تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

مرگ دست‌کم ۲۹ نفر در حادثه رانندگی

حادثه رانندگی در محور کرمانشاه-‌ایلام دست‌کم ۲۹ کشته و ۹ زخمی برجای گذاشت.

پلیس ایران اعلام کرده که علت این حادثه، نقص فنی اتوبوسی بوده که با ۴۵ سرنشین صبح امروز دوشنبه به ساختمانی مسکونی در ابتدای ورودی شهر چوار واقع در استان ایلام برخورد کرده است.

به گفته سرهنگ رضا میرزاد رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام، این اتوبوس حامل زائرانی بوده که به صورت انفرادی قصد سفر به عراق را داشته‌اند.

رضا نجفیان رئیس سازمان حج و زیارت استان کرمانشاه هم با تائید اظهارات این مقام پلیس به خبرگزاری مهر گفت که سرنشینان این اتوبوس به صورت انفرادی به عراق سفر می‌کرده‌اند.

به گفته آقای نجفیان، سرنشینان این اتوبوس بدون هماهنگی با سازمان حج و زیارت اقدام به سفر کرده بودند.

پلیس ایران اعلام کرده است که این اتوبوس ابتدا از کرمانشاه عازم مرز خسروی می‌شود، اما به دلیل بسته بودن این مرز به دستور مسئول کاروان اتوبوس مسیر خود را به سمت مرز مهران در استان ایلام تغییر می‌دهد تا در صورت امکان، کاروان از طریق این مرز وارد خاک عراق شود.


در ایران سالانه به طور میانگین ۲۵ هزار نفر بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست می‌دهند.

اسدالله جولایی مدیرعامل ستاد دیه کشور ۱۳ بهمن ماه سال گذشته اعلام کرد که ۸۰۰ هزار نفر در جاده‌های ایران طی ۳۰ سال گذشته کشته شده‌اند.
آقای جولایی، آمار صدمه ‌دیدگان این حوادث را نیز ۴۳۰ هزار نفر اعلام کرد.

بنا بر آمار‌های رسمی، سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در جهان، بر اثر تصادفات رانندگی کشته و ۵۰ میلیون نفر صدمه می‌بینند.

در حالی که تصادفات در جهان، ششمین عامل مرگ و میر محسوب می‌‌شود، در ایران دومین عامل مرگ و میر اعلام شده است.

تراکم بالای خودرو در جاده‌ها، کمبود ظرفیت بزرگراهی، وجود بیش از دو هزار نقطه حادثه‌خیز در جاده‌ها، کمبود خدمات ایمنی و امدادی و فرهنگ نادرست رانندگی، مهم‌ترین عوامل تصادف جاده‌ای در ایران به شمار می‌رود.

Share


در همین رابطه:
تصادف‌های مرگ‌بار در سنندج و آبادان
تصادف مرگبار در اسد‌آباد همدان
قربانیان تصادف در ایران؛ هر ۲۵دقیقه یک نفر

نظرهای خوانندگان

امان از فرهنگ نادرست رانندگی

-- aram ، May 4, 2009

این نقطه از چوار سالهاست که شاهد تصادفهای مرگبار این چنینی بوده. پایین تر از آن نقطه تصادف پلی خطرناک است که چندی پیش نیز شاهد تصادفی مرگبار بود. نمی دانم مسئولان چه هنگام می خواهند فکری به حال این مسیر خطرناک بکنند. مسیر دیگر ایلام- کرمانشاه که سالهاست قرار است افتتاح شود به دلیل لجبازی یکی از نمایندگان ایلام که اهل ایوان است بودجه کافی به آن اختصاص نمی یابد. چون در صورت افتتاح این جاده ایوان از مسیر ایلام- کرمانشاه حذف و ایوان در بن بست جغرافیایی قرار می گیرد. من به عنوان شهروندی ایلامی از مسئولان مرکز نشین توقع دارم خود راسا اقدام نمایند.

-- رامین ، May 5, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)