تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

نام‌نویسی نامزد‌های انتخابات آغاز شد

نام‌نویسی نامزد‌های دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، امروز سه‌شنبه در وزارت کشور آغاز شد.

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که نامزد‌ها پنج روز (تا شنبه ۱۹ اردیبهشت) فرصت خواهند داشت تا نسبت به نام‌نویسی اقدام کنند.

به موجب ماده ‌‌٣٥ قانون انتخابات ریاست جمهوری ایران، نامزد‌های این مسئولیت باید از «رجال مذهبی، سیاسی» بوده و «ایرانی‌الاصل» باشند.

«تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، مدیر و مدبر، دارای حسن سابقه و امانت و تقوا و مؤمن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور» بودن از دیگر شرایط نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری است.


برای پوشش خبری از اولین روز نام‌نویسی آن‌طور که خبرگزاری فارس گزارش می‌کند، بیش از ۲۰۰ خبرنگاران و تصویربردار از شبکه‌های تلویزیونی ایرانی و خارجی، خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها در ستاد انتخابات کشور حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، محسن هادی نجف‌آبادی ۴۵‬ساله، اولین نامزد انتخابات ریاست جمهوری، پس از نام‌نویسی در جمع خبرنگاران گفت که در صورت رئیس جمهور شدن در برقراری رابطه با آمریکا «عجله» نخواهد کرد.

انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ایران ۲۲ خرداد ماه سال‌جاری برگزار خواهد شد.
در دوره گذشته این انتخابات، ۱۰۱۴ نفر نام‌نویسی کرده بودند.

مهدی کروبی، میرحسین موسوی، محسن رضایی و اکبر اعلمی برجسته‌ترین چهر‌ه‌هایی هستند که تاکنون نامزدی خود در این دوره از انتخابات را اعلام کرده‌اند.

Share

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)