تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

انتقاد آیت‌الله خامنه‌ای از نشست نیویورک

آیت‌الله علی خامنه‌ای نشست اعراب با گروه ۱+۵ را «حداکثر کاری» دانست که دشمنان جمهوری اسلامی می‌توانند انجام ‌دهند.

آقای خامنه‌ای گفته است که کشور‌های عربی در مقابله با ایران «ملاحظه‌کاری‌هایی» دارند و «آماده نیستند خود را یک‌جا در اختیار آمریکا و صهیونیست‌ها قرار دهند.»

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، رهبر جمهوری اسلامی که امروز (سه‌شنبه) سخن می‌گفت، همچنین به ملت‌های مسلمان توصیه کرد که در قبال توطئه‌های استکبار «بیدار و هوشیار» باشند.

مقام‌های ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، چین، روسیه، آلمان، بحرین، مصر، اردن، کویت، عراق، امارات متحده عربی و عربستان سعودی، روز گذشته (سه‌شنبه) در نیویورک، پشت درهای بسته درباره بحران اتمی ایران جلسه‌ای مشترک برگزار کردند.


کاندولیزا رایس وزیرخارجه ایالات متحده در پایان این نشست اعلام کرد که کشورهای عربی خواستار نشست‌های منظم با گروه ۱+۵ برای اطمینان از صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران شده‌اند.

خانم رایس همچنین گفت که در این جلسه سران عرب نسبت به برنامه‌های هسته‌ای و نقش ایران در منطقه ابراز نگرانی کرده‌اند.

در واکنش یه این نشست نماینده دائم ایران در سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای، نشست مذکور را «غیر ضروری و نامربوط» با مسائل منطقه دانسته است.
در این بیانیه، خطاب به سران عرب آمده که آنها باید «نگران دخالت‌های آمریکا» در منطقه باشند.

ایران همچنین تاکید کرده که بر اساس گزارش‌های سازمان بین‌المللی انرژی اتمی، فعالیت‌های هسته‌ای‌اش صلح‌آمیز است.

ایران در این بیانیه در عین حال مقام‌های آمریکایی را متهم کرده که واقعیت را درباره فعالیت‌های هسته‌ای این کشور «جعل» می‌کنند.

Share
در همین رابطه:
واکنش ایران به نشست اعراب با ۱+۵

نظرهای خوانندگان

اینکه رهبر جمهوری اسلامی در مناسبت های پشت سر هم تند تند ظاهر می شود و سیاستهای داخلی و خارجی جمهوری اسلامی و موضعگیریهای آن را مشخص می کند تا حدی که نقش رییس جمهور، وزیر کشور، هوادار احمدی نژاد و این آخری یعنی وزیر خارجه رژیم اسلامی را به عهده می گیرد، نشان از نگرانی هایی دارد که حکومت اسلامی را مشوش کرده است. این نگرانی ها فراتر از مسایل اقتصادی بغرنج و یا تهدیدهای خارجی بالقوه است، گرچه ترکیبی از اینها هم هست. پیام های مداوم خامنه ای مبنی بر اینکه تغییری در سیاستهای ما پیش نخواهد آمد، نشان از فشاری دارد که برای این تغییر به وی و گروه وی در راس حکومت وارد می شود و آهسته آهسته به نقطه جوش یا تعیین تکلیف می رسد. رژیم اسلامی وقتی در ادامه جنگ با عراق خیلی پافشاری می کرد که کارش با نوشیدن جام زهر فاصله ای نداشت.

-- لونا ، Dec 17, 2008

برای رهبر ایران نکات مهمتری مد نظر است که کمابیش ایران به آنها رسیده است و ستونهای قدرت خود را محکم کرده است ولی این موضوع برای کشورهای مخالف دولت ایران درک کردنی نیست
در ایران کلیه منشاء قدرت در اختیار رهبر دینی و وابسته به علوم دینی و دامنه وسیعی از علوم وابسته میباشد و این موضوع اهمیت سخنان رهبر ایران را افزایش میدهد
در این جلسه رهبر ایران کلیه لایه های قدرت و تاریخ جمهوری اسلامی ایران را موشکافی کرد و مواضع ایران را یادآور شد که نشان از وضوح تصمیم گیری دارد

-- مهران ، Dec 19, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)