تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

چهره‌های دولتی در حمله به منزل کروبی

بر پایه گزارش منتشرشده تازه‌ای، در ميان نيروهای لباس شخصی حمله‌کننده به منزل مهدی کروبی، برخی از چهره‌های دولتی ديده شده‌اند.

به گزارش تارنمای «تغيير»، از سايت‌های مخالف دولت، طی حملات پی‌درپی‌ای که در روزهای ماه رمضان به خانه مهدی کروبی صورت گرفت محمد لاريجانی، فرماندار شميرانات شرکت مستقيم داشته است.


اين حملات در پنج شب ماه رمضان و همچنين در روز قدس صورت گرفت که طی آن افزون بر خسارات سنگين به خانه مهدی کروبی، از رهبران مخالفان دولت کنونی ايران، چند نفر از جمله محافظ کروبی نيز زخمی شدند.

تارنماها و برخی رسانه‌های طرفدار دولت ابتدا از نيروهای حمله‌کننده به‌عنوان «نيروهای مردمی و خودجوش» ياد کردند.

سپاه پاسداران تهران پس از اين حملات طی بيانيه‌ای اين اقدام را محکوم کرد.

«فرمانداری شميرانات به محل سازماندهی و تجميع نيروهای لباس شخصی تبديل شده است»

سردار اسماعيل احمدی مقدم، فرمانده نيروی انتظامی جمهوری اسلامی ايران نيز اعلام کرد حدود ۱۰۰ نفر از حمله‌کنندگان شناسايی شدند و در همين حال افزود «اما اين‌طور نيست که هر جا تجمعی شد پليس اقدام به دستگيری تجمع‌کنندگان و برخورد با آنان کند.»

«تغيير» می‌نويسد اخبار موثقی در اختيار اين تارنما قرار گرفته است که طبق آن شاهدان عينی گفته‌اند «نيروهای دولتی و افرادی که بر مسند قدرت نشسته اند» در اين حملات شرکت داشته‌اند.

اين سايت می‌افزايد: «بررسی عکس‌ها و گزارش‌ها از روز حمله به خانه مهدی کروبی حکايت از آن دارد که محمد لاريجانی فرماندار شميرانات در طول حملات نيروهای لباس شخصی و شکستن درها و شيشه‌ها و تيراندازی و پرتاب گاز اشک‌آور به خانه نه تنها در محل حملات حضور داشته که به نوعی رهبری نيروهای لباس شخصی را نيز عهده دار و خود شخصأ در اقدامات صورت گرفته در آن شب عليه مهدی کروبی پيشتاز بوده است.»

«تغيير» می‌نويسد محمد لاريجانی، در همان حال به صورت تلفنی و مرتبأ به مرتضی تمدن استاندار تهران نيز گزارش حملات و تهاجمات نيروهای تحت کنترل خود را می‌داده است.

اين گزارش می‌افزايد: «تمدن نيز در فاصله‌ای نه چندان دور از منزل مهدی کروبی مستقر شده بود و ماجرا را زير نظر داشت.»

بر اساس گزارش فوق محمد لاريجانی در ميان هيئت مذاکره‌کننده سپاه و پليس امنيت تهران با مهدی کروبی، که نيمه شب برگزار شده بود «در پوشش پليس امنيت و نيروهای سپاه» حضور داشت.

اين در حالی است که حضور لاريجانی در اين هيئت از سوی نيروهای سپاه تکذيب شده است.

سايت تغيير می‌افزايد: «فرمانداری شميرانات به محل سازماندهی و تجميع نيروهای لباس شخصی تبديل شده و آقای لاريجانی در مقام فرماندار به سازماندهی و حمايت اين نيروها در داخل ساختمان دولتی مشغول است و مزايا و امکانات کافی را در اختيار نيروهای آشوبگر و لباس شخصی قرار می‌دهد.»

در يک ماه اخير فشار و محدوديت‌ها بر مهدی کروبی و ميرحسين موسوی، دو تن از رهبران مخالفان دولت افزايش يافته است.

افزون بر چند شب حمله به خانه کروبی، دفتر ميرحسين موسوی مورد تفتيش و حمله قرار گرفت و رئيس دفتر وی بازداشت شد.

همچنين بارها از ملاقات‌های مردم با موسوی و کروبی نيز جلوگيری شده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

تمامی حرکت ها با برنامه ریز ی دقیق سردارنقدی وطائب.مجتبی خامنه ای .جنتی وسردار نجات وبا اطلاع شخص آقا صورت گرفته ومی گیرد

-- شخص آقا ، Sep 27, 2010

اندکی صبر سحر نزدیک است.

-- بدون نام ، Sep 27, 2010

معنی نيروهای خود سر را فهميديم !!!!!!

-- Kamran ، Sep 27, 2010

این آقایان دولتی عکس ندارن، مثل لاریجانی یا تمدن و...؟

-- بی نام ، Sep 27, 2010

تمام این اشوبگریها زیر نظر مستقیم خامنه ای قرار دارد او است که دستور حمله را صادر میکند خاطرات بعضی از انثار حزبالله بخوبی این را نشان میدهد که چطور یک روز قبل از حمله به بیت منتظری با خامنه ای دیدار کردند و دستورات را خامنه ای به انها میداد بعدها که این جانیان اسلامگرا محاکمه شدند خواهیم دید که چطور همه انگشت اتحام را بسوی خامنه ای نشان خواهند داد....

-- kk ، Sep 27, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)