تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

ضرب و شتم در نشست انتخاباتی موسوی

بنا بر گزارش‌های رسیده از تبریز، نشست انتخاباتی حامیان میرحسین موسوی، در این شهر به خشونت کشیده شد.

جلسه پرسش و پاسخ انتخاباتی میرحسین موسوی، از نامزدهای اصلاح‌طلب انتخابات دهم ریاست‌ جمهوری ایران، شب گذشته (چهارشنبه) با حضور مجید انصاری، از اعضای مجمع روحانيون مبارز، برگزار شد.

خشونت در این نشست در پی حضور اعتراضی تعدادی از دانشجویان «منتقد» روی داد.
این دانشجویان، خود را «هویت‌طلب» می‌نامند.

این دانشجویان موضوع اصلی اعتراض خود را «مشاهده فیلمی از محمد خاتمی» عنوان کردند که به ادعای آنان رئیس جمهوری پیشین ایران، در آن فیلم خصوصی، «لطیفه‌هایی با مضمون ترکی بازگو کرده ‌است.»

برخی از تشکل‌های دانشجوئی اعتراض خود را به ضرب و شتم دانشجویان منتقد در این مراسم اعلام کردند

مصاحبه خبرنگار زمانه با یکی از حاضران در جلسه، حاکی از ضرب و شتم حدود هفت تا هشت نفر از دانشجویان از سوی اعضای کمیته بسیج ستاد میرحسین موسوی و انتظامات سالن است.

افراد مورد ضرب و شتم قرار گرفته، دانشجویانی بودند که پلاکاردهایی حاوی شعارهایی در دست داشتند.

به گفته آنها مجید انصاری نیز در «فیلم» مورد ادعا حضور داشت که این امر باعث اعتراض این گروه به حضور وی در این جلسه پرسش و پاسخ شد.

«عذرخواهی مجید انصاری، سید محمد خاتمی و اصلاح‌طلبان از این گروه و مشخص شدن موضع میرحسین موسوی در قبال آنها» از جمله درخواست‌های این افراد عنوان شده‌ است.

بر اساس مصاحبه خبرنگار زمانه با حاضران در این مراسم، ضرب و شتم این افراد باعث چند مورد مصدومیت شد. هادی حمیدی شفیق از دانشجویانی که پیش از این ۱۸ ماه به جرم «اقدام علیه امنیت ملی» در زندان ارومیه به‌سر برده‌ بود، نیز جزو مصدومان است. بنا به گفته حاضران، «صورت او یازده بخیه خورده و دیروز از بیمارستان مرخص» شده ‌است.


برخی از تشکل‌های دانشجوئی دانشگاه‌های تبریز با صدور بیانیه‌ای اعتراض خود را به ضرب و شتم افراد منتقد در این مراسم اعلام کردند.

این بیانیه تحمل صدای مخالف و منتقد را «از اولین شروط دموکراسی و آزادی‌خواهی» برشمرده‌اند.

در این بیانیه آمده‌است: «دیرگاهی بود مدعیان اصلاح‌طلبی، شاکی از گروه‌های فشار و چماق‌بدست، داد به فلک رسانده بودند، اما چه شده کاندیدای محبوب مشارکت و مجاهدین و خاتمی در ستاد خود چماق‌بدست می‌پرورانند و خود بانی ضرب و شتم می‌شوند.»

بنا به گزارش خبرنامه امیرکبیر، در سخنرانی میرحسین موسوی در دانشگاه زنجان نیز مسئولان انتظامات سالن، چندین بار اعضای انجمن‌های اسلامی و دانشجویان را مورد «ضرب و شتم» قرار دادند.

