تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

«فعاليت‌های سربازان گمنام امام زمان»

حيدر مصلحی، وزير اطلاعات جمهوری اسلامی ايران اعلام کرد که در يک سال گذشته وزارت اطلاعات موفقيت‌آميز عمل کرده و توانسته است حوادث سال گذشته را مهار کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) حيدر مصلحی اعلام کرد که «حوزه عملياتی وزارت اطلاعات برخورد با گروه‌های مخاطره‌انداز امنيت مردم» است و «الگوی راهبردی متمرکز»، روش مقابله اين وزارتخانه با «دشمنان» می‌باشد.


وی در سخنان خود به «نقش مهم سربازان گمنام امام زمان» در فعاليت‌های وزارت اطلاعات اشاره کرد و گفت: «بسياری از تلاش‌های سربازان گمنام هيچگاه به اطلاع مردم نمی‌رسد چون به خاطر حفظ آبروی آن اشخاص، مجاز به اطلاع‌رسانی عام نيستيم.»

«سربازان گمنام امام زمان» اصطلاحی است که مقامات امنيتی جمهوری اسلامی ايران برای «مردمی» نشان دادن وزارت اطلاعات آن را به‌کار می‌برند در حالی که مخالفان حکومت ايران اين گروه را «ماموران مخفی وزارت اطلاعات» می‌دانند.

مصلحی: بزرگ‌ترين هدف دشمنان عرصه‌های انديشه، تفکر و مبانی معرفتی نسل جديد است

وزير اطلاعات گفت: «در يک سال گذشته هر جا رصد کرديم و ديديم دشمن قصد حضور يافتن دارد و يا نفوذ و يا اقدام تروريستی را برنامه‌ريزی کرده، دست او را قطع کرديم» و سپس اضافه کرد: «در حوزه فرهنگ، ادب، هنر، تاريخ، صنعت، تجارت، سياست خارجی، دانشگاه‌ها و مدارس دشمنان طرح دارند و برنامه‌ريزی کرده‌اند.»

مصلحی يکی از «نقطه قوت‌های بزرگ» وزارت اطلاعات را «حسن اعتماد و حسن نظر رياست جمهوری درباره مجموعه، همکاران و بدنه وزارت» دانست و گفت: «چنين حمايت همه جانبه‌ای بی‌نظير است.»

بخش مهمی از سخنان حيدر مصلحی به وقايع پس از انتخابات بحث‌برانگيز دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری ايران مربوط بود.

وی با تاکيد بر اين که در يک سال گذشته در حوزه فضای مجازی اين وزارتخانه فعاليت‌های گسترده‌ای داشته گفت که «سربازان امام زمان طرح‌های پيچيده و استراتژيک آمريکا و ... را در فضای سايبری خنثی کردند» و در همين حال افزود: «صلاح نيست همه طرح‌ها و برنامه‌ها را بگوييم.»

مصلحی راه‌اندازی رسانه‌های مختلف ماهواره‌ای و اينترنتی و تشکيل شبکه‌های اجتماعی را کار «دشمنانی» دانست که «قصد ايجاد دگرگونی‌های اجتماعی زيربنايی» و «براندازی فرهنگی و سياسی» داشتند.

وزير اطلاعات با اعلام اين ‌که «آمريکايی‌ها صدها ميليون دلار فقط در يک سال اخير و فقط در فضای مجازی هزينه کردند» مدعی شد با کمک «سربازان امام زمان... شبکه‌های کليدی آن‌ها را شناسايی کرديم و ضربه زديم.»

مصلحی در مورد رفتار با دستگيرشدگان گفت که «با رأفت و عطوفت مثال‌زدنی آن‌ها را نصيحت کرديم» و «همه آن‌ها اظهار ندامت و پشيمانی کردند.» ‌

وزير اطلاعات گفت که در طول سال گذشته «مردم با شناسايی توطئه‌گران» و «با روزانه هزاران تماس تلفنی، نامه، ايميل، پيامک خود» اين وزارتخانه را ياری رساندند و «اين روند نه تنها نسبت به گذشته دچار افت و افول نشده است، بلکه بعد از حوادث ۸۸ شدت گسترده‌ای يافته است.»

