تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

پولانسکی باید تسلیم شود

در پی تقاضای رومن پولانسکی کارگردان سرشناس سینما برای لغو حکم محکومیت خود از دادگاه عالی لس‌آنجلس، این دادگاه از پولانسکی خواست که ابتدا خود را به قانون تسلیم کند.

دادستان دادگاه عالی لس‌آنجلس اعلام کرد که تا زمانی که آقای پولانسکی خود را به دادگاه تسلیم نکرده و محکومیت خود را تحمل نکند، حق هیچ تقاضای تجدیدنظر در پرونده خود را ندارد.

اتهام پولانسکی داشتن رابطه جنسی با یک دختر ۱۳ ساله آمریکایی است که وی ۳۱ سال قبل به عنوان مدل از او برای یک مجله فرانسوی عکاسی کرده است.

بر اساس مدارک پرونده پولانسکی، وی قبل از سکس با این دختر خردسال، چندین گیلاس شامپاین به او نوشانده و پس از آن او را اغوا کرده است.

به دنبال شکایت خانواده این دختر به دادگاه منطقه‌ای لس‌آنجلس در سال ۱۹۷۸، این دادگاه پولانسکی را به زندان محکوم کرد اما وی به حکم صادره تن نداد و به اروپا گریخت.


وکلای پولانسکی معتقدند که قضات و دادستان دادگاه منطقه‌ای لس‌آنجلس در مورد پرونده موکل‌شان مرتکب خلاف شده‌اند و آن را خدشه‌دار کرده‌اند. از این رو آنها این پرونده را از این دادگاه گرفته و به دادگاه عالی لس‌آنجلس ارائه کرده‌اند.

وکلای مدافع پولانسکی، ادعای خود را بر اساس شواهدی که فیلم مستند شبکه اچ‌بی‌او(HBO) درباره پرونده کیفری پولانسکی با عنوان «رومن پولانسکی: تحت تعقیب» ارائه کرده، مطرح کرده‌اند.

این فیلم نشان می‌دهد که دیوید ولزمعاون دادستانی لس‌آنجلس، در مورد «غیراخلاقی و غیر قانونی بودن» پرونده پولانسکی با لورنس ریتنبند قاضی دادگاه بحث می‌کند.

بر اساس ادعای این فیلم، قاضی دادگاه، به‌طور غیرقانونی تحت تاثیر ولز قرار گرفت و بدون توجه به حق تجدیدنظر پولانسکی و باوجود خواسته دادستان اصلی پرونده، افسر رسیدگی به جرم و خانواده دختر، او را به زندان محکوم کرد.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز قرار است روز ۲۱ ژانویه، به پرونده رومن پولانسکی در دادگاه عالی لس‌آنجلس رسیدگی شود.

پولانسکی ۷۵ ساله هم اینک در پاریس زندگی می‌کند و در آنجا فیلم می‌سازد. وی کارگردان فیلم‌های مطرحی چون «چاقو در آب»، «نفرت»، «بچه رزمری»، «پیانیست» و «محله چینی‌ها» است.

Share
در همین رابطه:
رومن پولانسکی و تقاضای لغو حکم زندان

نظرهای خوانندگان

-سوال اینجاست که این خانواده چرا از ابتدا دختر بچه شان را رها کرده اند که برود و مدل مجله بشود؟! حالا شکایت برای چیست؟؟؟
٢- اینجور که ما اینجا می بینیم این دختر بچه ها کت فاحشه ها را از پشت بسته اند. همه در سن ١٥ سالگی حامله اند.
دختر بچه مدل می شود - به تنهایی می رود عکس (های احتمالا بدون لباس )‌می گیرد. شامپاین می نوشد - و می گویند ؛اغوا شده؟!!!!!!!!
راستش پیش از این واقعا فکر می کردم که پولانسکی مشکل روانی دارد ولی با خواندن این مطلب یک کمی تغییر عقیده دادم!بعضی مردم انقدر پست هستند که بخواهند بقیه را بدوشند. نمی دانم..............
ضمن اینکه سینمای پولانسکی را بسیار دوست میدارم.

-- Nina ، Jan 7, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)