تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

هشدار پلیس ایران نسبت به «تروریسم مجازی»

اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی ایران نسبت به شکل‌گیری «تروریسم در فضای مجازی» هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، وی که امروز، پنج‌شنبه در نخستین گردهمایی سراسری «اساتید دانشگاهی همکار نیروی انتظامی» سخن می‌گفت، انجمن پادشاهی را از جمله نمونه‌های تروریسم مجازی دانست و گفت که این‌گونه فعالیت‌ها در ایران رو به افزایش است.

انجمن پادشاهی ایران یکی از گروه‌های مخالف دولت ایران است که از سوی جمهوری اسلامی به دست داشتن در برخی اقدامات تروریستی متهم شده‌است.

آقای احمدی مقدم روز گذشته نیز در تبریز، جریانات پس از انتخابات را «کودتای مجازی دشمنان» عنوان کرده بود.
به گفته وی: «دشمنان با استفاده از فضای اینترنتی چنان جریانی به راه انداختند که مردم را نسبت به نظام و انقلاب دلسرد کنند.»

در اعتراضات یک سال گذشته به «تقلب» در انتخابات ریاست جمهوری، تارنماهای خبری و شبکه‌های اجتماعی مجازی از مهم‌ترین ابزارهای اطلاع‌رسانی مخالفان دولت بوده‌اند.

اغلب پایگاه‌های خبری منتقد در ایران فیلتر هستند و شماری از آن‌ها در یک سال گذشته از سوی گروهی که خود را «ارتش سایبری ایران» می‌نامد، هک شده‌اند.

احمدی مقدم: دشمنان با استفاده از فضای اینترنتی چنان جریانی به راه انداختند که مردم را نسبت به نظام و انقلاب دلسرد کنند

سخنان فرمانده پلیس ایران در حالی است که محمدرضا نقدی، فرمانده بسیج مستضعفین نیز روز چهارشنبه از راه‌اندازی شبکه بزرگ مجازی بسیج در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وی گفت که دوره‌های آموزشی سرمربیان و سرشبکه‌ها هفته آینده آغاز می‌شود و این شبکه سایبری در تمامی پایگاه‌های مقاومت بسیج استان‌ها فعال خواهد شد.

برخورد با «زنان خیابانی» خواست مردم است
فرمانده نیروی انتظامی ایران در بخش دیگری از سخنانش برخورد با «زنان خیابانی، مزاحمان نوامیس و افرادی را که با ظاهر تحریک‌کننده در معابر عمومی ظاهر می‌شوند» را «انتظار و مطالبه»مردم از پلیس دانست.

وی گفت: «افرادی که متجاهر هستند نیز ابتدا با تذکر، اصلاح و ارشاد سعی در بهبود رفتار آنان خواهیم کرد و در صورتی که تجری کنند برخورد قاطع با آنان صورت خواهد گرفت.»

نیروی انتظامی ایران پس از روی کارآمدن دولت نهم در سال ۱۳۸۴ با زنانی که پوشش آن‌ها مطابق با معیارهای دولتی نباشد، برخورد کرده و در بسیاری از مواقع اقدام به بازداشت آن‌ها می‌کند.

در چند ماه گذشته هم‌زمان با اعتراض نیروهای اصول‌گرا به آنچه «بدحجابی» می‌دانند، برخورد پلیس با پوشش زنان شدت گرفته‌است.

محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت دهم چندی پیش این اقدامات را برخلاف خواست دولت دانسته بود. این سخنان وی واکنش تند بسیاری از هوادارنش را در پی داشت.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

احمدی مقدم پاسدار، نسبت به شکل‌گیری «تروریسم در فضای مجازی» هشدار داد! تروریسم در فضای مجازی دیگر چه صیغه ای است؟ اگر منظور حاج اسمال، اینترنت است که باعث نابودی نظام و حکومت اسلامی می شود، کاملاً درست است. مردم آزادیخواه ایران و جهان دیگر تحمل این حکومت فاسد و فریبکار و جنایتکار را ندارند.
مجازی،


-- Majazi ، Jul 1, 2010

چکار مثلن می خواهید بکنید و فرض اینکه 1000 نفر را بگیرید زندان کنید! 10 میلیون را که نمی توانید. اگه قرار باشه به آزار و اذیت کردن احمدی مقدم ها که هیچ بزرگتر از اون هم نمی تواند مانع رسیدن اینفورمیشن بشود. هزار راه است جوجه لباس قشنگ دیری نمی پاید که رسوا خواهید شد و نظام تیر خلاص زن را چپه خواهی دید.

-- م ، Jul 1, 2010

سردار احمدی مقدم به همراه تمام همکاران شریف شان بروند جلو . این ها یا متوجه نمی شوند یا خودشان را به حماقت زده اند که مردم دارند راه خودشان را می روند و اصلا اهمیتی به چرندیات این آقایون نمی دهند.در این تضاد 180 درجه ای نمی دانم چرا این قدر تلاش مذبوحانه می کنند که ما برگردیم و بهشان نگاه کنیم بابا شما برید جلو و فاصله تان را بیشتر کنید. شما در حال حاضر یک قرن از ما عقبید.حرف های تکراری تان را حتی بچه های خودتان به چیزی نمی گیرند چه توقعی از ما دارید؟

-- مریم از تهران ، Jul 2, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)