تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

دیدار محرمانه وزیر خارجه ترکیه با مقام اسرائیلی

احمد داووداُغلو، وزیر خارجه ترکیه روز چهارشنبه به طور محرمانه با بنیامین بن اِلیعِزِر، وزیر بازرگانی اسرائیل، در هتلی در بروکسل، دیدار و گفت‌وگو کرد.

دولت ترکیه امروز پنج‌شنبه خبر این دیدار را در رسانه‌های ترکیه، تأئید کرد. به گفته مقام‌های اسرائیلی این گفت‌وگو به درخواست طرف ترک انجام شده‌است و رادیو ارتش اسرائیل می‌گوید که «این دیدار با هماهنگی واشینگتن تدارک دیده شد.»


احمد داوود اغلو (چپ) و بنیامین بن الیعزر، در یکی از دیدارهای پیشین

با وجود تنش‌های اخیر در روابط دو کشور که پس از حمله تکاوران اسرائیلی به کشتی امدادرسانی ترکیه به غزه شدت گرفته‌است، انجام این دیدار نشان می‌دهد که قطع روابط با اسرائیل در دستور کار مقامات ترک نیست.

این دیدار در حالی صورت می‌گیرد که رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه اوایل هفته جاری تأکید کرد که حریم هوایی ترکیه به روی هواپیماهای اسرائیل بسته‌است و سفیر ترکیه که از تل‌آویو فراخوانده شده در آینده‌ای نزدیک به آن کشور باز نخواهد گشت.

به گفته مقام‌های اسرائیلی این گفت‌وگو به درخواست طرف ترک انجام شده‌است

هم‌چنین به تازگی انجام رزمایش‌های مشترک میان دو کشور و تحویل جنگ‌افزار اسرائیلی به ترکیه متوقف شده‌است. اما در این فاصله، آموزش نظامیان ترک برای کار با هواپیماهای بی‌سرنشین که ترکیه از اسرائیل خریداری کرده هم‌چنان ادامه دارد.

این‌که آیا دیدار بروکسل از حمایت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل نیز برخوردار بوده هنوز آشکار نیست. آویگدور لیبرمن، وزیر امور خارجه اسرائیل نیز بامداد امروز از دیدار بنیامین بن الیعزر با وزیر خارجه ترکیه به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت که از انجام این دیدار بی‌خبر بوده‌است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

به نظر نویس پیمان در سایت روس مدار اخبار روز :
اینترنت در کوبا و کره شمالی افسانه است ! حرام است ! شما مثلا مدعی سکولاریسم چرا در این موارد سکوت میکنید ؟
بسیار جای خوش وقتی است که بلاخره در سایت توده ای مسلک اخبار روز( با جانب گیری آشکار از روس مادران و حملات سادیستی به لیبرال ها و دگر اندیشان چه به صورت مقاله چه به صورت نظر دهنده ) شما به جای حمله انتقاد و سوال کردید . سوالات شما هم بسیار وارد است و حتما آقایان روشنفکران دینی باید پاسخ دهند .
حالا من از شما یک سوال دارم
مارکسیست ها که این همه به چه گوارا رفرنس می دهند چی ؟
چه فرقی بین خلیفه چهارم است و چه گوارا ؟
او ۷۰۰ نفر یهودی بنی قرضه را که در جنگ خندق خیانت کرده و دشمن را به پشت جبهه راه داده بودند کشت
چه گوارا ۵۰۰ نفر را که رفقایش آنها را ضد انقلاب می نامیدند بدون دادگاه و محاکمه و هیات منصفه و وکیل در جا اعدا م کرد . استدلالش هم این بود که من به تشخیص رفقایم بیش از قاضی و دادگاه اعتماد دارم !!!
خلخالی هم همینجور سران رژیم سابق از جمله خانم فرخ رو پارسا را ا عدا م کرد و توده ایها و مارکسیست های دیگر آنرا تحسین کردند .
در حالیکه بازرگان با همین استناد به حکومت عدل علی با ان اعدا م ها مخالف بود
شما درست میگویید که دین نباید حکومت کند ولی شما و دیگر سکولار ها مثل نوری الا جرات ندارد بگویید مارکسیسم و کمونیسم هم نباید حکومت کند . چون آنها هم به دیکتاتوری یک طبقه انهم مومنین به مارکسیسم اعتقاد دارند
مثلا نمی گذارند سلطنت طلبان و یا سرمایه داران و یا مذهبیون آزادانه فعالیت کنند .
آنها هم اصول تغییر نا پذیر دارند مثل : ممنوعیت مالکیت خصوصی ! مخالف ترویج فرهنگ غربی و لوازم آرایش برای خانمها هستند یعنی نوعی حجاب اجباری !
چرا مارکسیسم استثنا است ؟ چرا روشنفکران ایرانی برای مارکسیسم و خصو صا روسیه حاشیه امن قائلند ؟
چرا می ترسید بگویید مذهب و مارکسیسم هر دو باید بروند چون مثل هم هستند و دست هم را میشویند ؟
اگر به این سوال ها جواب ندهی معلوم میشود که شخصیت حقیقی نیستی و همان اخبار روز هستی که فقط ذیل مطالب لیبرال ها حاشیه نویسی میکنی چون هدف آسانی هستند اما ذیل نظر نئاندرتال های روسی مثل زر افشان و ریس دانا و خوئی و دولت ا بادی و عمویی سر و کله ات پیدا نمیشود .

-- shahla ، Jul 1, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)