت نمی خواهیم،
بیشرف مگر زور است!
و حیف که شرافتش بسی از نامردان بزرگتر و هنگفت تر بود، گر چه معایبی زیاد هم داشت.

-- بدون نام ، Jun 24, 2009

گفت و گو با یکی از چماقداران لباس شخصی
روزی 200 هزار تومان می گیریم

روزآنلاين، جلال کیهان منش‏ : صبح شنبه 23 خرداد ماه، در حالیکه تهران همچنان روز پر التهابی را پیش رو داشت، چهره افراد لباس شخصی که با چماق هایی یکدست به ضرب و شتم مردم می پردازند پررنگ تر شد. این افراد اغلب به طور روزمرد استخدام شده اند و آن طور که یکی از آنان می گوید "به روزمزدان ایرانی روزانه 200 هزارتومان و به غیرایرانی ها تا چند برابر این مقدار" در روز پرداخت می شود. چماقداری که خبرنگار روز با وی صحبت کرده همچنین گفته است:ما درآسایشگاه هستیم اما غیرایرانی ها در هتل اقامت دارند.

این گفت و گوی ویژه در پی می آید.
از چهار روز پس از اعلام نتایج انتخابات، نیروهایی لباس شخصی اما با کلاه کاسکت نیروهای ضد شورش در خیابان ها پدیدار شده اند که لهجه آنها آشنا نیست. برخی از شاهدان عینی می گویند:این چماقدارها یک چیزهایی می گویند که ما نمی فهمیم. بعضی هم به طور مشخص خبر از آن می دهند که در برابر خود چماق به دستانی را دیده اند که زبان شان عربی بوده است. دیروز در یک ساندویچ فروشی فرصتی دست داد تا با یکی از این لباس شخصی ها صحبت کنم.
من داخل مغازه بودم که او وارد شد. از مغازه داریک نوشیدنی خنک خواست؛آن هم در حالیکه چماقش را به همراه داشت. سر صحبت با وی را باز کردم.

سلام برادر خسته نباشی
خدا عمرت دهد. التماس دعا (او که در چشمانش دلهره نهفته است، لهجه غلیظی دارد)

اهل کجا هستی؟
تربت

تربت؟
تربت جام.

چند سال داری؟
36 سال

زن و بچه هم داری حتما؟
نی. زن و بچه خرج دارد. من بیکارم.

بیکار؟ مگر تو بسیجی نیستی؟ حقوق نمی گیری از سپاه؟
نی. بسیجی نیستم که. بیکارم.

ولی الان که سرکاری؛ نه؟
ها!

چوبدستی چرا دستت گرفتی؟
ما را آورده اند اینجا تا منافقین را بزنیم. این چوبدستی را هم برای همین به ما داده اند.

چه کسی داده؟
حاجی. گفته جوری بزن که دیگر بلند نشود. اینها خائن هستند.

خودت چه فکر می کنی؟
من به این کارها کاری ندارم؛ پولم را می گیرم.

پول کتک زدن می گیری. حال هم می کنی.
ها! آنها پول داده اند تا بزنم. توباشی نمی زنی؟

حالا چقدر می دهند؟
روزی 200 تومان. [خنده ای می آید توی چشم هایش]200 هزار تومان

خیلی زیاد است. با این پول می خواهی چه کار کنی؟
می روم زن می گیرم. دو تا هم بخواهم می دهند وقتی اینقدر پول داشته باشم. می دانی چقدر می شود؟ دو میلیون. حالا شاید دیگر نروم تربت. شاید همینجا بمانم. حاجی می گفت باز هم تظاهرات می شود؛ به ما کار می دهند.

چند روز است آمده ای تهران؟
3 روز. 7 روز دیگر قرارست بمانیم.

کسان دیگری که با تو هستند از کجا آمده اند؟
همه را نمی شناسم اما در آسایشگاه ما از مازندران، اراک و خوزستان هم آدم هستند. از تربت حیدریه و خواف هم هستند. [نوشیدنی اش را خورده است. در خواست یک نخ سیگار می کند. می دهم. آتش می زند. در حال دود کردن سیگار به حرف زدن ادامه می دهیم. ]

عرب هم هست بین تان. نه؟
آره؛ ولی من شنیدم آنها را به هتل برده اند. می گویند از لبنان آمده اند. دیشب که به ما شام تن ماهی دادند، بچه ها می گفتند به عرب ها غذای خوب می دهند.

