تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

پنج سال حبس برای کمک به تقلب در کنکور

حسین توکلی، معاون سازمان سنجش آموزش ایران از درنظرگرفتن یک تا پنج سال حبس و مجازات نقدی ۱۰ میلیون تا یک میلیارد ریال برای کمک به تقلب در آزمون کنکور سراسری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس وی گفت افرادی که خارج از ضوابط برگزاری آزمون به داوطلبان کنکور سراسری کمک کنند، به یکی از این مجازات‌ها و یا هردوی آن‌ها محکوم می‌شوند.

به گفته وی هرگونه تغییر غیرمجاز سؤالات و پاسخ‌نامه‌ها، افشای سؤالات آزمون یا تلاش برای دستیابی و افشای آن، خرید یا فروش پرسش‌های آزمون یا پاسخ آن‌ها مجازات‌های اعلام شده را در پی خواهد داشت.

محمد حسین سرورالدین، رئیس سازمان سنجش آموزش نیز می‌گوید که در کنکور امسال تمامی دفترچه‌ها و سئوالات گروه‌های آزمایشی «شخصی‌سازی» شده‌است.

وی به خبرگزاری مهر گفت که در آزمون سراسری امسال دفترچه‌ سوالات در چاپخانه سازمان سنجش بسته‌بندی و مهر و موم شده و تا زمان رسیدن به دست داوطلب باز نمی‌شود.

بر پایه این طرح، کلیه مشخصات داوطلب و عکس آن بر روی پاسخ‌نامه و دفترچه که در بسته نایلونی قرار دارد، درج شده‌است.

در سال‌های گذشته در جریان انتقال پاسخنامه‌ها و دفترچه‌ها از مخازن اصلی به استان‌ها و شهرستان‌ها، امکان رؤیت سوال‌های کنکور از سوی دست‌اندرکاران اجرایی در چندین مرحله وجود داشت.

در آزمون سراسری امسال دفترچه‌ سوالات در چاپخانه سازمان سنجش بسته‌بندی و مهر و موم شده و تا زمان رسیدن به دست داوطلب باز نمی‌شود.

چینش سئوالات در چهار فرم متفاوت به گونه‌ای که امکان رد و بدل کردن پاسخنامه‌ها بین داوطلبان وجود نداشته باشد، از دیگر تغییرات اعمال شده در آزمون سراسری امسال است.

رئیس سازمان سنجش آموزش همچنین از به‌کارگیری نرم‌افزار «تقلب‌یاب» پس از برگزاری آزمون خبر داد و گفت که این نرم‌افزار پاسخنامه‌‍‌هایی که نزدیک ۷۰ درصد یا بیشتر شبیه هم هستند را شناسایی و برای بررسی بیشتر به «کمیته تقلب» ارسال می‌کند.

این نرم‌افزار در آزمون‌های اخیر سازمان سنجش در چند ماه گذشته ۱۰ تا ۱۵ مورد تقلب را شناسایی کرده‌ است.

آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها امروز و فردا در شهرهای مختلف ایران برگزار می‌شود.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)