تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

تقدیر انجمن صنفی از پنج روزنامه‌نگار

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران به مناسبت روز جهانی آزادی مطبوعات از پنج روزنامه‌نگار تقدیر کرد.

جلال رفیعی، بهروز بهزادی، فریدون صدیقی، علی دهباشی و فرزانه روستایی پنج روزنامه‌نگاری هستند که روز گذشته در مراسم انجمن صنفی روزنامه‌نگاران از آنها تقدیر به عمل آمد.

ماشاالله شمس‌الواعظین سخنگوی انجمن صنفی به رادیو زمانه گفت که انتخاب روزنامه‌نگار برتر در ایران از سوی انجمن صنفی، همه‌ساله بر مبنای هشت معیار انجام می‌گیرد.

به گفته آقای شمس‌الواعظین، روزنامه‌نگارانی از سوی این انجمن برگزیده و تقدیر می‌شوند که سابقه روزنامه‌نگاری و تالیفاتی در این حوزه داشته باشند.

وی همچنین «نداشتن سابقه در جهت محدود کردن آزادی مطبوعات و آزادی بیان» را یکی دیگر از معیار‌های انجمن صنفی برای انتخاب روزنامه‌نگار برگزیده عنوان کرد.

«۳۴ مورد لغو مجوز نشریات و محکومیت مدیر مسئول داشته‏ایم، ۱۴ روزنامه‏نگار به دلایل متفاوت بازداشت و زندانی شده‏اند، ۳۰ محاکمه‏ مطبوعاتی بدون لغو مجوز انجام گرفته، ۳۹ مورد هم پرونده‏ نشریات به دادگاه اهاله شده است»

علی مزروعی، رئیس هیئت مدیره‏ انجمن صنفی روزنامه‏نگاران نیز در گفتگو با رادیو زمانه، گزارش کوتاهی از وضعیت فعالیت رسانه‌ها در ایران طی یک سال اخیر ارائه کرد.

آقای مزورعی اظهار داشت که در سال گذشته، ۳۴ نشریه لغو مجوز شده‌ و ۱۴ روزنامه‌نگار نیز به دلایل مختلف بازداشت شده‌اند.

رئیس هیئت مدیره‏ انجمن صنفی روزنامه‏نگاران افزود که وضعیت مطبوعات در سال گذشته «خوب» نبوده است.

به گفته وی «۳۴ مورد لغو مجوز نشریات و محکومیت مدیر مسئول داشته‏ایم، ۱۴ روزنامه‏نگار به دلایل متفاوت بازداشت و زندانی شده‏اند، ۳۰ محاکمه‏ مطبوعاتی بدون لغو مجوز انجام گرفته، ۳۹ مورد هم پرونده‏ نشریات به دادگاه اهاله شده است.»

از سال ۱۹۹۳ به ابتکار سازمان فرهنگی یونسکو و سازمان گزارشگران بدون مرز، سوم مه روز آزادی مطبوعات در جهان نامگذاری شده است.

همه‌ساله در این روز مراسم‌های مختلفی در سراسر جهان برگزار می‌شود. در ایران نیز انجمن صنفی روزنامه‌نگاران چهار سال است با برپایی مراسمی از برخی فعالان مطبوعات تقدیر می‌کند.

در مراسم سه دوره گذشته انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران، اکبر گنجی، مسعود بهنود، لیلا رستگار، عمید نائینی، محمد بلوری، فیروز گوران، احمد رضا دریایی، عباس عبدی،‌شهلا شرکت، عبدالعلی رضایی، هوشنگ گلمکانی، احمد رضا بورقانی، عذرا دژم، لطف‌الله میثمی، علیرضا فرهمند و محمد قوچانی روزنامه‌نگاران برتر سال شناخته شده بودند.

Share


در همین رابطه:
انتقاد از وارد کردن خبرنگاران به بازی سیاست

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)