تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
سخنان جديد محمود احمدی‌نژاد:

«اکثريت آمريکايی‌ها، دولت آمريکا را عامل اصلی ۱۱ سپتامبر می‌دانند»

محمود احمدی‌نژاد بار ديگر عامل اصلی واقعه تروريستی ۱۱ سپتامبر را دولت آمريکا دانست و گفت «اکثريت قاطع» مردم آمريکا نيز چنين فکر می‌کنند. وی گفت نگران وضعيت اقتصادی ايران نباشيد چون ذخاير ارزی ايران بی‌نظير است.

به گزارش خبرگزاری‌های ايران محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهوری ايران طی سخنانی در شهر گرگان، بار ديگر به آمريکا و کشورهای غربی حملات شديدی کرد و وضعيت اقتصادی ايران را خوب توصيف کرد.


احمدی‌نژاد اين بار روشن‌تر از گذشته دولت آمريکا را عامل حادثه تروريستی ۱۱ سپتامبر دانست و گفت: «هيچ کس جرأت نکرد که بپرسد چگونه عده‌ای توانستند از ميان لايه‌های تو در توی امنيتی آمريکا گذشته و در مرکز قدرت اقتصادی آمريکا حمله کرده و از خود اثری باقی نگذارند.»

وی افزود: «از نخاله‌های ساختمانی چندين گذرنامه درآورده و اعلام کردند که تروريست‌ها اهل افغانستان و کشورهای عربی هستند. چگونه ممکن است با آن حجم حادثه و شدت حمله هيچ جنازه‌ای باقی نماند، اما گذرنامه آن‌ها و چند ورق کاغذ باقی مانده و پيدا شود.»

احمدی‌نژاد: اسنادی داريم که نشان می‌دهد قبل از حادثه به عده‌ای گفته شده بود که فلان روز در محل کار خود حضور پيدا نکنيد

محمود احمدی‌نژاد گفت جمهوری اسلامی ايران اسنادی دارد که «نشان می‌دهد قبل از حادثه به عده‌ای گفته شده بود که فلان روز در محل کار خود حضور پيدا نکنيد.»

احمدی‌نژاد اظهار داشت که کشورهای غربی با «مقدس کردن» ۱۱ سپتامبر «می‌خواستند اعلام کنند که ۱۰ تروريست به تاجيکستان، قرقيزستان و ترکمنستان سفر کرده و به همين دليل به آن‌جا حمله کنند.»

وی با بيان اين‌که «اکثر قاطع مردم آمريکا نقش اصلی ماجرای سپتامبر را دولت آمريکا می‌دانند» از طرح خود مبنی بر تشکيل کميته حقيقت‌ياب در اين‌باره دفاع کرد و افزود: «اگر کاسه‌ای زير نيم‌کاسه مسئله ۱۱ سپتامبر نيست، آن‌ها بايد اجازه دهند کميته حقيقت‌ياب توسط کشورهای مستقل تشکيل و مسئله واکاوی و بررسی و بعد عاملان اصلی را به جهانيان معرفی کنند.»

وی گفت اگر در اين راه ايستادگی و مقاومت کنند «مشخص است که خبری بوده است.»

احمدی‌نژاد اظهار داشت که پس از سفر اخير خود به آمريکا، در اين کشور نظرسنجی شده و «بيشتر از ۶۲ درصد مردم آمريکا گفته‌اند به حرف‌های دولتمردان خود اعتماد ندارند.»

محمود احمدی‌نژاد در بخش ديگری از سخنان خود در رابطه با طرح هدفمند کردن يارانه‌ها گفت: «برنامه‌ريزی‌های بسيار دقيق و عالمانه‌ای در دست تدوين است.»

وی از کسانی انتقاد کرد که با «اطلاعات و انديشه غلط» حرف‌هايی را می‌زنند «تا مردم را نگران کنند.»

احمدی‌نژاد اين نگرانی‌ها را بيهوده دانست و گفت: «من به شما اعلام می‌کنم امروز ذخاير ارزی و پولی ايران در طول تاريخ کشور بی‌نظير است و آن‌قدر ارز ذخيره داريم که سال‌ها می‌توان کشور را اداره کرد.»

احمدی‌نژاد گفت : «آن چند نفری که فساد به راه انداخته‌اند و به خيال خام خود می‌خواهند زمان اجرای طرح به مردم ضربه بزنند با برنامه‌ريزی‌های صورت گرفته مأيوس خواهند شد.»

چندی پيش طرح هدفمند کردن يارانه‌ها از سوی دولت يک ماه ديگر به تأخير افتاد. قرار بود مهرماه آغاز اجرای اين قانون باشد.

