تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

اعتراض مصر به تعیین جایزه برای ترور حسنی مبارک

وزیران دولت، تعدادی از اعضای پارلمان و مفسران رسانه های مصری به تعیین جایزه برای ترور حسنی مبارک اعتراض کردند.

به نوشته روزنامه اسرائیلی یروزالم پست، مقامات مصری این اقدام را تحریک آمیز توصیف کرده و از تهران خواسته اند عاملان آن را محاکمه و مجازات کند.

گروهی به نام جنبش عدالتخواه دانشجويي، 5 دی ماه طی مراسمی اعلام کرده بود : "مبلغ يك ميليون دلار به افرادي كه در هر گوشه دنيا موفق به اعدام انقلابي حسني مبارك اين تروريست‌هاي بين المللي شوند، تعلق خواهد گرفت."

پيش از اين نیز این گروه دانشجويی براي ترور رئیس موساد، فرمانده ارتش و وزیر جنگ اسرائیل، جایزه یك میلیون دلاری تعیین کرده بود.


به نوشته سرمايه، دبير جنبش عدالت خواه دانشجويی درباره منبع مالی اين جايزه گفته بود «منبع ارزی اين جايزه از سوی برخی نهادهای دانشجويی و مردمی پيش بينی شده است و حتی برخی دانشجويان اعلام آمادگی کرده اند که برای افزايش مبلغ جايزه حاضر به فروش کليه هايشان هستند.»

مصطفی الفیقی، دبیر کمیته روابط خارجی مجلس مصر، با اعلام اینکه مصر مماشات در این زمینه را تحمل نخواهد کرد، خواستار محاکمه «تحریک کنندگان» شد.

الفیقی گفت:" "تحريک کنندگان بايد به خاطر اقدامات خود مجازات شوند، تحريک به آدم کشی، جرمی است که هم از سوی قوانين بين الملل و هم قوانين دولتی قابل پيگرد و مجازات است."


وی افزود: "اينجا انگليس يا آمريکا نيست. بلکه اينجا ايران است و امکان برنامه ريزی و سازماندهی هر واقعه ای وجود دارد. اگر عمل تحريک آميزی صورت گرفته دولت مسوول آن است و بايد اقدامات لازم را برای توقف آن به عمل آورد."

به گزارش سایت عصر ایران مقامات ايرانی تاکيد می کنند: "اين اقدام از سوی تشکل های غيروابسته به دولت صورت گرفته و بيانگر موضع رسمی تهران نيست."

Share

نظرهای خوانندگان

گفتند غیر وابسته به دولت!
سوال اینجاست: این پول را از کجا آورده اند!
این حادثه ها در ایران عجیب نیستند، قتلهای زنجیرهای/کشتار کوی دانشگاه/کشتار 1367/ و ...
همه به دست گروه های به انجام می رسه که نقش "شعبون بی مخ" های بعد از انقلاب رو دارن!

-- مسعود ، Jan 8, 2009

حاکمان ایران باید نتوانند سرهایشان را از خجالت بلند کنند ، در حالیکه ان کشور اولین قدمها را برای احترام به حقوق بشر برداشته ( کورش کبیر ۲۵۰۰ سال پیش ) ، اکنون مورد تحقیر ( بحق ) قرار بگیرد بصورتی که دارند از سومالی و یا سودان و لبنان حزب الله و سوریه و امثالهم در باره ان صحبت میکنند !!.
مصطفی الفیقی، دبیر کمیته روابط خارجی مجلس مصر : «« اينجا انگليس يا آمريکا نيست. بلکه اينجا ايران است و امکان برنامه ريزی و سازماندهی هر واقعه ای وجود دارد »» .
داوید / تنه نزن

-- داوید ، Jan 9, 2009

فروش کلیه کجا بود این قسمتی از سود آن 140 میلیارد دلار پول نفت مفقود شده است

-- ایرانی ، Jan 9, 2009

جاي تاسف است!
نه تنها مقامات ايران! بلكه باعث سرافكندگي همه ايرانيها شد! در اين مملكت چه ميگذرد؟!
...!

-- م ، Jan 9, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)