تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

نگرانی سبزهای اروپا در مورد شیرین عبادی

سخنگوی سياست خارجی و امنيتی سبزها ـ اتحاد آزاد اروپايی در پارلمان اروپا و رئيس هيئت ايرانی پارلمان اروپا از بابت تهديد شیرین عبادی، برنده جايزه نوبل صلح ابراز نگرانی کرد.

انگليکا بئر در بیانیه‌ای گفت: «ما با نگرانی زياد شاهد آن هستيم که همراه با مبارزات انتخاباتی پیش رو در ايران، نقض گسترده حقوق بشر صورت می‌گيرد.» وی افزوده: «پيشتر، در 21 دسامبر 2008 از سوی حکومت ایران، کانون مدافعان حقوق بشر در تهران بسته و اسناد و کامپيوتر آن ضبط شد، تا مانع برگزاری مراسم شصتمين سال صدور اعلاميه جهانی حقوق بشر شوند.»

هيئت ايرانی پارلمان اروپا از آغاز پايه گذاری آن در سال 2004 ماموريت خود را تعميق روابط ميان پارلمان اروپا و مجلس ايران تعریف کرده و همچنين به مسائل مربوط به حقوق بشر در ايران پرداخته است.»

این هیئت از مسئولان حکومتی در تهران خواسته است سلامت شیرین عبادی را تضمين، کانون مدافعان حقوق بشر در تهران را بازگشايی و به مسئوليت‌های خود در مورد کنوانسيون‌های بين المللی دفاع از حقوق بشر عمل کنند.

کانون مدافعان حقوق بشر که از سال 1370 از سوی جمعی از وکیلان تاسیس شده، اول دی ماه سال جاری پلمپ و اسناد و کامپیوتر آن ضبط شد. این کانون در سال های اخیر دفاع از فعالان سیاسی و اجتماعی را بر عهده داشته و گزارشات نقض حقوق بشر را به صورت پی‌گیر ارائه کرده است.

در اقدامی دیگر، پنجشنبه 12 دی ماه، حدود 150 نفره با حضور در برابر خانه‌ي شیرین عبادی اقدام به پایین کشیدن تابلوی وکالت او کرده و بر دیوارهای منزل وی شعارهایی همچون "عبادی حمایت می کند، اسراییل جنایت می کند" نوشتند.

در چند روز گذشته بسیاری از سازمان های حقوق بشری بین المللی با صدور بیانیه هایی خواستار تامین امنیت شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل شده اند.

Share

نظرهای خوانندگان

ياد حرفي از دكتر حسابي ميفتم
جهان سوم جایی است که هر کس بخواهد مملکتش را آباد کند ، خانه اش خراب می شود و هرکس بخواهد خانه اش آباد باشد باید در تخریب مملکتش بکوشد .
شوربختانه ايران نمونه و شاهد عيني يك مملكت جهان سومي هست!

-- م ، Jan 8, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)