در روزهای اخير مقامات دولتی ايران از «توطئه دشمنان» برای کارشکنی در اجرای طرح هدفمند کردن يارانه‌ها سخن گفته‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

اگر اینطور باشد باید به همه چیز وهمه کس نیز با دیده تردید نگریست از خود تو متلا عامل آمریکایی ها هستی؟انقلاب در ایران را آمریکاییها کردند؟ صدام را آمریکاییها نبردند تو بردی؟انگلیس جزیره ای میتواند باشد در اروپا؟ در اروپا یعنی از جایش کنده شده از آفریقا به اروپا آورده شده است تا آدمها را خر کنند؟ صادق خلالی نمرده است کهریزک را رهبری کرد؟فاطمه اره همان لیلا خالد است اما با ترکیب وبینشی دیگر؟هیتلر هم مسلمان بود؟ وقتی آفتاب را میبینیم درست نمیبینیم زیرا اکتر مردم فکر میکنند ماه است و شب؟گربه همان کرگدن است؟سوپ گوشت سگ بهترین غذایی است که در جهان وجود دارد به غلط نجس است؟وقتی تو در سازمان ملل حرف میزدی نه تنها صندلیها پر بود که 1 صندلی خالی هم پیدا نمیشد ودهها هزار نفر هم پشت در منتظر ورود بودند؟اسراییل همان فلسطین است وهمه مسلمان پیرو ولایت؟قاره آمریکا 1 سال دیگر به مارس منتقل میشود؟ آیا من هستم ؟ آیا تو هستی؟ آسا اصلا در جهان حرف راستی گاهی جایی کسی زده است؟به همه چیز از زمان وزمین واز پیدا ونهان باید شک کرد نه بابا جان در صد کمی از مردم آمریکا اینکار برایشان سوال است نه اینکه آنها دولت را عامل اینکار میدانند بیچاره انسانهای بیگناهی که دود شدند .مسلمان هم نبودند چفیه تو را هم به گردن نداشتند تا به بهشت بروند هر چه باشد باید گفت لعنت بر بن لادن وهر آدمی که با زور میخواهد مقدس باشد ودین وایمانش را غالب کند تا حاکم باشد ودیگران برایش خدا را در زنجیر نگهدارند تا او سوار باشد

-- بز بندری ، Oct 5, 2010

من جای آمریکایی ها باشم می گم پس اجازه یک کمیته حقیقت یاب بین المللی در مورد اعدام های دهه ۶۰ و مرگ احمد خمینی و انتخابات ۸۸ بدهید . اگر دادید بعد هم ما اجازه تحقیق در مورد ۱۱ سپتامبر می دهیم

-- عباس ، Oct 5, 2010

اکثريت ايرانی ها هم دولت ج ا و حاميانش را مسئول ويرانگری وورشکستگی کشور ميدانند...

-- Majid ، Oct 5, 2010

...عقيده همه کسانی که با ترور و زور مثل ج ا ويا القاعده که ميخواهند صلاحيت خودرا به اثبات برسانند باطل است ..

-- neda ، Oct 5, 2010

با رفتن دختر بن لادن به سفارت عربستان در ایران برای همگان روشن شد که بخشی از خانواده ی همکار ا. ن . در کشور ما هستند شاید برای روز بده و بستون با امریکا ..کمیته حقیقت یاب سازمان ملل به آدمگشان حزب اله لبنان در کشتن رفیق حریری مشکوک است وهم چنین سوریه . بن لادن خودش بیش از ده بار با افتخار گفته است که ازکشتن وویران کردن برجهای دو قلو سر افراز است . بررسیهای تازه شاید خوش آیند رژیم اسلامی نباشد و برای همین دزد رای ملت فریاد میکشد ....آی دزد وای دزد .یکی نیست که به این نخود هر آش بگه آخه سنه نه

-- بهنام ، Oct 6, 2010

آمار گیران ناشناسند و مدارک به جیب ایشان چسبیده ..خود گوئی خود خندی ..مزد کارکران را بالا میکشند ودم از داشتن میزنند آه اگر کمی آزرم داشتی چه میشد

-- فرزاد ، Oct 6, 2010

اقای احمدی نژاد !سنگ گندم خود را بچینید.
اول یک کمیته حقیقت یاب را جهت تحقیق در مورد تجاوز به دختران و پسران در زندان های ایران موظف نماید .بعد در مورد دیگران فکر کنید.

-- ساره سادات ، Oct 6, 2010

..پس چرا ميزان ذخاير ارزی محرمانه است ؟!!!!

-- Simin ، Oct 6, 2010

walah drug migud,hkak bar sare in mardeke ke iran ra dagun kard

-- بدون نام ، Oct 8, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)