تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
آیت‌الله لاریجانی:

قوه قضائیه را «سپر حمله به رهبری» کرده‌اند

آیت‌الله صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه ایران، کسانی را که خواهان برخورد با رهبران مخالف دولت هستند، مورد انتقاد شدید قرار داد و آن‌ها را متهم کرد که برای حمله به رهبر ایران، قوه قضائیه را «سپر» کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت‌الله لاریجانی امروز در جمع دانشجویان و اساتید دانشکده علوم قضایی در تهران گفت که برای برخورد با «سران فتنه» تنها از آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران دستور می‌گیرد.


صادق لاریجانی می‌گوید که برای برخورد با رهبران مخالف دولت، تنها از رهبر ایران دستور می‌گیرد

سران فتنه، اصطلاحی است که حکومت ایران، عمدتاً درباره میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو تن از رهبران مخالف دولت به کار می‌برد.

رئیس قوه قضائیه افزود: «آن‌ها (کسانی که خواهان برخورد با رهبران مخالف دولت هستند) ادعا می‌كنند كه سرباز ولایت‌ هستند این چه سربازی ولایت است كه شما به طور غیرمستقیم رهبری را مورد هجمه قرار داده و ما را سپر كرده‌اید.»

صادق لاریجانی گفت: «آیا كسی كه توهین و افترا می‌كند باید مجازات شود یا خیر؟ می‌خواهند ما را در مقابل حزب‌اللهی‌ها و اصولگراها قرار دهند. ما با حزب‌اللهی و بسیجی حرف نداریم. من دست بسیجی متعهد را نیز می‌بوسم اما اگر دادستان شهری جرمی را مشاهده كرد باید اقدام كند.»

به گفته لاریجانی، «سران فتنه مجرم هستند» اما در برخورد با آن‌ها «مصالحی» وجود دارد که رهبر ایران این مصالح را تعیین می‌کند.

آیت‌الله لاریجانی: از نماینده مجلس تعجب می‌كنم كه می‌گوید چرا دستگاه قضایی به موضوع سران فتنه رسیدگی نكرده است، این چه جفایی است كه انجام می‌دهید

وی در بخشی از سخنانش گفت: « فردی در كنار ركن یمانی كعبه قسم می‌خورد كه اگر رئیس مجلس در خصوص سران فتنه صریح سخن نمی‌گوید، به این دلیل است كه اگر حكومت عوض شد می‌خواهد در حكومت بعدی دستی داشته باشد. باید گفت انالله و اناالیه راجعون كه شما در كنار كعبه قسم جلاله می‌خورید.»

اشاره صادق لاریجانی به نامه‌ای از حسین قدیانی است که هفته گذشته در وبلاگ وی به نام «قطعه ٢٦» خطاب به صادق لاریجانی منتشر شد. قدیانی در این نامه با انتقاد شدید از رئیس قوه قضائیه، از صادق لاریجانی خواسته بود تا «سران فتنه» اعدام شوند.

قدیانی در بخشی از این نامه نوشته است: «من نه به پست و مقام وابستگی دارم و نه راه خود را تغییر می‌دهم. اگر تخطی نسبت به قانون را بپذیریم راه را برای بسیاری از مسایل باز كردیم. گفته می‌شود قانون اساسی را قبول ندارم و تنها به وصیت پدر شهیدم عمل می‌كنم.»

رئیس قوه قضائیه در واکنش به این قسمت از نامه قدیانی گفت: «هنگامی كه بنی‌صدر گفت من به قانون عمل نمی‌كنم امام راحل فرمود غلط می‌كنی كه به قانون عمل نمی‌كنی. سایت‌هایی كه به بعضی از دستگاه‌ها وابسته هستند چرا این مباحث را پخش می‌كنند، آن‌ها بدانند كه برخورد ما قطعی است و انسان متدین اگر مرتكب جرمی شد باید مجازات شود.»

لاریجانی افزود: «آقای نماینده‌ای به من می‌گوید سعه صدر داشته باشم اما یک كلام نمی‌گوید كه این فرد اشتباه كرده است. متأسفم برای عده‌ای كه هنگامی هم كه شفاعت می‌كنند، شفاعت‌ ظالم را می‌كنند.»

وبلاگ قدیانی به دستور مقامات قضائی ایران مسدود شده است.

صادق لاریجانی همچنین از برخی از نمایندگان مجلس ایران که خواهان مجازان رهبران مخالف دولت هستند، انتقاد کرد و گفت زمانی که شما مشغول استراحت بودید، قوه قضاییه مشغول رسیدگی به پرونده‌ها بود.

در چند ماه گذشته برخی از نمایندگان حامی دولت در مجلس خواهان بازداشت «سران فتنه» شده بودند.

وی افزود: «از نماینده مجلس تعجب می‌كنم كه می‌گوید چرا دستگاه قضایی به موضوع سران فتنه رسیدگی نكرده است. من كه برای شما شخصاً مسائل نظام را بازگو كردم، این چه جفایی است كه انجام می‌دهید.»

آیت‌الله لاریجانی با بیان اینکه قوه قضائیه متعلق به ٧٠ میلیون ایرانی است از نمایندگامن مجلس خواست تا با «دفاع از حقوق ملت» به دستگاه قضائی کمک کنند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)