وی «بخشی از سرمايه‌گذاری‌های آمريکا در جنگ نرم عليه ايران و براندازی نرم طی سال‌های ۱۹۹۱ تا ۲۰۱۰» را «بالغ بر ۱۷ ميليارد و ۷۰۰ ميليون دلار» دانست که بخش‌های ديگری از آن هنوز شمارش نشده‌ است.

حيدر مصلحی چند روز پيش نيز «کمک‌های ميلياردی» کشورهای ديگر به رهبران مخالفان دولت ايران را تائيد کرده بود.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

هر کشور نیاز به سرویس امنیت داخلی و خارجی پنهانی دارد.حتی اگر براساس بعضی نگرشهای فلسفه سیاسی دولت را مقوله ای دژم و شر اما الزامی بپنداریم،شرارت دولت از دیدگاه کلی و عمومی به چنین تأسیسی سرایت نخواهد کرد.حتی می توان مدعی "طبیعی"و یا "ذاتی"بودن آن در فرآیند تکاملی ساختارهای سیستمی ویا دقیقتر ترمودینامیکی اعم از هوشیاری برون سیستمی فردی و یا جمعی شد.می توان کلمات بسیار زیاد "پیشینی" درین مورد بیان کرد بی آنکه متافیزیکی باشند.اما اگر وارد روند عینی سرزمین_آئین خود و لحاف ملحوف آن که حاکمیت ج.ا.ا. و ملت ایران با تکثر قومیتی حواشی آن شویم چندین دوگانه در برابر چنین ارگانل که در دوران مدرن باید نام کلی تأسیس به آن داد واجب ألوقوع است. مانند گروش به امنیت ملی یا جریان یا جناح ویا فردی خاص.که درین دوگانه بجای توصیه و نصیحت باید دانست وقوع چنین دوگانه ای خود تابع حدوث شکاف دولت_ملت ویا افزایش آن است و رسالت سرویس امنیتی ریشه ای است.بعبارت دیگر جانبگرایی سم قاتل آن و متباین با ذات و طبیعت آن است.وظیفه سرویس امنیتی که عموما باهوشترین و پخته و کهنه کار ترین پرسنل ساخت دولت در آن شاغلند رفع علت شکاف با کمترین هزینه ی اسمی است.دوگانه ی دیگر گروش به سویه ی "اطلاعات" و یا به "عملیات" است.دراینجا نیز علیرغم استدلال با بیان اولویت گرایش اطلاعات دوگانه سوم را طرح می کنیم.دوگانه سوم تمرکز یا متداخل در وجوه دیگر حوزه عمومی است.در اینجا ابتدا از یک اتاق فکر بسیار خوشفکر و کوچک با گرایش اولویت اطلاعات و آنگاه عملیات در طول و ذیل آن می گوییم.و برای اجرای نتایج تحلیل و جمعبندی ها ونهایتا تصمیمات استراتژیک بصورت لایه لایه بسمت عدم استتار و اختفاء در سمت نیروهای متناسب دفاع و امنیت می باشد.حال خواه مسلح به تجهیزات فیزیکی مانند نیریروهای نظامی یاانتظامی و خواه نهادهای سیاسی،فرهنگی والخ است.در ضمن از نقطه ای به بعد اط.و ام. از راههای گوناگون وارد حوزه عمومی که از پاچال بازار آغاز وتا پشت کرسی های فول پروفسوری و پژوهشهای آکادمیک می رسد..دوگانه های دیگر نیز میتوان طرح و راهگشایانه پاسخ گفت.ولی زیاده گویی است جز این ذکر که:تجربه ی ج.ا.ا. ثابت کرده هرچه مقام یا مقامات سرویس های اط.و ام. کمتر سخن بگویند و بخصوص کمتر لاف زنند، برونداد مثبت ترو امنیت بیشتر.دو دیگر گروش به عملیات که به آوانچوریسم وماجراجویی منتهی شده و فاجعه های امنیتی ما بیشتر ازین دو نشانگان و سایر برخاسته است.و برادرانه با حجت الاسلام مصلح:بنظر میرسد بدین هردو مغفولند!بدرود تا گوشه ای دیگر.

-- خسرو ، Oct 22, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)