تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

رفسنجانی خواستار کمک تسلیحاتی به غزه شد

علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته خواستار حمایت مالی و تسلیحاتی مسلمانان از مردم غزه شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) هاشمی رفسنجانی در این باره گفت: «امت اسلامی باید حمایت سیاسی، فرهنگی، تبلیغاتی، مالی و تسلیحاتی از مردم غزه داشته باشد.»

وی همچنین افزود: «الحمدالله ایران ما در این میدان پیشتاز است و بسیاری از مسلمانان و ملت‌ها با ما همراه هستند.»

رئیس مجلس خبرگان در ادامه خطبه خود از دولت‌های اسلامی و عربی انتقاد کرد و اظهار داشت: «آزمایشگاهی که امروز در تاریخ وجود دارد نهایتاً به افتضاح آمریکا، اروپا و دولت‌های اسلامی و عربی که در این مصاف به نفع فلسطین وارد نشوند، تمام خواهد شد.»

در شرایطی که خبرگزاری‌ها از احتمال آغاز جنگ زمینی اسرائیل در غزه طی روزهای آینده خبر می‌دهند، هاشمی رفسنجانی در خطبه های نماز جمعه، چنین حمله‌ای را «بی‌نتیجه» توصیف کرد.

وی در این پیوند گفت: «به نظر می‌رسد اسرائیل اگر جنگ زمینی آغاز کند نتیجه‌ای نمی‌گیرد و اگر هم به فرض محال، دولت مشروعی را با کشتن آن‌ها و نحوه دیگری ساقط کند، مقاومت نیرومندتر می‌شود و مشکلات اسرائیل بیشتر می‌شود و حتی مشکلات از مرز غزه فراتر می‌رود و در سایر مناطق برای اسرائیل مشکلات درست می‌کند. آمریکا و اروپا هم اشتباه کرده‌اند، نباید می‌گذاشتند این شرارت شروع شود.»


امام جمعه موقت تهران اسرائیل را از سوی شمال، جنوب و کرانه باختری در خطر موشک‌های فلسطینی دانست و «مادی‌گرایی» اسرائیلیان را نقطه ضعف آن‌ها و «ایثار و فداکاری» نیروهای حماس را نقطه قوت فلسطینی‌ها عنوان کرد.

«سلاح جدید برای فلسطینی‌ها»

هاشمی رفسنجانی در ادامه صحبت‌های خود در مورد احتمال وارد شدن تانک‌های اسرائیلی به غزه گفت: «اگر تانک‌ها وارد شوند، صحنه عجیب دیگری اتفاق می‌افتد.»
وی ادامه داد: «این صحنه عجیب اینست که این بار فلسطینی‌ها نوعی از سلاح دارند که از فاصله دور تانک‌ها را شکار می‌کند، چیزی که در دفعهٔ قبل نداشتند. آن دفعه تانک‌ها آمدند و آسیب هم دیدند ولی با آرپی‌جی که یک مجاهد پشت سر تانک و در اگزوز آن می‌زد، ولی این دفعه تانک‌ها را از راه دور می‌شکنند.»

Share

نظرهای خوانندگان

دوبار پرانتز را بستید:
"این شرارت شروع شود.»
.»"
لطفا اصلاح کنید.

-- یه نفر ، Jan 2, 2009

فاجعه ای که مدتهاست درانتظار منطقه وکشورمان است می تواند بااین موضع گیری آقای رفسنجانی کلیدبخورد.این اولین بار در تاریخ دیپلماسی جمهوری اسلامی است که یکی از مقامات ارشد نظام چنین آشکار از حمایت تسلیحاتی از حماس سخن می گوید،موضع گیری ای صدالبته با آگاهی از پیامدهای خطرناک آن(خصو صا از جانب شخص میانه رویی مثل ایشان).مردم آگاه و صلح طلب ایران،فلسطین،اسراییل و منطقه مخالفان همیشگی جنگ افروزان بوده اندوخواهندبود.

-- جواد ، Jan 2, 2009

حتماً، مخارج و صورت حساب این همراهی و پیشتازی، از درآمد نفت و از جیب ملت ایران پرداخته خواهد شد.
نفتی،

-- Nafti ، Jan 2, 2009

خطبه نماز جمعه بدون ذکر خدا یعنی تماما مکر و ریا.

-- بدون نام ، Jan 2, 2009

سلام بتما خواننده گان عزیز !
برادران مسلمان این فاجعه تنها در فلسطین نیست بلکه در تمام مناطق اسلامی است. آقای رفسنجانی بسیار نکته مهم را اشاره کردند"اسرائیل اگر جنگ زمینی آغاز کند نتیجه‌ای نمی‌گیرد و اگر هم به فرض محال، دولت مشروعی را با کشتن آن‌ها و نحوه دیگری ساقط کند، مقاومت نیرومندتر می‌شود و مشکلات اسرائیل بیشتر می‌شود و حتی مشکلات از مرز غزه فراتر می‌رود و در سایر مناطق برای اسرائیل مشکلات درست می‌کند" اما نکته دیگری اشاره کردند که : امریکا و اروپا اشتباه کردند نباید میگذاشتند که این جنگ آغاز میشد" امریکا و اروپا دشمن دیرینه اسلام و امت اسلامی است و خواهد بود. تا وقتیکه مسلامانان تمام جهان اسلام یک پارچه نشوند روزشان از این بدتر میشود و بهتر نی . من یک افغانی هستم شما بهتر میدانید که امروز در افغانستان چه حالت است تمام اینها از یک پارچه نبودن امت اسلامی است پس چه باید کرد؟ امروز تنها کشور اسلامی ایران است که از شر این خون خواران در امان است. ما باید کوشش کنیم که از شر این خون خواران امت اسلامی را نجات بدهیم . غیراز کشو ر اسلامی ایران تمام کشور های دیگر امروز غلام حلقه بگوش یهودیان و سهیونستان است یعنی در رآس امریکا و اروپا است.
با عر ض احترام
احمدخان "وفا" از افغانستان

-- احمدخان ، May 22, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)