آسایشگاه شما کجاست؟
نمی دانم. تهران را بلد نیستم. اما دور است. اینطرفی می رویم تا می رسیم به آسایشگاه. ( او شرق تهران را نشان می دهد).

تا حالا تهران آمده بودی؟
نه ؛اولین باراست.

نماز هم می خوانی؟
بله. اما اینجا می گویند وقتی در ماموریت هستی دستشویی هم نباید بروی.

ناراحت نمی شوی مردم را می زنی؟
مردم؟ حاجی می گوید کسانی که شعار می دهند منافق هستند. من حرف او را قبول دارم. او حاجی است. می دانی حاجی دروغ نمی گوید. [در این موقع مرد هیکلمند و چاقی وارد مغازه می شود. با اخم به دور وبر نگاه می کند و چشمش به آن جوان می افتد. ]

می گوید: اینجا چه می کنی؟ با کی حرف می زدی؟
مرد جواب می دهد: هیچی؛ آمده بودم کانادا بخرم.
برو سر پست خودت. یا الله.
مرد چماقش را بر می دارد و می رود. نوشابه خنک خورده و حالش جا آمده. هفت روز دیگر که برسد، باز برای او کار خواهد بود؟


-- بدون نام ، Jun 24, 2009

نیمی از فرماندهان ارشد سپاه با مردمند

اعطای مدال از سوی احمدی‌نژاد به افسران سپاه پاسداران
یک هفته بعد از ناآرامی‌ها، سپاه پاسداران اولین اطلاعیه خود را در روز اول تیر منتشر کرد. این تاخیر یک هفته‌ای شایعات مبنی بر اختلاف درون سپاه را تقویت کرد. محسن سازگارا از بنیان‌گذاران سپاه، این اختلافات را تایید می‌کند.


دکتر محسن سازگارا که چند سال است از ایران خارج شده و در حال حاضر مدیر مرکز تحقیقات ایران معاصر در واشنگتن است، به وجود سه گروه در سپاه باور دارد. به گفته‌ی وی نیمی از فرماندهان ارشد و بیش از ۷۰ درصد فرماندهان میانی سپاه با رودررویی با مردم مخالفند.

وی می‌گوید به زودی این اختلافات آشکار می‌شود و مردم روی آوری سپاه به طرف خود را خواهند دید.

دویچه‌وله: جناب آقای سازگارا، بعد از گذشتن تقریبا یک هفته از ناآرامی‌های ایران بعد از انتخابات ریاست جمهوری، دیروز سپاه پاسداران یک اطلاعیه‌ی رسمی منتشر کرد که اطلاعیه‌ی نسبتا شدیدالحنی بود. این تاخیر یک هفته‌ای را چطور می‌شود توجیه کرد؟

محسن سازگارا: این اطلاعیه سپاه که آدم را یاد اطلاعیه‌های فرمانداری نظامی شهرها در زمان انقلاب اسلامی می‌انداخت بسیار دیر بیرون آمد و خیلی‌ها معتقدند که اختلافات درون سپاه و کشمکش با پاره‌ای فرماندهان سپاه که نمی‌خواهند رو به‌روی مردم بایستند و با مردم هستند، باعث شد که این اطلاعیه این قدر دیر بیرون بیاید و این کشمکش هنوزهم ادامه دارد.

پس این شایعه‌ای که در مورد ناپدیدشدن یا دستگیری یکی از سرداران سپاه بنام «سردار علی فضلی» هست، فکر می‌‌کنید می‌تواند این شایعه صحت داشته باشد؟

بله، می‌تواند صحت داشته باشد. بخصوص این که الان صحبت کسان دیگری هم هست که آنها درگیری دارند و حاضر نیستند که به خواست کودتاچی‌ها تن بدهند. البته قطعا من نمی‌توانم خبر آقای فضلی را تایید یا تکذیب بکنم. ولی این روزها من خیلی کسانی را می‌شنوم که در سپاه مشکل دارند و با کارهایی که عده‌ای به نام کل سپاه دارند می‌کنند موافق نیستند.

