تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
هشدار هاشمی رفسنجانی:

«مسئولان تحريم‌ها را شوخی نگيرند»

هشتمين اجلاس رسمی دوره چهارم مجلس خبرگان به رياست علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی آغاز به کار کرد. اين اجلاس با سخنان هاشمی رفسنجانی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری‌های ايران هشتمين اجلاس مجلس خبرگان پس از سخنرانی هاشمی رفسنجانی، رئيس ‌مجلس خبرگان درباره مسائل روز کشور و جهان وارد دستور کار رسمی خود شد.


به گفته احمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان، در اين اجلاس «طرحی از سوی کميسيون آئين‌نامه برای فعالتر شدن مجلس خبرگان در دستور اين اجلاس خواهد بود.»

همچنين قربانعلی دری نجف آبادی عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان نيز گفت: «تنظيم بيانيه پايانی و انتخاب ۵ نفر برای تنظيم اين بيانيه از دستورات اين اجلاس است.»

«در طول انقلاب هيچ وقت به اين مقدار تحريم نداشتيم و درخواست من اين است همه شما و همه مسئولان تحريم‌ها را جدی بگيرند و شوخی نگيرند»

دری نجف آبادی گفت: «دو دستور فوق العاده نيز مورد بررسی قرار می گيرد که از آيت‌الله مصباح يزدی دعوت شده است تا مسائل فرهنگی جاری در کشور مورد بررسی قرار گيرد و همچنين هدفمند کردن يارانه‌ها نيز با حضور وزير اقتصاد مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گيرد.»

علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی در مراسم گشايش اين اجلاس سخنرانی کرد.

وی با اشاره به «شرايط نامناسب دنيا و به خصوص در ايران» گفت: «تاکنون اين‌قدر قطعنامه عليه خود نداشتيم . تحريم‌ها هم از شورای امنيت هم آژانس و هم دولت‌ها خود مستقلا وارد ميدان شده‌اند کارهايی را انجام می‌دهند که آثار توطئه‌های آن‌ها عليه انقلاب را بيشتر می‌کند.»

«ما امروز دچار تفرقه شده‌ايم و بعضی‌ها فرياد دفع حداقلی و جذب حداکثری رهبر انقلاب را معکوس معنا می‌کنند»

رئيس مجمع تشخيص مصلحت جمهوری اسلامی ايران با بيان اينکه امروز دو مسئله هسته‌ای و حقوق بشر در ايران «مستمسک دست غرب قرار گرفته» گزارش اخير مدير کل آژانس بين‌المللی انرژی اتمی را مورد انتقاد قرار داد و گفت لحن گزارش «به سمت نظامی شدن فعاليت‌های هسته‌ای ما» تشديد شده است.

وی در مورد تحريم‌های جهانی عليه ايران گفت: «در طول انقلاب هيچ وقت به اين مقدار تحريم نداشتيم و درخواست من اين است همه شما و همه مسئولان تحريم‌ها را جدی بگيرند و شوخی نگيرند.»

هاشمی رفسنجانی به طور تلويحی سخنان مقامات دولتی مبنی بر «توانايی دور زدن تحريم‌ها» را مورد انتقاد قرار داد و گفت: «ترديد دارم از امکانات و ظرفيت‌های علمی و انسانی و طبيعی خود در اين زمينه درست استفاده کنيم.»

رئيس مجلس خبرگان با دفاع از «رهبری و ولايت» و روحانيت، از موضوع «وحدت» ميان دست‌اندرکاران جمهوری اسلامی پشتيبانی کرد.

وی اظهار داشت: «ما امروز دچار تفرقه شده‌ايم و بعضی‌ها فرياد دفع حداقلی و جذب حداکثری رهبر انقلاب را معکوس معنا می‌کنند؛ وقتی کسی از وحدت سخن می‌گويد فورا فريادهای بلندی که معلوم نيست از کجا می‌آيد بلند می‌شود که می‌گويند وحدت بين چه کسانی باشد؟ بين ما چند نفری که دور هم هستيم؟»

وی افزود: «جريان خودسری که وجود دارد، حقيقتا سم کشور است. درحالی که هر‌کس بايد از مسير قانون کار خود را انجام دهد و حرکت در اين مسير ريشه وحدت و تفکيک قواست.»

هاشمی رفسنجانی در سخنان خود از دو نيرو انتقاد کرد؛ «آن‌هايی که تلاش دارند مسائل را متوجه رهبری کرده و مرکزيت نظام را مخدوش کنند» و «کسانی که نام ذوب در ولايت دارند و هر کاری را که انجام می‌شود به پای رهبری می‌نويسند.»

وی به سياست‌های کلی نظام اشاره کرد و گفت: «اسم اين سياست‌ها قانون نيست اما از هر قانونی بالاتر است و ناديده گرفتن آن معنا ندارد. نمی‌توانيم بگوييم که مطيع رهبری هستيم اما اين سياست‌ها را اجرا نمی‌کنيم. ايشان هر روز از چشم انداز ۲۰ ساله، سياست‌های کلی اصل ۴۴ و... صحبت می‌کنند که توسط مجمع نوشته شده و ايشان آن‌ها را امضا می‌کنند.»

وی تاکيد کرد: «اگر قانون اجرا نشود، عامل وحدت از هم می‌پاشد و هر کس از خودش اجتهاد خواهد کرد.»

هاشمی رفسنجانی راه مقابله با «دشمنان» را «عمل به قانون» دانست.

پس از سخنان هاشمی‌رفسنجانی جلسه خبرگان غيرعلنی شد و نمايندگان رسانه‌ها از محل اجلاس خارج شدند.

نشست‌های رسمی مجلس خبرگان هر شش ماه يک بار برگزار می‌شود.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

بعد از یک سال مردم کشی و جنایات بسیاری که توسط این حکومت ولایی صورت گرفت، ایشان خودشان را به خواب یا نفهمی زده اند و می گویند " حقوق بشر تمسک غرب شده هست" ، شما کجا حقوق بشر را رعایت کردید؟ از جان اسیران و زندانیان هم نگذشتید، از شکنجه بیماران هم نگذشتید، زندانیان را زن و مرد پیر و جوان به دلیل واهی اعدام کردید، چه جنایت زد حقوق بشری را مرتکب نشدید که انتظار دارید دیگر مردم جهان اعتراض نکنند.

-- koosha ، Sep 14, 2010

حاجی جون!
اون زمانی که یه وری روی صندلی قدرت می نشستی و دور و بریات میلیارد میلیارد می بردن صحرا گلستون بود و حالا که زورت نمی رسه که حتی از زندونی شدن بچه ات جلوگیری کنی آسمون طپیده؟ نه حاجی؛ بدون که در یک دادگاه صالحه خود شما هم باید بنشینی کنار احمدی نژاد و محاکمه بشی.

-- بدون نام ، Sep 14, 2010

آقا رو باش !
تحریم ها کاغذپاره ای بیش نیست.

-- محمود ، Sep 14, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)