Share

نظرهای خوانندگان

با سلام
پاسخ این دوستان را زنده یاد مولانا در اشعارش داده است . آنجا که می فرماید:
من به هر جمعیتی نالان شدم
جفت بدحالان و خوش حالان شدم...
هرکسی کو دور ماند از اصل خویش
بازحوید روزگار و وصل خویش ...
البته این جوانان عزیز امروزی شاید نمی دانند که اصلاح طلبان امروزی در آن دوران که ما جوان بودیم چماق داران اصلی دانشگاه همین ها بودنند و برای اینکه این جماعت را بهتر بشناسید به این آدرس مراجعه کنید .
http://www.youtube.com/iranegah
بخش مربوط به سخنرانی آقای سروش در رابطه با " انقلاب فرهنگی "
با تشکر

-- آشنا ، May 21, 2009

باید دید کدام طرف درگیری فیزیکی را آغاز کرده است. اینکه انتظامات جلسه بخواهند جلوی پلاکاردی که خوششان نمی‌آید را در آن جلسه بگیرند چیز عجیبی نیست و حق برگزارکنندگان جلسه است (فرق نمی‌کند برگزارکنندهٔ جلسه چه کسی باشد).

-- Mardavij ، May 21, 2009

واقعن از زمانه بعید بود که چنین خبر (البته با چاشنی های رجا نیوزی) کاملن یک سویه و با اهداف مشخص (ضد موسوی ) را منتشر کند. نکند خبری، زد و بندی در کار هست ما خبر نداریم!

جای تاسف دارد.

-- سعید ، May 21, 2009

از رادیو زمانه به خاطر پوشش اخبار منطقه آذربایجان متشکریم

-- وقار نعمت زاده ، May 22, 2009

از کی دانشجویان آذربایجانی که خواهان دستیابی به حقوق زبانی و بشری خود هستند قوم گرا و تندرو نامیده شدند؟ نژادپرست، قوم گرا و ... کسانی هستند که چون عصر بربریت حق تحصیل به زبان مادری و برخورداری از حقوق فرهنگی را از میلیونها آذربایجانی و دیگر ملل غیر فارس در ایران گرفته اند. متاسف ام برای رادیو زمانه که در ادبیات خود به هواداری از نژاد پرستی موجود در ایران برخواسته است.

-- محسن فتحی ، May 22, 2009

متاسفانه رادیو زمانه گزارش را کاملا جانبدارانه تنظیم کرده است.
نوشته اید شعارهای تند و قومگرایانه. چه کسی به این نتیجه رسیده است که شعارها تند بوده است؟ اگر از قول کسی نوشته اید باید اشاره می کردید، وگرنه این اظهار نظر را از نظر حرفه ای چگونه توجیه می کنید؟ چرا چنین قضاوتی در مورد مطالب توهین آمیز آقای خاتمی نکرده اید؟
نوشته اید «مشخص شدن موضع میرحسین موسوی در قبال قومیت‌گرایان از جمله درخواست‌های این افراد ذکر شده‌است». آیا این گروه خود را قومیت گرا نامیدند؟ چه کسی آنها را قومیت گرا نامید؟ آیا رادیو زمانه آنها را قومیت گرا می خواند؟
...
دوستان رادیو زمانه گزارشتان اصلا بی طرف نیست ... دقت کنید!
اگر از اعتراض کسانی که مورد اهانت قرار گرفته اند حمایت نمی کنید، لااقل به اخلاق حرفه ای در روزنامه نگاری پایبند باشید ...

-- علیرضا جوانبخت ، May 22, 2009

هموطنان عزیز
ارامش خود را حفظ کنید حتی اگر این موضوع حقیقت داشته باشد امروز وقت این حسابرسی ها و سوال ها نیست. شما اگر از ان دل ازرده شدید با بزرگواری گذشت کنید این کار شما موجب شرمندگی بیشتر انها خواهد شد.
از طرف دیگر انتظارات ما باید معقول و محدود باشد انسان جایز الخطا ست. ما هم در زندگی خود دچار اشتباه شده ایم و می شویم
امروز وظبفه هر ایرانی شرکت در انتخابات و نه گفتن به جمهوری اسلامی است. هموطنان به پا خیزید و این انتخابات را تبدیل به رفراندوم عدم مشروعیت رژیم کنید احمدی نژاد را در دور اول حذف نماید و این شدنی است ملت ایران توانایی انرا دارد و تاریخ گواه است ما نوادگان ستارخانیم ما تاریخ را خواهیم نوشت.
اگر در این کار سستی کنیم نتیجه ان را متحمل خواهیم شد و شرمسار خواهیم بود پس در این لحضه تاریخی هشیار باشیم و الا اینده گان
ما را بازخواست خواهند نمود.
اول دموکراسی بعدا مسایل دیگر

