تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

۴۲ کشته در حمله به آرامگاه در پاکستان

در پی دو حمله انتحاری پیاپی به مسجدی در شهر لاهور پاکستان دست کم ۴۲ تن کشته و ۱۷۵ نفر زخمی شدند.
شب گذشته، پنج‌شنبه، آرامگاه و مسجد «داتا دربار» در لاهور شاهد این انفجارها بود و پلیس در حال بررسی انفجار سومی در نزدیکی این آرامگاه است.

داتا دربار، آرامگاه علی جلابی هُجویری (ملقب به داتا گنج‌بخش) از صوفیان سده پنجم قمری خراسان است. گروه‌هایی از مسلمانان تندرو، صوفیان را به عنوان کافر دانسته و حملاتی را متوجه آنان کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، به هنگام انفجار بمب‌ها در داتا دربار، در حدود ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ نفر از زائران در این آرامگاه گرد هم آمده‌بودند. هنوز کسی یا گروهی مسئولیت این حمله‌ها را بر عهده نگرفته‌است.

در شهر لاهور، مرکز استان پنجاب پاکستان، از بامداد امروز وضعیت اضطراری اعلام شده‌است. دولت پاکستان از این هراس دارد که با گرد هم آمدن مردم این شهر برای اقامه نماز جمعه، حملات بیشتری در این شهر صورت بگیرد.

شهر لاهور در نزدیکی مرز هندوستان قرار گرفته و با ۱۰ میلیون نفر جمعیت دومین شهر بزرگ پاکستان است. این شهر پیش از این نیز بارها شاهد حمله‌های مسلمانان تندرو به شهروندان بوده‌است. اواخر ماه مه در حمله‌ای به یک مسجد در لاهور نزدیک به ۱۰۰ تن کشته شدند.

مسئولیت این حملات به طور معمول از جانب گروه‌های همدست با طالبان پاکستان و القاعده دانسته می‌شود. در طی سه سال گذشته، در جریان خشونت‌های فرقه‌ای در پاکستان در اثر ۴۰۰ حمله تاکنون ۳۵۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

ز هر طرف که شود کشته سپاه اسلام است. پاکستان باید از همه تازی دینان پاک شود.

ن. آ. ک

-- بدون نام ، Jul 2, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)