و این گروه مخالف چه بخشی از سپاه را تشکیل می‌دهند، آیا جزو سران سپاه هستند یا جزو بدنه‌ی سپاه ، جزو فرماندهان قدیم‌اند یا جزو کسانی که جدیدا به سپاه محلق شده‌اند؟ در این مورد اطلاعاتی دارید؟

من تا آنجا که شنیده‌ام و می‌دانم این است که باید سپاه را به سه دسته تقسیم‌بندی کرد. یک، بدنه‌ی سپاه است که دقیقا مثل بدنه‌ی اجتماع است. همان طور که اکثریت مردم مخالف آقای احمدی‌نژاد و آقای خامنه‌ای هستند، آنها هم همین طور شده‌اند. بخش دوم سپاه فرماندهان میانی‌اند که شاید هفتاد هشتاد درصدشان مخالف‌اند و حاضر نیستند که سپاه رو در روی مردم بایستد. اما این مسایلی که داریم صحبت‌اش را می‌کنیم در میان بخش سوم یعنی فرماندهان ارشد سپاه است. یکی از دوستان من دیشب به من می‌گفت میان فرماندهان ارشد می‌شود گفت که تقریبا الان جمعیت پنجاه پنجاه است. یعنی درست نیمی از فرماندهان اصلی با مردم و کنار مردم‌اند و نیمی دیگر دست به این اعمال می‌زنند واحتمالا بزودی این صف‌آرایی نتیجه‌ی خودش را می‌دهد و مردم هم نتیجه‌ این اختلاف درون سپاه را خواهند دید و آنهایی که با مردم هستند اعتراض خودشان را علنی خواهند کرد.

من دقیقا همین را می‌خواستم بپرسم که پس این نیمه‌ی مخالف کجا هستند، چرا هیچ اعتراضی نمی‌کنند؟ چون واقعا اگر پنجاه درصد باشند کم نیستند. چرا به کشتار مردم در خیابان و به این رویه‌ای که در این یک هفته پیش گرفته شده اعتراضی نمی‌کنند؟

تمرد در یک سازمان نظامی خیلی دشوار خیلی سخت است. به قیمت جان بعضی از این بچه‌ها تمام خواهد شد. کمی باید صبر کرد. اجازه بدهید، کمی فشار مردم بیشتر بشود و عموم مردم، حرفهایی که دارند می‌زنند صدایشان بلندتر و رساتر بشود، آنوقت آن بچه‌هایی که مخالف هستند قید جان‌شان را می‌زنند و به طور علنی به ملت می‌پیوندند.

سوالی که اینروزها بیشتر از همیشه برای مردم مطرح است این است که لباس شخصی‌هایی که به مردم حمله می‌کنند و اکثرا هم مسلح‌هستند چه کسانی هستند؟ آیا اینها همان اعضا یا وابستگان سپاه‌اند یا از نهادهای دیگری مثل وزارت اطلاعات یا جاهای دیگری می‌آیند؟

محسن سازگارا
لباس شخصی‌ها یک بریگارد خاص زیرنظر اطلاعات سپاه هستند و کسانی هستند که تربیت شده‌اند برای این که مردم را کتک بزنند و همان هایی هستند که در طول تمام سالیان گذشته، دوره‌ی دولت اصلاحات و بعد از آن هروقت اعتراضی بوده با موتورسیکلت یا پیاده آمدند حمله کردند و مردم را کتک زدند و گاهی چاقو کشیدند و میله‌ی آهنی دستشان بوده است و امروزه اسلحه هم دارند و به کار می‌برند. لباس شخصی‌ها ماشین سرکوب آقای خامنه‌ای در تمام دوازده سال گذشته بودند. ولی الان مشکل این لباس شخصی‌ها این است که وقتی با جمعیت میلیونی طرف می‌شوند، دیگر آن ماشین سرکوب کار نمی‌کند. آن برای سرکوب کردن تظاهرات پانصد نفره، دو هزار نفره، پنج هزار نفره‌ی دانشجویان، زنان یا اقشار دیگر مردم کارآمدی داشت ولی در مقابل جمعیت بزرگ کارآمدی ندارد. مضاف براین که به نظر من هم اگر پیراهن سفیدها این رویه را ادامه بدهند، به زودی خشم مردم برانگیخته می‌شود. مردم کسی که لباس تن‌اش است مثل سپاهی، پلیس و یا حتا بسیجی را کاری ندارند و دائما اگر کتک هم ازشان می‌خورند به آنها محبت می‌کنند و حاضر نیستند که آنها را از آغوش ملت جدا کنند. ولی پیراهن شخصی‌ها حساب دیگری دارند. برای این که هیچ کسی هم مسئولیت‌شان را نمی‌پذیرد. خود حکومت هم نمی‌پذیرد که آنها به او وابسته‌اند و فقط غیرمستقیم اعمالشان را به‌عهده می‌گیرد. آن فتوای آقای خمینی را یادتان هست که در زمان مبارزات برای انقلاب اسلامی که درباره‌ی چماقدارها گفت که محارب‌اند و خونشان هم هدر است، بنابراین می‌توانند آنها را بکشند. هرکسی در مورد این فتوا از من پرسید، گفتم نه، ما خشونت نمی‌کنیم، می‌رویم با خانواده‌ی اینها حرف می‌زنیم. چون اسامی‌، عکس‌ها و مشخصاتشان را بچه‌ها دارند درمی‌آورند و کار خوبی هم هست و سعی می‌کنند که با نصیحت انجام بدهند. ولی من واقعا اخطار می‌کنم به این پیراهن شخصی‌ها که اگر به کشتار مردم ادامه بدهند، خیلی‌ها آمادگی دارند فتوای آقای خمینی را اجرا کنند و متقابلا آنها را سرکوب کنند و بکشند.

