تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

«هر نامزد ۴۸ هزار ناظر معرفی کند»

کامران دانشجو رئیس ستاد انتخابات کشور گفت که هر نامزد می‌تواند ۴۸ هزار نماینده برای نظارت بر انتخابات به وزارت کشور معرفی کند.

در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ایران به گفته آقای دانشجو، ۴۸ هزار صندوق رای‌گیری در نظر گرفته شده است.

رئیس ستاد انتخابات کشور که امروز دوشنبه در کنفرانسی خبری سخن می‌گفت، افزود که این نمایندگان در همه‌ مراحل برگزاری انتخابات و حتی جلسات هیئت‌های اجرایی می‌توانند حضور داشته باشند.

آقای دانشجو اظهار داشت: «در این دوره از انتخابات، ناظران از سوی کاندیداها مشخص، به ما معرفی و برای آنها کارت صادر می‌شود.»

انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ایران ۲۲ خرداد ماه سال‌جاری برگزار می‌شود.
صادق محصولى وزیر کشور روز گذشته اعلام کرد که تاکنون بیش از هزار نفر به صورت اینترنتی برای شرکت در این دوره از انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند.

این در حالی است که آقای دانشجو در نشست خبری خود گفت که «ثبت‌نام اینترنتی، به معنای اعلام داوطلبی برای کاندیداتوری نیست.»


به گفته رئیس ستاد انتخابات کشور، ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری از فردا (سه‌شنبه) آغاز می‌شود و «اینکه برخی اخبار مربوط به ثبت نام تعدادی را منتشر کرده‌اند، صحیح نیست.»

ثبت‌نام رسمی نامزدها آن‌طور که دیگر مقام‌های وزارت کشور اعلام کرده‌اند، به مدت چهار روز ادامه دارد و صلاحیت داوطلبان نیز از ۱۹ تا ۲۴ اردیبهشت توسط شورای نگهبان بررسی خواهد شد.

محسن رضایی، مهدی کروبی، میرحسین موسوی و اکبر اعلمی از چهره‌های شناخته شده‌ای هستند که در این دوره از انتخابات خود را نامزد کرده‌اند.

مهدی کروبی و میرحسین موسوی شب گذشته در نامه‌ای از آیت‌الله علی جنتی دبیر شورای نگهبان خواستند که در گزینش و دعوت از ناظرین شورای نگهبان و همچنین «معتمدین هیئت‌های اجرایی» و «اعضای شعب اخذ رأی» از «چهره‌های مستقل و اشخاص موجه» استفاده شود.

این دو نامزد ریاست جمهوری همچنین «کمیته مشترک صیانت از آراء» را تشکیل دادند که با واکنش شورای نگهبان روبرو شده است.
شورای نگهبان تشکیل چنین کمیته‌ای را «غیر قانونی» دانسته است.

براساس قانون، شورای نگهبان باید صلاحیت هر یک از این افراد را تائید کند تا آنها بتوانند به طور رسمی فعالیت‌های انتخاباتی خود را در موعد مقرر آغاز کنند.
وزارت کشور و شورای نگهبان وظیفه اجرا و نظارت بر انتخابات در ایران را بر عهده دارند.

Share


در همین رابطه:
نامه کروبی و موسوی به شورای نگهبان

نظرهای خوانندگان

لازم نیست هر نامزد 48 هزار ناظر معرفی کند. موسوی و کروبی می‌توانند مشترکاً افرادی را در تمام این حوزه‌های انتخاباتی مشخص کنند. به نظر می‌رسد احمدی نژاد دیگر از پیروزی خود یقین حاصل کرده که چنین گامی برداشته است.

-- تحلیلگر ، May 4, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)