تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

البرادعی: به مذاکرات خوشبین هستم

محمد البرادعی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید که نسبت به حل مناقشه هسته‌ای میان ایران و غرب خوشبین است.

به نوشته روزنامه لس‌آنجلس تایمز، آقای البرادعی اظهار داشت که گفته‌های باراک اوباما مبنی بر تمایل به مذاکره با ایران و کره شمالی، «امید زیادی» در وی ایجاد کرده است.

رئیس جمهوری منتخب آمریکا برخلاف جورج بوش اعلام کرده که حاضر است حتی با دشمنان آمریکا هم گفتگو کند.

بر اساس این گزارش، آقای البرادعی اظهار امیدواری کرد که در آمریکا، کسانی که خواهان تعامل با ایران هستند بر کسانی که به انزوای بیشتر این کشور فکر می کنند، فائق آیند.


وی با تاکید بر این که تشدید تحریم ها علیه ایران، این کشور را در موضع گیری لجوجانه‌‌تری قرار می‌دهد، گفت که تهران و مردم آن نباید احساس کنند که تحت محاصره قرار گرفته‌اند.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواستار «چانه‌زنی بزرگ و جدی» میان ایران و غرب شد و از غرب خواست نقش تهران در منطقه را به رسمیت بشناسند.

گزارش دیگری نیز حاکی است که خاویر سولانا مذاکره کننده ارشد هسته‌ای غرب با ایران، بار دیگر خواستار تعلیق غنی‌سازی از سوی تهران شده است.

وی در دیدار با خبرنگاران ایرانی حاضر در بروکسل گفته است که تولید انرژی با استفاده از فناوری هسته‌ای از سوی جامعه بین‌الملل پذیرفته شده است، اما برای آغاز مذاکرات، تهرات باید غنی‌سازی اورانیوم را متوقف کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرده است که با توقف غنی‌سازی و نیز همکاری ایران با جامعه بین‌المللی، مناقشه هسته‌ای جمهوری اسلامی قابل حل است.

Share
در همین رابطه:
«مذاکره با تهران بهترین راه است»
آقازاده: ایران پنج هزار سانتریفیوژ فعال دارد
اعتراض رسمی ایران به آژانس

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)