شما در مطلبی که اخیرا منتشر کردید و الان هم به آن اشاره کردید، مردم را دعوت کردید به این که کسانی که لباس فرم تن‌شان است، حالا سپاه یا بسیج، بروند طرفشان و با مهربانی با آنان برخورد کنند و حساب آنها را از همین لباس شخصی‌ها جدا بکنند. برپایه‌ی چه اطلاعاتی شما فکر می‌کنید که رفتن مردم به طرف اینها می‌تواند مفید باشد؟

این خیلی ساده است. حساب دو دوتا چهارتاست. این بچه‌هایی که آقای خامنه‌ای به عنوان ابزار سرکوب می‌خواهد استفاده بکند، آنها هم از جنس ملت‌اند. آنها هم پول اجاره‌خانه‌شان را ندارند بدهند. آنها هم زندگی‌شان به سختی می‌گذرد. آنها هم جوان‌شان، بچه‌شان مثل بقیه فکر می‌کند و خواهر و برادرشان ممکن است این طرف در صف تظاهرکنندگان باشد و واقعا جایز نیست با آنها خشونت بشود. باید سپاه و بسیج و پلیس را در آغوش گرفت و دعوتشان کرد که به صف مردم بپیوندند. تجربه هم نشان داده است که این محبت و بزرگواری از طرف مردم به شدت این سازمانها را شکننده می‌کند و به سرعت آنها را به سمت پیوستن به مردم سوق می‌دهد. تجربه‌ی ایران و تجربه‌ی همه‌دنیا این را نشان می‌دهد.


مصاحبه‌گر: میترا شجاعی
تحریریه: بهرام محیی

من توي وبلاگ سعيد شنبه زاده خواندم كه برخي از سپاهي ها و خانواده شان به آلمان پناهنده شده اند.كسي اطلاع موثقي نداره؟

-- بدون نام ، Jun 24, 2009

مجمع روحانیون مبارز: کدام عقل سلیم باور می‌کند که حرکت اعتراضی میلیون‌ها انسان آگاه با حمایت بیگانگان باشد؟
در بیانیه سوم مجع روحانیون مبارز تصریح شده است: کدام عقل سلیم باور می‌کندکه حرکت اعتراضی میلیون‌ها انسان آگاه از کارگران، کسبه، کشاورزان، روحانیون، دانشجویان و سایر اقشار نقشه و طراحی این گروه یا آن گروه و با حمایت بیگانگان باشد؟ چرا شخصیت‌های محترم و خدمت‌گذار ملت طول سی سال گذشته را به بهانه‌های واهی با بدترین رفتارها و دستگیر می‌کنند و به زندان‌ها می‌کشانند؟ کسانی که دست به چنین اعمال می‌زنند و سرمایه‌های اجتماعی جامعه را این‌گونه تاراج می‌کنند، از خدا بترسند و از عاقبت خود بهراسند. متن کامل بیانیه به شرح زیر است:
بیانیه شماره 3 مجمع روحانیون مبارز

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم انا نشکو الیک فقد نبیَنا و غیبته ولینا و کثره عدونا و شدة الفتن بنا

بیش از ده روز است که از انتخابات ریاست جمهوری می‌‌گذرد، مردم نجیب ایران که با هزاران امید و آرزو و شور و شوق به پای صندوق‌های رای آمدند، اکنون باید جنازه جوانان خود را از میان خاک و خون بردارند و به سوگ آنان بنشینند، میلیون‌ها انسان در سراسر کشور به نتایج اعلام شده این انتخابات باور و اطمینان ندارند، بلکه آن را محصول یک طرح حساب شده می‌دانند و بدان معترضنند، میلیون‌ها انسان در سراسر کشور می‌خواهند و حق دارند فریاد اعتراض خود را به صورت راهپیمایی و اجتماعات آرام به گوش طرفداران حق و عدالت برسانند. آیا پاسخ این فریادهای حق‌طلبانه سفیر گلوله‌هایی است که سینه فرزندانشان را بشکافد و پیر و جوان و زن و مرد را به خاک و خون بکشد؟

