تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

اصابت راکت به شمال اسراییل

امروز پنجشنبه چندین راکت به مناطق شمالی اسراییل اصابت کرده‌اند. شلیک این راکت‌ها به زخمی شدن دو نفر انجامیده است. بنا بر گزارش‌ها، راکت‌ها از لبنان شلیک شده‌اند.

به گزارش رویترز در پی متهم شدن گروه‌های فلسطینی از سوی وزیر کابینه اسراییل، به نظر می‌رسد این راکت‌ها از سوی جنگجویان حزب الله شلیک شده باشند. هنوز از میزان خسارات این حمله‌ها، گزارشی مخابره نشده است.

حدود سه ساعت پس از حملات، اوژانس اسراییل از انفجار دیگری خبر داده اما مقام‌های نظامی گفته‌اند که این صدای انفجار می‌تواند ناشی از انفجار یک بمب صوتی که از سوی یک هواپیمای اسراییلی شلکیک شده است باشد و نه به دلیل اصابت راکت.


یکی از اعضای ارشد کابینه اسراییل، فلسطینی‌های مقیم این کشور را از بابت شلیک راکت‌ها مورد انتقاد قرار داده است. رافی ایتان، در گفتگو با شبکه دو تلویزیون اسراییل گفته است: «ما انتظار چنین حمله‌هایی را داشتیم.» در عین حال یکی از وزیران لبنان از بابت شلیک راکت‌ها از سوی حزب الله ابراز تردید کرده است.

راکت‌ها از منطقه تحت کنترل پاسداران صلح سازمان ملل و ارتش لبنان شلیک شده‌اند؛ منطقه‌ای که در سه کیلومتری مرز با اسراییل با لبنان واقع شده است. منابع حماس در لبنان، هرگونه دخالت در این حملات را رد کرده‌اند.

از سوی دیگر، فرمانده پاسداران صلح سازمان ملل خواستار «حداکثر کنترل» در این منطقه شده و دولت لبنان از ناقضان قطعنامه شورای امنیت برای پایان جنگ در منطقه در سال 2006 انتقاد کرده است.

امروز در نوار غزه، هواپیماهای اسراییلی همچنان هدف‌هایی را در منطقه زیر کنترل حماس مورد هدف قرار دادند که به گزارش رویترز موجب کشته شدن سه نظامی و یک زن شده است. یک غیرنظامی نیز در جنوب غزه در جریان حمله ارتش اسراییل کشته شده است.

کمیته جهانی صلیب سرخ، اسراییل را متهم کرده است که در رسیدن آمبولانس‌ها به مناطق محل درگیری در غزه تاخیر ایجاد می کند. صلیب سرخ، در یکی از این مناطق، روز چهارشنبه چهار کودک زنده را در یک خانه همراه با دوازده جسد از جمله مادر آنها یافته است.

Share

نظرهای خوانندگان

این کمال ساده بینی ست اگر مردم اسرایل فکر کنند جنگ راه حل نهای ست. من به عنوان یک ایرانی هیچ دشمنی با مردم اسرایل ندارم و خواهان پاک کردن آن کشور از نقشه زمین نیستم. ولی از صاحبان قدرت در اسرایل همان اندازه نارازی ام که از صاحبان قدرت در کشور خود بیزارم. من میدانم اگر مردم - بدون دخالت قدرتمداران و سودجویان- راهی برای صحبت کردن با یکدیگر داشتند. هیچ گاه به ریختن خون هم راضی نمی شدند. اگر خانواده ای در غزه و اسرایل عزیزی را از دست دهد زنجیره ای از نفرت آغاز خواهد شد که پایانی جز خون ریزی بیشتر و بیشتر ندارد. بیایید بیاندیشیم که چه کسی از خون ریزی سود می برد؟!!! آیا آنها نگران جان باختن کودکان من و شما هستند؟ آیا شبکه های خبری بزرگ دنیا و کمپانی های بزرگ تجاری از دیدن تکه تکه شدن اجساد من و شما، نگران خواهند شد که معامله های میلیون دلاری اصلحه و تبلیغات جنگ طلبانه شان چه بر سر من و شما خواهد آورد؟ من در این گوشه دنیا دست دوست داران صلح را در اسرایل و غزه می فشارم و صمیمانه می گویم که نگرانی شما نگرانی همه ی ماست.

