تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

برنامه کاندیداها برای درآمدهای نفتی

یک عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی می‌گوید مهدی کروبی به دنبال واگذاری سهام شرکت نفت به آحاد مردم است.

محمدرضا خباز، این طرح را متفاوت با سیاست‌های سهام عدالت دولت نهم عنوان کرد.

به گفته وی، دولت آقای کروبی به دنبال برآورده کردن «آرزوی دیرینه ایرانیان» در ملی شدن صنعت نفت جدای از حاکمیت دولت است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، وی راه‌اندازی بیمه تحصیلی ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان را از دیگر طرح‌های مهدی کروبی عنوان کرد. به گفته آقای خباز در قالب این بیمه ۷۰ درصد شهریه دانشجویان دانشگاه‌های آزاد، جامع و رشته‌های شبانه پرداخت می‌شود.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی همچنین از پرداخت ۷۰ درصد هزینه‌های تحصیلی دانشجویان دانشگاه‌های دولتی که توان پرداخت شهریه ندارند در قالب این بیمه خبر داد.

توزیع ثروت در میان مردم، برنامه دولت رضایی
داود دانش جعفری، رئیس ستاد انتخابات محسن رضایی نیز برنامه کاندیدای مورد حمایت خود را «توزیع ثروت» در میان مردم برشمرد.

وی که در جمع مردم زنجان سخن می‌گفت، ادامه داد: «دولت ما پول توزیع نمی‌کند، ثروت را توزیع خواهد کرد، ثروتی که از دسترنج خود شما به دست می‌آید.»

به گفته وی «اشتباهی» که در سال‌های اخیر صورت گرفت این بود که دولت هر چه از درآمد نفت به دست آورد، در گروه خود هزینه کرد.

وزیر پیشین اقتصاد در دولت نهم، با بیان این که توزیع سهام عدالت «مشکلاتی» را به‌وجود آورده‌است، گفت: «این کار در زمان حاضر جنبه غیرواقعی و یک حالت تبلیغی نیز پیدا کرده‌است.»

«کمک کردن به مردم حق آن‌هاست اما باید طوری این کمک‌ها را انجام دهیم که مردم خیال نکنند دولت به آن‌ها لطف می‌کند»

میرحسین موسوی، نامزد اصلاح‌طلب دهمین انتخابات ریاست جمهوری نیز چندی پیش از «توزیع بی‌ضابطه» منابع کشور میان مردم انتقاد کرد بود.

به گزارش تارنمای کلمه، میرحسین موسوی در جمع مردم خراسان گفت: «کمک کردن به مردم حق آن‌هاست اما باید طوری این کمک‌ها را انجام دهیم که مردم خیال نکنند دولت به آن‌ها لطف می‌کند، بلکه مردم بدانند حق خود را دریافت می‌کنند.»

دولت نهم واگذاری «سهام عدالت» را از دو سال پیش آغاز کرده‌است. افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی، رزمندگان فاقد شغل، کارمندان دولت، نظامیان و روستائیان از جمله دریافت‌کنندگان این سهام هستند.

پرداخت مرحله دوم سهام عدالت از ۲۰ اردیبشت‌ماه جاری آغاز شده ‌است. برخی از فعالان سیاسی و اقتصادی این اقدام دولت در آستانه انتخابات را رفتاری تبلیغاتی از سوی محمود احمدی‌نژاد ارزیابی می‌کنند.

دهمین انتخابات ریاست جمهوری ۲۲ خرداد ماه جاری برگزار می‌شود. محمود احمدی‌نژاد، محسن رضایی، مهدی کروبی و میرحسین موسوی چهار نامزدی هستند که صلاحیت آن‌ها از سوی شورای نگهبان تأئید شده‌است.

Share


در همین رابطه
پرداخت مرحله دوم سود «سهام عدالت»

نظرهای خوانندگان

در نظامی را که بخواهد «عدالت» را بشکل «سهمیه» بین مردم توزیع کند باید تخته کرد.

-- بدون نام ، May 21, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)