-- Ali ، May 22, 2009

فکر می کنم با نامیدن معترضین با عنوان قوم گرا که بار معنایی خاصی دارد از حدود حرفه ای فراتر رفته و خطا کرده اید.
عجبا خاتمی را با این اهانتها چه باید بنامیم ؟

-- ساهر ، May 22, 2009

بنده به عنوان یک آذری زبان معتقدم که این کار (یعنی کتک زدن افرادی که از پول بیت المال و مالیاتی که مردم از جمله خود من می پردازیم تا آقایان مجانی تحصیل کنند) حداقل مجازات افراد خائن و تجزیه طلب است. ظاهرا بدنبال بهبود روابط با ترکیه و وضع اقتصادی خراب دنیا دیگه بودجه کافی هم برای این افراد ارسال نمی شه!. البته توهین به اقوام (که بهیچ عنوان پذیرفته نیست) مساله دیگری است که اختلاط آن با بحث انتخابات که اهمیت ویژه ای دارد نهایت سبک سری است.

-- عدل ، May 22, 2009

من خودم در محل بودم. شعارهای آن‌ها: مرگ بر فاشیست و شعارهای تجزیه‌طلبی بود. اگر این شعارها تند و قومگرایانه نیست پس چیست؟

-- عادل ، May 22, 2009

ملت آذربایجان به هیچ کسی رای نداده و نخواهد داد و هر کسی هم رای بدهد ...تشریف دارد و وای بر کسانی که توهین میکنند به ملت اذربایجان چیزی نمانده...

-- بابک ، May 22, 2009

اکنون رایحه خوش دهه شصت با آمدن میرحسین موسوی وزیدن گرفته است. اینک بر گذرگاه ها مستقر هستند و دوباره دهانت را می بویند نازنین. همچنان که فرزند خلف موسوی، آقای محمود احمدی نژاد چنین می کند.

-- بدون نام ، May 22, 2009

سلام
از رادیو زمانه چنین انتظاری نداشتم...
در این موقعیت حساس ... درست زمانکه معجزه هزاره سوم تمام دستگاه های اطلاع رسانی رو در اختیار دارد و با تمام قوا سعی بر کوبیدن موسوی میکند ... شما با درج این خبر (همرا با پیازداغ) کاری جز تخریب و بالا بردن احمدی نژاد نکردید
متاسفم
ایرانی

-- ایرانی ، May 22, 2009

من همیشه گفتم و باز هم می گم.میر حسین موسوی هیچ ارتباطی با اصلاح طلبی ندارد و تنها علتی که چنین تصوری به وجود امده حمایت خاتمی از اوست.که خاتمی را هم که می شناسیم.کار های عجیب زیادی در کارنامه اش دارد.

-- omid ، May 22, 2009

به نظر من مافیاهای ضد ایرانی بر این کشور مسلط شده اند و در راه تجزیه ایران دست به هر کاری میزنند. البته که احمدی نژاد نیز عضوی از این مافیاست. جوکهای قومیتی در باره اقوام بخشی از فرهنگ ایران است و غالبا خود اقوام برای خودشان جوک در می اورند. من یک لرم و دوستان ترک زیادی دارم که عمده جوکهای ترکی را از آنها دریافت می کنم. منم اگر جوک لری خنده داری داشته باشم برایشان میفرستم. بنابرین صرف گفتن چند لطیفه در ایران دلیل بر توهین به قومیتها نیست بلکه این افشاگری در استانه انتخابات کار کسانی است که میترسند اصلاحات موفق بشود و در نتیجه از سرنگونی رژیم فعلی نا امید شوند. همچنین این امکان وجود دارد که احمدی نژاد جاسوس خود اسرائیل برای ترکاندن میهن عزیزمان ایران باشد. پس قومیتها به هوش باشند.

