تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

کشته شدن یک فرمانده طالبان در افغانستان

بر اثر بمباران جنگنده‌های ناتو و حملات نیروهای مشترک امنیتی افغان و ناتو به مواضع طالبان در ولایت هلمند در جنوب افغانستان، ۳۲ عضو گروه طالبان، از جمله یک فرمانده طالبان کشته و یک فرمانده دیگر آنان بازداشت شد.

ژنرال ژوزف بلاتز سخنگوی آیساف (نیروهای کمک به تامین امنیت ناتو) در یک نشست خبری در کابل گفت که ۳۱ تن از این افراد شب گذشته پس از یک درگیری چهارساعته در شهرستان باغران کشته شده‌اند.

هم‌چنین در یک اطلاعیه خبری منتشر شده از سوی آیساف، طی یک عملیات مشترک نظامیان ناتو و افغان در شمال شرق شهر لشکرگاه مرکز ولایت هلمند، «یاسین» یکی از فرماندهان شورشیان به قتل رسید.

ناتو از فرمانده مقتول به عنوان یکی از عوامل طرح و تدارک حملات تروریستی و انتحاری نام برده‌است.


شورشیان طالبان، عکس از زمانه

علاوه بر این، دفتر مطبوعاتی سازمان ناتو در کابل گفته‌است که فرماندار انتصابی شورشیان برای شهرستان نوزاد هلمند را بازداشت کرده‌اند.
هنوز جزئیات بیشتری در مورد بازداشت این فرد منتشر نشده‌است و شورشیان نیز در مورد عملیات اخیر نیروهای ناتو و افغان اظهار نظری نکرده‌اند.

رویداد‌های خشونت‌بار در حالی در افغانستان ادامه می‌یابد که روز گذشته ژنرال دیوید پترئوس با تأئید اکثریت مجلس سنای آمریکا به عنوان فرمانده جدید نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستان، تعیین شد.

وی جایگزین ژنرال استنلی مک‌کریستال می‌شود که هفته گذشته به دلیل اختلاف با شماری از مقامات آمریکایی بر سر ماموریت جنگ درافغانستان، از مقامش برکنار شد.

شماری از تحلیلگران با موفق خواندن کارنامه پترئوس در جنگ عراق به ویژه در سرکوب شورشیان، وی را که گفته می‌شود دارای تجربه و صلاحیت کافی است، «آخرین امیدواری باراک اوباما» برای پیروزی در مأموریت افغانستان می‌دانند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)