وقتی از نظر میلیون‌ها انسان فهیم و آگاه مجریان و ناظران انتخاباتی در مظان اتهام قرار دارند آیا منطقی است که آنان را برای احقاق حق خویش به محکمه‌ای حواله دهند که داورانش در معرض اتهامند؟ اگر حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای آگاهانه بوده و امضاء سند افتخار جمهوری اسلامی است، پس چرا حضور اعتراضی میلیون‌ها نفر از همین مردم به توطئه و دسیسه بیگانگان نسبت داده شده می‌شود مگر رژیم‌های گذشته در ایران و سایر کشورها از این اباطیل چه طرفی بستند که امروز همان نسخه پوسیده را کپی کرده و به مردم اهانت می‌کنند.

میلیون‌ها انسان شریف و آگاه بر این باورند که با آراء آنان بازی شده و به فهم و شعورشان اهانت شده است و برای دفاع از حیثیت و کیان خود به صورت خودجوش به خیابان‌ها ریخته‌اند تا دردها و تحقیرهای فروخورده خود را فریاد کنند. چرا به مردم اهانت می‌کنند و این حرکت مردمی و در کمال وقار و آرامش را به بیگانگان نسبت می‌دهند و هزاران نفر را در خیابان‌ها و از خانه‌هایشان می‌ربایند و با رفتاری بسیار زشت و ناپسند آنان را اعم از زن و مرد به نقاط نامعلوم می‌برند؟ حرکت میلیون‌ها جوان در ایام انتخابات و در راهپمایی‌ها با فریاد الله اکبر و با شعار یا حسین چه کسانی را آزرده و عصبانی کرده است که باید به خوابگاه دانشجویان شبانه حمله کنند و با ضرب و شتم بی‌حساب آنان را آواره کنند و خوابگاه آنان را به ویرانه تبدیل کنند؟ تاسف‌‌بارتر از این عمل آن است که این حمله مغول‌آسا را به خود مردم نسبت دهند. فانالله و انا الیه راجعون.

کدام عقل سلیم باور می‌کندکه حرکت اعتراضی میلیون‌ها انسان آگاه از کارگران، کسبه، کشاورزان، روحانیون، دانشجویان و سایر اقشار نقشه و طراحی این گروه یا آن گروه و با حمایت بیگانگان باشد؟ چرا شخصیت‌های محترم و خدمت‌گذار ملت طول سی سال گذشته را به بهانه‌های واهی با بدترین رفتارها و دستگیر می‌کنند و به زندان‌ها می‌کشانند؟ کسانی که دست به چنین اعمال می‌زنند و سرمایه‌های اجتماعی جامعه را این‌گونه تاراج می‌کنند، از خدا بترسند و از عاقبت خود بهراسند.

جناب آقای مهندس میرحسین موسوی که در طول سالیان دفاع مقدس نخست وزیر این کشور بوده و همواره در برابر کارشکنان مورد حمایت بی‌دریغ حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه بوده است، پس از بیست سال رصد کردن اوضاع کشور امروز احساس خطر کرده است و برای نجات کشور از مدیریت غلط چهار سال گذشته به میدان آمده و در مدت کمتر از سه ماه میلیون‌ها انسان شیفته امام خمینی را با یاد و نام آن عزیز به صحنه آورده است و میلیون‌ها جوان را که می‌رفتند از هر نوع مشارکت و همراهی جمهوری اسلامی رو بگردانند، با نشان دادن راه و خط صحیح حضرت امام خمینی به پای صندق‌های رای آورده است،‌ آیا چنین شخصیتی به جای آنکه مورد تقدیر و تجلیل قرار گیرد، باید توسط همان‌هایی که در آن زمان در برابر امام صف‌‌آرایی می‌کردند و نیز خلاف آنان امروز مورد عتاب قرار گیرد و آنچه زیبنده خود آنان است به مهندس موسوی نسبت دهند؟ آیا آقای مهندس موسوی مسبب اغتشاش‌های است یا آنان که با لشکر‌کشی در خیابان‌ها شهر را به صورت یک پادگان نظامی درآورده‌اند و مردم بویژه جوانان را تحریک می‌کنند و احساساتشان را جریحه‌دار می‌سازند؟

