تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
روسيه اعلام کرده بود سيستم‌ دفاع موشکی اس۳۰۰ را به ايران عرضه نخواهد کرد

رايزنی ايران با روسيه بر سر اس ۳۰۰

وزير دفاع:
احمد وحيدی، وزير دفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح، گفت: «خودداری روسيه از تحويل موشک‌های اس ۳۰۰ به ايران خلاف مفاد قرارداد دو کشور است.»

به گزارش خبرگزاری کار ايران (ايلنا)، سردار وحيدی اعلام کرد که ايران در حال رايزنی و گفت‌وگو با مسئولان روسيه برای تحويل موشک‌های اس ۳۰۰ است.


در آخر شهريورماه امسال، خبرگزاری نووستی روسيه به نقل از نيکلای ماکاروف، رئيس ستاد کل نيروهای مسلح روسيه اعلام کرد که روسيه سيستم‌های دفاع موشکی اس۳۰۰ را به ايران عرضه نخواهد کرد.

رئيس ستاد کل نيروهای مسلح روسيه گفت: «مسکو سيستم دفاع موشکی اس۳۰۰ را به دليل اين‌که اين سلاح شامل تحريم‌های شورای امنيت سازمان ملل می‌شود، به ايران تحويل نحواهد داد.»

در آخرين قطعنامه شورای امنيت سازمان ملل متحد، فروش ادوات سنگين نظامی از جمله سيستم‌های ضد هوايی موشکی مندرج در فهرست سلاح‌های متعارف سازمان ملل، به ايران ممنوع شده است.

پس از انتشار اين خبر سردار احمد وحيدی، اعلام کرد: «تحول جديدی در بحث تحويل سامانه اس۳۰۰ نداشتيم؛ ولی ساخت آن را در دستور کار داريم.»

قرارداد سيستم‌های دفاع موشکی اس۳۰۰ با روسيه سه سال پيش به تصويب رسيد که طی آن روسيه با تحويل پنج بخش از اين سامانه ۸۰۰ ميليون دلار دريافت می‌کرد.

اين سيستم دفاعی به‌منظور دفاع از مناطق صنعتی بزرگ به‌کار می‌رود و قادر است اهداف هوايی و زمينی را مورد حمله قرار دهد.

تازه‌ترين نوع اين سيستم توانايی حمله به هواپيماهايی را دارد که در فاصله زمينی ۱۵۰ کيلومتری و فاصله هوايی ۲۷ کيلومتری قرار دارند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)