تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

۲۰۰ کشته در انفجار تانکر نفت در کنگو

بر اثر واژگون شدن و جاری شدن نفت یک تانکر و انفجار آن در شرق جهموری دموکراتیک کنگو در روز گذشته دست کم ۲۰۰ نفر کشته و صد نفر زخمی شدند.

به گزارش رویترز، برخی از این افراد هنگام تلاش برای جمع‌آوری نفت نشت شده جان خود را از دست داده‌اند. اما مقام‌های محلی می‌گویند بیش‌تر آن‌ها در اثر جاری شدن نفت به طرف خانه‌های کاهگلی مجاور و آتش‌سوزی آن‌ها کشته شده‌اند.


بسیاری از خانه‌های کاهگلی دهکده به همراه ساکنان آن‌ها کاملا در آتش از بین رفته‌اند.

همچنین تعداد زیادی از کودکان، قربانی آتش‌سوزی این تانکر عازم تانزانیا شده‌اند.

هنوز به طور کامل علت وقوع این حادثه که در ٧٠ کیلومتری مرکز ایالت «باکاوو و اویرا» رخ داده، روشن نیست.


این جاده در منطقه‌ای واقع است که بسیاری از آفریقایی‌ها به دلیل جنگ در آن از بین رفته‌اند.

هم‌اکنون امدادگران سازمان ملل متحد در تلاش هستند تا آسیب دیده‌گان را از طریق هلی‌کوپتر به بیمارستان منتقل کنند. اما مقام‌های ارتش کنگو و صلیب سرخ محلی می‌گویند تلفات رو به افزایش است.

جین کلود کیبالا گفت: بعضی از کشته‌شدگان درحالی دچار حریق شده‌اند که سعی داشتند تا برخی از سوخت را بدزدند اما بسیاری از آن‌ها در ساختمان‌ها و در هنگام مسابقات جام‌جهانی فوتبال از بین رفته‌اند

به گفته جین کلود کیبالا، یکی از مقام‌های دولتی کنگو، بعضی از کشته‌شدگان درحالی دچار حریق شده‌اند که سعی داشتند تا برخی از سوخت را بدزدند اما بسیاری از آن‌ها در ساختمان‌ها و درهنگام مسابقات جام‌جهانی فوتبال از بین رفته‌اند.

هنوز تلاش برای یافتن اجساد سوخته قربانیان ادامه دارد، این درحالی است که برخی از سربازان ارتش کنگو به همراه خانواده‌های‌شان در این منطقه زندگی می‌کردند.

به علت آن‌که هربار مردم برای جمع‌آوری نفت تانکرهای واژگون شده در کنار آن جمع می‌شوند، چنین حوادثی بارها در منطقه اتفاق افتاده و جان بسیاری را گرفته‌ است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)