تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
وزير اطلاعات:

«احتمال رابطه هواپيماربا با سرويس‌های جاسوسی»

حجت‌الاسلام حيدر مصلحی، وزير اطلاعات ايران گفت احتمالأ هواپيماربای هواپيمای مسير تهران - دمشق که سه روز پيش دستگير شد با سرويس‌های جاسوسی رابطه داشته است. وی گفت اکثر عاملان ترورهای غرب ايران دستگير شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، حيدر مصلحی امروز به خبرنگاران گفت فردی که شنبه گذشته قصد داشت تا هواپيمای تهران ـ دمشق را بربايد «فردی سرخورده در مسائل مختلف و دچار يک سری مشکلات» بود.


وزير اطلاعات ايران افزود: «هواپيماربا فرد بسيار ضعيف‌النفسی بوده و هيچ مطلب خاصی دال بر سابقه وی در اقدامات امنيتی يا ضد امنيتی درباره وی يافت نشده است.»

مصلحی افزود فرد مزبور «از نظر خانوادگی» مشکل داشته و وزارت اطلاعات تاکنون «به چيز خاصی» نرسيده است.

حيدر مصلحی، اين خبر غيررسمی که هواپيماربا قصد داشته هواپيمای مورد نظر را به سمت اسرائيل هدايت کند تأييد کرد

با اين حال وی احتمال ارتباط اين فرد با سرويس‌های جاسوسی را رد نکرد و گفت اين موضوع در حال بررسی است.

حيدر مصلحی، اين خبر غيررسمی که هواپيماربا قصد داشته هواپيمای مورد نظر را به سمت اسرائيل هدايت کند تأييد کرد و گفت خود هواپيماربا اين را گفته و خواسته وی اين بوده است.

روز شنبه ششم آذرماه خبرگزاری‌های ايران اعلام کردند که هواپيمای ايرباس متعلق به شرکت هواپيمايی جمهوری اسلامی ايران (هما) و با شماره پرواز ۵۱۷ که در آخرين ساعات شب جمعه تهران را به مقصد دمشق ترک کرده بود، در نزديکی شهر دمشق توسط يکی از مسافران مورد تهديد قرار گرفت.

بر اساس گزارش‌های فوق اين مسافر مدعی شده بود که بمبی در اختيار دارد و اين هواپيما بايد در کشور ديگری به زمين بنشيند.

با اين حال با دخالت امنيت پرواز، هواپيما در دمشق فرود می‌آيد و فرد مزبور پس از فرود هواپيما در فرودگاه اين شهر دستگير می‌شود.

خبرهای مربوط به اين هواپيماربايی متناقض بود. از سويی شاهرخ نوش‌آبادی، سخنگوی شرکت هواپيمايی هما گفت اين فرد هيچ سلاح گرم و سردی در اختيار نداشت و ظاهرأ «مشکل روانی» داشته است، اما خبرگزاری فارس از «منابع ديگر» خبر داد که رباينده به سلاح سرد مجهز بوده است.

با گذشت ساعاتی از اين خبر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ايران نيز اطلاعيه‌ای منتشر کرد و طی آن اعلام نمود فردی که قصد ربودن هواپيمای پرواز تهران - دمشق را داشت «فردی با هويت مشخص و از عناصر وابسته به ضد انقلاب» بوده است.

سپاه پاسداران از «اقدام قاطع و به موقع» گارد امنيت پرواز سپاه خبر داد و نوشت که اين فرد «با ايجاد رعب و وحشت درون پرواز و در بين مسافرين با ادعای بمبب‌گذاری و انجام مقدمات اوليه قصد ربايش اين هواپيما به مقصد مورد نظر را داشت.»

حيدر مصلحی در گفت‌وگوی امروز خود با خبرنگاران در رابطه با ترورهای چند ماهه اخير در مناطق غرب ايران اعلام کرد اکثر تروريست‌های اين حوادث دستگير و بخشی از آن‌ها نيز در درگيری با مأموران جمهوری اسلامی ايران کشته شده‌اند.

وی افزود وزارت اطلاعات در حال کسب اطلاعات بسيار خوبی در زمينه حوادث تروريستی اخير در غرب کشور است.

در ماه‌های شهريور و مهر امسال درگيری‌ها و عمليات تروريستی در غرب ايران افزايش يافت که عمده‌ترين آن‌ها بمب‌گذاری در جريان برگزاری رژه نيروهای مسلح به مناسبت «هفته دفاع مقدس» در شهر مهاباد بود که طی آن ١٢ نفر کشته و ٨١ تن ديگر زخمی شدند.

آخرين مورد نيز عصر روز ۱۵ مهرماه بود که در يک کمين مسلحانه در شهر سنندج چهار مأمور نيروی انتظامی و يک عابر پياده جان خود را از دست دادند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)