مردم می‌گویند در انتخابات امانت‌داری نشده است و باید انتخابات ابطال شود، آیا پاسخ چنین خواسته‌ای بر فرض که به اعتقاد مسئولان برنامه‌ریز و مجریان انتخابات صحیح نباشد،‌ انواع اهانت‌هایی است که از بلندگوهای حکومتی نثار مردم می‌شود و باید پس از آن با چوب و چماق و تفنگ و گلوله به آنان حمله شود، عده‌ای مجروح یا کشته و گروهی هم به بند کشیده شوند؟ ‌آیا دستی در کار است تا با این رفتارهای غیر انسانی آبروی امام و جمهوری اسلامی را به تاراج دهد؟

ما قویاً از جناب آقای مهندس میرحسین موسوی حمایت می‌کنیم و در برابر تهمت‌های ناجوانمردانه و از آن جمله تهمت تسبیب اغتشاش‌ها به ایشان از وی دفاع می‌کنیم و عامل همه اغتشاش‌ها و زخمی شدن‌ها و دیگر خساراتی را که به مردم وارد شده است، کسانی می‌دانیم که بی‌جهت شهر را به صورت پادگان نظامی درآورده‌اند و آنها باید شناسایی و محاکمه شوند.

ما مصرانه خواستار آزادی تمامی دستگیرشدگان از شخصیت‌های سیاسی روحانی و غیر روحانی هستیم و هرگونه محاکمه غیرقانونی و بازجویی‌های تحت فشار و رعب را محکوم می‌کنیم.

آیا عدل و انصاف است که صدا و سیمای حکومتی به میلیون‌ها انسان و نخبگان آنان هر گونه اهانتی را روا دارند و هیچ فرصتی برای این بی‌گناهان ایجاد نشود تا از خود دفاع کنند و حقایق را با مردم در میان بگذارند. وقتی وسائل ارتباطی از پیامک‌ها و سایت‌ها و اینترنت همه را از کار بیندازند و در تلفن‌های همراه اخلال ایجاد کنند و تنها وسیله اطلاع‌رسانی یعنی صدا و سیما را از شأن یک رسانه ملی به رسانه دولتی تبدیل کنند و یک‌جانبه به بدترین شیوه حقایق را وارونه جلوه دهند. آیا می‌دانید با بی‌اعتبار شدن این رسانه فراگیر مردم به پای رسانه‌های بین‌المللی کشانده می‌شوند و با شنیدن و دیدن حقایق جاری در میان جامعه به دروغ‌پردازی‌های رادیو و تلویزیون نفرین می‌کنند؟

شرط انصاف آن است که حداقل یکی از شبکه‌های سراسری سیما برای پاسخ‌گویی به این همه دروغ‌پردازی و وارونه جلوه دادن حقایق و متهم کردن گروه‌ها و اشخاص، در اختیار کاندیداهای محترم و طرفداران آنان و مردم مظلوم قرار می‌گرفت.

بر حسب اطلاع بسیاری از عالمان برجسته حوزه علمیه مبارکه قم و سایر کشور شدیداً تحت فشار قرار گرفته‌اند تا در مقابل میلیون‌ها انسان موضع بگیرند. ما از مقاومت آنان در برابر این زیاده‌خواهی‌ها صمیمانه و متواضعانه تشکر می‌کنیم و امیدواریم مراجع بزرگ تقلید و عالمان برجسته مانند همیشه ملجاء مردم مظلوم باشند و در برابر حق‌کشی‌ها بایستند و تسلیم نشوند و اطمینان داریم که نخواهند شد و تاریخ پرافتخار مراجع تشیع این حقیقت را نشان می‌دهد.

مجمع روحانیون مبارز اصرار دارد که اجازه دهند مردم در سراسر کشور یک روز را برای شهیدان خود به سوگ بنشینند و مردم در کمال امنیت در مراسم عزاداری خانواده‌های آنان شرکت کنند.

ما برای بازگرداندن اطمینان و اعتماد مردم خواهان آن هستیم که هیاتی متشکل از افراد بی‌طرف و کاردان و آشنا به قوانین به شکایات نامزدهای معترض رسیدگی کنند و با رعایت حق و عدل به داوری بنشینند و با تصمیمی خداپسندانه آرامش را به کشور برگردانند.

