تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

بوش: اجازه نمی‌دهیم ایران هسته‌ای شود

جورج بوش می‌گوید که ایالات متحده به ایران اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای نخواهد داد.

به گزارش رویترز، رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته (جمعه) در یک سخنرانی در مرکز سیاست‌های خاورمیانه‌ای سابان اظهار داشت که ایران کماکان به عنوان یک تهدید هسته‌ای برای جهان مطرح است.

سابان وابسته به سازمان تحقیقاتی بروکینز واشینگتن است و به‌تازگی در گزارشی به اوباما توصیه کرده که با ایران وارد مذاکره شود.

در حالی که باراک اوباما رئیس جمهوری منتخب آمریکا برای مذاکره بدون پیش‌شرط با ایران اعلام آمادگی کرده است، آقای بوش از سیاست خود در قبال ایران مبنی بر لزوم تعلیق غنی‌سازی برای آغاز مذاکرات حمایت کرد.

وی ایران را خطری برای صلح منطقه خاورمیانه دانست و افزود که تهران در حال حاضر بیشتر از همیشه تحت فشار بین‌المللی قرار دارد.


به گزارش خبرگزاری فرانسه، بوش در عین حال، سرنگونی صدام حسین را موجب تغییر محاسبات ایران در زمینه برنامه هسته‌ای خود دانست.

رئیس جمهوری فعلی ایالات متحده، همچنین ایران و سوریه را به حمایت از تروریسم متهم کرد و ادامه داد که جمهوری اسلامی بسته‌های تشویقی غرب را نپذیرفته و همچنان به غنی‌سازی اورانیوم ادامه می‌دهد.
ایران تاکنون پاسخ روشنی به مشوق‌های غرب نداده است.

بوش تاکید کرد که آمریکا به خاطر صلح منطقه و جهان، اجازه هسته‌ای شدن به ایران نخواهد داد.

وی در همین حال از سایر سیاست‌های خود در خاورمیانه حمایت کرد و گفت که هیچ کجای دنیا به اندازه خاورمیانه برای آمریکا اهمیت ندارد.

بوش در سخنرانی خود گفت که خاورمیانه نسبت به گذشته، منطقه‌ای آزادتر و پرامیدتر شده و در حال آماده شدن برای تجربه فصلی تازه در تاریخ خود است.

Share

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)