-- امیر ، May 22, 2009

دوستان رادیو زمانه اینرا درج کنید لطفا.
من انجا نبودم اما به عنو ان یک ترک زبان ایرنی این را میگویم:
اینکه دایما صحبت از ملتهای ایران میکنیم خیانت به خود و وطنمان ایرا عزیز است و بس!
کدام ملتها؟ ملت یکی است و آن ایرانی است. ما ایرانیان ترک و گیلک و بلوچ داریم اما چیزی که نداریم قوم فارس است که پان ترکیستها با حمایت شوروی سابق و ترکیه اختراع کرده اند. نمیدانم چطور است که خلق (ملت) غیور یزد ادعای جدایی طلبی ندارد؟؟؟!!!
دوستان پان ترکیست: اگر راست میگویید تشریف ببرید در اروپا و به عنوان ملت جدایی طلب شعار بفرمایید تا ببینید چه با شما خواهد شد. همین برادر بزرکتان ترکیه به کردهایش میگوید ترک کوهستان حالا قتل عام ارامنه اش که به نظر امثال اورهان پاموک دست بنیانگزاران ترکیه هم درش بوده بماند (قابل توجه دوستان رادیو زمانه: این مطلبی نیست که من از خودم برای اهانت به جناب آتا تورک بگویم؛ پس سانسور نفرمایید لطفا).
البته که همه اقوام عزیز ایرانی باید بتوانند به زبان مادری هم تکلم و نوستن کنند اما این نافی زبان فارسی دانستن به عنوان زبان ملی و رسمی نیست. به علاوه؛ معنای به زبان مادری حرف زدن جدایی طلبی نیست.

-- علی‌ ، May 22, 2009

متاسفم که دوستان حتی تحقیقی نکرده اند ببینند آن به اصطلاح توهین آقای خاتمی چه بوده ولی سوابق به زندان افتادن آن دانشجو را گزارش کرده اند.
در فیلم مربوطه آقای خاتمی در مذمت مداحان بی سواد واقعیتی را نقل می کنند و بعد روحانی پیری لطیفه ای می گوید که در آن اشاره به دو قومیت هست و البته همه ی حاضرین مثل من و شما به جوک می خندند!
پر واضح است که اینگونه بلواها با چه هدفی ایجاد می شود و آن به اصطلاح دانشجوها هدفشان جز درگیری و خبرسازی نیست.
و شما هم لطف کرده اید و اینگونه خبر رسانی کرده اید که انگار خاتمی توهینی به اقوامی کرده است که معترضانش کتک هم خورده اند!
حتی نمیتوان مطمئن بود کتک زنندگان از کدام قماش بوده اند.

-- فرهت ، May 23, 2009

جناب علی خان با ادبیاتی که نوشتی معلوم است که اصلا آذربایجانی و تورک نیستی.لطفا خودت تورک معرفی نکن

-- فرید ، May 23, 2009

مطمئنا این وصله ها به اندیشمندی چون آقای خاتمی نمی چسبد.اجرای چنین برنامه هائی در ایام انتخابات کارگروه های نفاق افکن وطرفدار دولت فعلی است وتاثیری در درطرز فکر دوستداران آقای خاتمی وموسوی ندارد.اگر شما ذرره ای به خدا وپیغنبر اعتقاد دارید از این قبیل کارها نکنید .مردم عاقل به طوطئه هائی که شما ها در سال های 76 وبعد از آن برعلیه اصلاح طلب ها وآقای خاتمی انجام دادید آشنائی دارند.

-- رحیم ، May 23, 2009

عزيزان اصلاح طلب و غير اصلاح طلب فيلم همون جك به طور گسترده در اينترنت پخش شده است، و جوك حاوي توحين به تركن و شمالي ها است، مشكل اين هست كه حتي اصلاح طلبان كه پشتوانه اصليشون در آذربايجانيا بودن هم از اين اعمال زشت و قبيح منزه نيستند.
گرفتن پلاك كارت هم ايرادي ندارد، اون اشخاص اعتراضشون رو مستقيما به نماينده اصلاح طلبا گوشزد كزدن كه آخرش اينطور شده

-- x ، May 27, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)