درود و رحمت خداوند بر ملت سرافراز ایران بویژه مردم بیدار و شجاع تهران، درود برجوانان غیور بویژه دانشجویان پرشور، رحمت و غفران الهی بر شهیدان به خون خفته آنان،‌ سلام بر زندانیان عزیر و به خانوداه‌های محترم آنان. مجمع روحانیون مبارز خود را در عزای شهیدان و همدردی با خانواده‌های آنان شریک می‌داند و برای آنان صبر و پاداش از خداوند بزرگ مسئلت می‌دارد.

مجمع روحانیون مبارز

1/4/138

-- بدون نام ، Jun 24, 2009

rajbarane harekate siasi emroez koja hastand?

-- yek engelabi sale 57 ، Jun 24, 2009

نقاب از چهره دروغ و تزویر کنار رفت!سی.ان.ان.اعلام کرد حدود یکماه پیش اوباما نامه ای خطاب به خامنه ای نوشته است که ظاهرا وازفحوای مصاحبه آن دلال وطن فروش با بی.بی.سی.مورد استقبال جناب دیکتاتور هم قرار گرفته است.اکنون دلیل وقاحت وددمنشی این قصاب پیر روشن می شود.پشت گرمی به" آمریکای جهان خوار "دیروز وحامی ودوست امروز کودتاگران و"دیکتاتوری مطلقه فقیه"!این کودتا فقط حمایت آمریکا را کم داشت تا کامل شود، که آن هم بحمداله فاش شد.اینک دولت آمریکا بار دیگر وبرای همیشه نزد ملت قهرمان ایران به جایگاه تاریخی خود،که خیانت ورزی دائمی به آرمانهای ملت ایران است،برگشت.مرگ برنوکران وایادی داخلی آمریکا،درراس آن خامنه ای وطن فروش.

-- مهتاب ، Jun 24, 2009

درست نیست که به خاطر حمایت شدن تو این جور مواقع از آدمای ...مثل موسوی یا کروبی کمک بخواهیم. اونام اگه درست حسابی بودند که از طرف شورای نگهبان تایید نمیشدند. بعدشم اتفاقات چند روز اخیر چهره ی واقعی رژیمو به مردم نشون داد. واسه آدمایی که با سایر جنایت های رژیم تو این سی سال آشنا بودند این اتفاقا خیلی عجیب نبود و شاید واسه بعضی ها مثل من خوشحال کننده بود که جنایت های پنهان آشکار بشه. از این به بعد کمتر تو مدارس سر بچه هارو با تبلیغات سیاسی می خورند.همه از این بزنو بکشو باخبرند.

-- بهار ، Jun 24, 2009

دوستان برنامه آنتی ویروس خود را دایم به روز کنید و مواظب باشید که رژیم دارد با برنامه های جاسوسی روی کامپیوتر های مردم به نوشته ها و افکار آنها پی می برد و شاید هم پرونده سازی بکند. به هر حال کار از محکم کاری عیب نمی کند. به امید روزی که تمام ایرانی ها آزاد و سرفراز باشند.

-- داریوش ، Jun 24, 2009

be nazare man daste khali nabaaiad biroon raft selahe sard to jeebe bacheha baaiad basheh ke betoonan defaa konan az khodeshoon choob.chaghoo panjebox kheili tasir dareh

-- amin ، Jun 24, 2009

این تک تیراندازانی که مردم بی گناه را در خیابانها "شکار" میکنند من رو بیاد صحنه ای از فیلم "فهرست شیندلر" انداخت. واقعا که این رژیم تنها با رژیم "نازی" قابل مقایسه است. این رهبر مسلمین جهان برای اینکه از هیتلر کم نیاره بعید نیست که دستور بده از مخالفان صابون درست کنند!

-- آرش ، Jun 24, 2009

mir hossein aghar ke rast mighe . beghe k inha dozd hastanddddd

-- hossein ، Jun 25, 2009

video haii ke gozashtin ro nemishe did, for some reason they don't work. Would it be too difficult if you provide the link agin? thanks

-- nashenas ، Jun 25, 2009

لطفا اتحادیه اروپا با بسیجیان مانند نظامیان برخورد نماید. گیت ورود مجزا- سوالات مجزا
شناسایی آنها برای اتحادیه اروپا آسان است.

-- ظ ، Jun 25, 2009

ايراندخت گرامی خیلی ساده دل و خوش خیالی
این حرفها کیلویی چنده!
تو این وضعیت آدم خندش میگیره ...

