تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

«دولت یک میلیون و دویست هزار شغل ایجاد می‌کند»

وزیر کار و امور اجتماعی می‌گوید که دولت نهم سالانه یک میلیون تا یک میلیون و دویست هزار شغل ایجاد می‌کند.

به گزارش ایسنا، محمد جهرمی در حاشیه مراسم تجلیل از کارکنان یک شرکت در تبریز، با رد انتقادات از طرح بنگاه‌های زودبازده، گفت: «اگر این طرح به مورد اجرا گذاشته نمی‌شد، در حالت طبیعی، سالانه دولت توان ایجاد تنها ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار فرصت شغلی را داشت که با اجرای این طرح، این رقم به یک میلیون تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار شغل رسید.»


محمد جهرمی، وزیر کار و امور اجتماعی

آقای جهرمی اعلام کرد دولت امسال ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به این طرح اختصاص داده است؛ اما وی این میزان را «بسیار پایین» خواند. به گفته وی، بودجه این طرح در سال‌های ۸۵ و ۸۶ به ترتیب ۷۰ و ۸۰ هزار میلیارد ریال بوده است.

طرح اختصاص وام به «بنگاه‌های اقتصادی زودبازده» یکی از طرح‌های اصلی دولت محمود احمدی‌نژاد است. این طرح، به دلیل «رشد نقدینگی و افزایش تورم» با مخالفت بسیاری از کارشناسان اقتصادی مواجه شده است.

شهریورماه امسال، معاون اقتصادی بانک مرکزی از انحراف ۴۰ درصدی وام‌های داده شده در قالب طرح بنگاه‌های زودبازده خبر داده بود. اما این آمار با مخالفت وزیر کار روبه‌رو شد که میزان انحراف را چهار تا شش درصد می‌داند.

این طرح، به عامل اصلی اختلاف میان آقای جهرمی وزیر کار و طهماسب مظاهری، رییس کل سابق بانک مرکزی تبدیل شده بود؛ تا جایی که محمد جهرمی در نامه‌ای به محمود احمدی‌نژاد، خواهان برکناری هم‌زمان خود و مظاهری شد. اما در نهایت، این طهماسب مظاهری بود که از کار برکنار شد.

از آغاز کار دولت نهم، تورم در ایران رشد بی‌سابقه‌ای داشته و به مرز ۳۰ درصد رسیده است. اقتصاددانان، سیاست انبساطی مالی دولت و رشد سریع نقدینگی را از دلایل اصلی این افزایش تورم دانسته‌اند.

Share
در همین رابطه:
عدم تحقق ۵۴ میلیارد دلار درآمد ارزی سال ۸۷
برکناری طهماسب مظاهری از بانک مرکزی
احمدی‌نژاد: نظام سرمایه‌داری به نفع دزد‌هاست
تورم در ایران به مرز ۳۰ درصد رسید

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)