تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

چهارمین سفر آیت‌الله خامنه‌ای به قم

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران برای چهارمین بار در دو ماه اخیر، شامگاه جمعه ١٢ آذر برای دیدار با مراجع تقلید شیعه ساکن درقم به این شهر سفر کرده است.

به گزارش تارنمای سحام‌نیوز، رهبر جمهوری اسلامی ایران به منزل آیت‌الله میرزا مسلم ملکوتی از مراجع تقلید شیعه رفته و با وی دیدار کرده اما از محتوای گفت‌و‌گوها خبری منتشر نشده است.


آیت‌الله خامنه‌ای ٢٧ مهر ٨٩ برای یک سفر ١٠ روزه به قم رفت. وی پس از بازگشت از این سفر رسمی، تاکنون سه بار برای دیدار با مراجع تقلید به قم سفر غیر رسمی داشته است.

رهبر جمهوری اسلامی ایران در دو سفر غیر رسمی پیشین که آبان‌ماه گذشته انجام شد، با آيت‌الله مکارم شيرازی، آيت‌الله نوری همدانی، آيت‌الله جعفر سبحانی، آيت‌الله موسی شبيری زنجانی و آيت‌الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقليد شيعه در قم، ديدار کرده است. تاکنون از محتوای گفت‌وگوهای رهبر ایران با مراجع تقلید خبری منتشر نشده است.

رهبر ایران در دو ماه اخیر تاکنون سه بار برای دیدار با مراجع تقلید به قم سفر غیر رسمی داشته است

پیش از سفر رسمی رهبر جمهوری اسلامی ایران به قم در مهرماه گذشته، مدرسين و طلاب قم و نجف (متقن)، نامه سرگشاده‌‌ای خطاب به وی نوشته و به علما، مراجع، روحانيون، مدرسين و طلاب قم هشدار دادند که ديدار با آیت‌الله خامنه‌ای «تأييد جنايات و دروغ جلوه دادن تمامی تعابير اسلامی» است.

این گروه از مدرسين و طلاب قم و نجف با اشاره به وقايع پس از انتخابات بحث‌برانگيز دهمين دوره رياست جمهوری در ايران و «کودتا» ناميدن آن نوشته‌اند که بر اساس « اسناد جديدی» که هر روز منتشر می‌شوند، رهبر جمهوری اسلامی ايران را «مسئول مستقيم اين جنايت و خيانت بزرگ» می‌دانند.

مدرسين و طلاب قم و نجف همچنین به بررسی وقايع پيش و پس از دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری، پرداخته و به «آمارهای دروغ و ساختگی محمود احمدی‌نژاد در مناظره‌های تلويزيونی با ميرحسين موسوی، سکوت آيت‌الله خامنه‌ای نسبت به نامه اکبر هاشمی رفسنجانی به وی، تخلفات گسترده انتخاباتی، قطع وسايل ارتباط جمعی، دستگيری گسترده اصلاح‌طلبان و مردم، تبريک زودهنگام رهبر جمهوری اسلامی به احمدی‌نژاد و سرکوب و کشتار مردم» اشاره کرده بودند.

مدرسين و طلاب قم و نجف (متقن) در انتهای نامه خود، رهبر جمهوری اسلامی ايران را فراخوانده‌ بودند تا «در اسرع وقت رويه خويش را تغيير دهد.»

مخالفان دولت کنونی ایران از آیت‌الله خامنه‌ای، سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات به عنوان عوامل «سرکوب اعترضات» پس از انتخابات بحث‌برانگیز ریاست‌جمهوری سال گذشته نام می‌برند و می‌گویند که آن‌ها در «مهندسی انتخابات» نقش داشته‌اند. اما در مقابل، رهبر ایران مخالفان و معترضان را «فتنه‌گر» می‌نامد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

سفر علی روضه خوان بخاطر تمامی حقارتهای اوست در برابر آخوندهای کت و کلفت در قم که تره هم برای او خرد نمی کنند مگر جیره خوارانی که از حکومت و دولت پولهای کلان می گیرند یا در غارت بیکران ملت شریک و همراه ولایت مطلقه او هستند. دوری آخوندها از خامنه ای مرا بیاد این ضربالمثل می اندازد که علی ماند و حوض گند یده اش. خامنه ای از هم به بی بنیان بودن و سستی نظامش واقف است و از همه بیشتر در وحشت و ترس و اضطراب دائمی بسر می برد.

-- صادقیان ، Dec 6, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)