-- بدون نام ، Jun 25, 2009

به مجید عزیز:

اتفاقاً پول نفت ایران به دست فلسطینی های واقعی غیر حزب اللهی نمی رسد وگرنه هنوز با مشت و چنگ و دندان و سنگ و کلوخ با تانکهای اسرائیلی نمی جنگیدند! شاید باور نکنی اما بیشتر این پولها حتی به خود حزب اله لبنان هم نمی رسد بلکه خرج خود اسرائیل می شود! یکی از کشورهایی که در این لحظه اصلاً از حرکت مردم ایران خوشحال نیست (اما به ظاهر خلاف آن را می گوید!) همان اسرائیل و اقمار آن (انگلستان، فرانسه، آمریکا، روسیه، ...) است!

به داریوش عزیز،

حرفت کاملاً درست است اما آنتی ویروس (که آنهم لازم است) کاری را که تو گفتی انجام نمی دهد بلکه برنامه های Anti-spyware و ضد مال-ور و سایر برنامه های "امنیت شبکه"هستند که این کار را انجام می دهند.
اگر از بروز موزیلا فایرفاکس Mozilla Firefox استفاده کنید، امنیت خیلی بیشتری از اینترنت اکسپلورر مایکروسافت دارد. تنها اشکال موزیلا آن است که اندکی کند تر از اکسپلورر کار می کند اما مطمئن تر است و تقریباً نیازی به برنامه های گفته شده در بالا نخواهی داشت به جز آنتی ویروس. برای دانلود موزیلا فایرفاکس کافی است نام آن را تایپ کنی و برنامه اش را از اینترنت دانلود کنی.

به بدون نام:

خیلی از سپاهی ها و حزب اللهی ها و دست اندرکاران این حکومت و حقوق بگیران آن سالها است که مقیم کشورهای خارجی هستند، هم برای انجام ماموریت در خارج و هم برای اینکه "محیط ایران را مناسب زندگی نمی دانند!" بلی، از اینطور حرفها هم می زنند! شناسایی آنها هم کار خیلی سختی نیست چون در مواردی حتی با همان لباس سپاه در خیابانهای کشورهای خارجی ظاهر می شوند! باور کردنی نیست اما حقیقت دارد.

به آتیللا

اگر اسمت آتیلا است، پس باید از اسم همان آتیلای خونخوار معروف گرفته شده باشد! جای تعجبی ندارد که این حرفها را بزنی.

-- برادر شما ، Jun 25, 2009

اندکی دقت نشون می ده که تیراندازی به ندا کار مجاهدین خلق بوده .
دست کم به دو دلیل
1.ندا طلق گفته نامزدش در بی بی سی ندا اساسا در تظاهرات شرکت نداشته و دلیل برای شلیک نیروهای امنیتی وجود نداشته .
2.فیلمبردار خونسرد هندی کم بدست از کجا پیداش شد و با آرامش فیلبرداری کرد ؟
کمی دقت نشون می ده که فیلم نه دوربین موبایل که با یک هندی کم مجهز ضد لرزش ضبط شده .

-- احسان ، Jun 25, 2009

خامنه ای ...رهبر گروه حزب الله.....ایران؟
باتشکر
از مردم سراسر جهان
بنظر می رسد که باید آقای پاپ رهبر مسیحیان جهان هم وارد حل این موضوع شود
واقعا جای تاسف است که آقای خامنه ای این همه متعصب وخود کامه است ؟
ایشان خودش را رهبر جهان اسلام می دانست؟
آقای احمدی نژاد هم مدعی مدیریت جهان را را می کرد ...پس چه شده حالا تحمل شنیدن صدای مردم ایران را ندارند؟
اینها چگونه می خواهند برجهان حکومت بکنند؟
برخدا واجب بود که چهره پلیدشان برملا شود؟
خواهش می کنم ازین پس به آقای خامنه ای نگوئید رهبر جمهوری اسلامی ایران؟
بگوئید رهبر گروه حزب الله.....ایران؟

-- بدون نام ، Jun 25, 2009

کسی نوشته است که کشتن ندا کار مجاهدین بوده!!! ای عجب! مجاهدین البته تنها گروهی هستند، و رهبرشان تنها کسی ست که با خامنه ای رییس گروه حزب الله ایران قابل مقایسه است. اما این دستورات را خامنه ای در روز روشن و در برابر ملیونها بیننده و شنونده داد. مسئله ی دوربین هم در ایران بسیار تا بسیار دوربین دارند و وقتی همه دارند فیلم می گیرند گاهی هم چنین عملی انسانی اسلامی انقلابی و آخوندی می رود توی دوربین!!

-- بدون نام ، Jun 25, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)