-- reza ، Jan 8, 2009

رضا و امثال او اگر واقعا" درک دقیقی از تاریخ صیهونیسم داشتند اینطور معصومانه نظر نمی دادند. هرکس اگر کمی آشنایی با تاریخ
صیهونیسم و قرن بیستم داشته باشدمی داند که اسراییل هیچوقت در صدد برپایی کشور مستقل فلسطین نبوده و نیست. صیهونیستها با ساختن بحرانهای ساختگی برای خود وقت می خرند که نقشه را در زمینهای دزدی شده بنفع خود تغییر دهند. آنها موفق شده اند که حدود 85 در صداز زمینها و منابع آبی را از مردم فلسطین بدزدند و حالا این آشوب را به پا کرده که بقیه راهم به اسراییل ملحق کنند و صاحبان اصلی زمین را بطرف مصر و اردن سوق دهند. اسراییل برای برای برپایی "اسراییل بزرگ" بهر جنایتی دست زده است. اکنون در صدد بزیر کشیدن راههای آبی از قبیل "دریای سرخ" و "باب المندب" تحت نفوذ وکنترل خود از طریق دزدیدن از دست اعراب است و بهمین چهت تمام دزدی های دریایی اخیر توسط اسراییل انجام گرفته است ."اسراییل بزرگ" از موریتانیا تا افغانستان ادامه دارد و هدف نهایی آن برپایی "حکومت جهانی" بمنظور به زیر سیطره کشیدن جهان است. همه مردم دنیا میدانند که اسراییل تنها کشوری است که از "صلح" وحشت دارد و با بهانه اینکه اسراییل برای ادامه حیات خود احتیاج به "مرزهای محکم" و آب فراوان دارد همچنان "صلح" را در قفس زندانی کرده است.

-- بدون نام ، Jan 8, 2009

بینام گرامی اگر اطلاعی از تاریخ واقعی (نه تاریخی که توسط هاشمی رفسنجانی نوشته شده است) میداشت قطعا میفهمید که شش دانگ اسرائیل همراه با کل فلسطین متعلق به یهودیان است.وقتی مسلمین با ابتکار ؟! تقسیم اموال و زنان مغلوبین از شهوتها کمک گرفته و قدرتمند شدند اسرائیل را اشغال کردند . اکنون اسرائیل با تکیه بر دانش و جوانمردی قدرتمند است .و سرزمینهایش را از متجاوزان سابق خریده است و هیچ زنی را در بازار اورشلیم نفروخته و هرگز تجاوزی از طرف بگین-....- اولمرت به زن و دختر عرفات -...- هنیه نشده است .حال کدام جوانمرد ترند . از دید شما حتما باید به زنان و دختران مردم تجاوز شود تا جنگ خوشگل باشد . ضمنا این کلمه صهیوبیسم (صیونیزم) را چرا بصورت منفی ادا میکنید این تقریبا معادل همان حزب الله شماست و هر دو ادعای همالغالبون را دارند آینده نشان میدهد کدام غالبند . تجاوز یا جوانمردی

-- ایرانی ، Jan 9, 2009

از آقا / خانم « ایرانی » خواهشمندم واقعیت را در اینجا http://www.booltan.com/files/Janv2009/0601/Hajseid.pdf بخواند. ای کاش دست اندرکاران محترم رادیو زمانه چنین نوشته های روشنگرانه را هم در سایت می گنجاندند. بی تردید تأیید آنچه که در این چند روز در غزّه اتقاق افتاده قلب و احساس هیتلری را طلب می کند.

-- هلیا هانی ، Jan 9, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)