تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

بازداشت پنج نومسیحی در تهران

پنج نومسیحی به نام‌های «افشین وفاداران، مهدی کربلایی‌علی، امید کلیدرنژاد، علیرضا سیدی، فاطمه ترک‌کجوری» جمعه ٢٨ خرداد ١٣٨٩ بازداشت شده و در بند ٢٠٩ زندان اوین در بی‌خبری به سر می‌برند.

تارنمای «رهانا» در گفت‌و‌گو با یکی از نزدیکان بازداشت‌شدگان که نامش فاش نشده، خبر داده که ٣٠ نفر از ماموران وزارت اطلاعات به صورت مسلح و به همراه شوک‌ الکتریکی به منزل بهروز صادق‌خانجانی مراجعه کرده‌اند و پس از بازداشت این پنج نفر، مقداری از وسایل منزل را نیز با خود به همراه بردند.


فاطمه ترک کجوری، همسر بهروز صادق خانجانی

بر پایه این گزارش اتهامات نومسیحیانی که پیش از این بازداشت شده‌اند، «ارتداد، اقدام علیه امنیت ملی، توهین به مقدسات اسلام و توهین به رهبر ایران» اعلام شده است. در قوانین ایران مجازات ارتداد، اعدام است.

بهروز صادق‌خانجانی نیز یکی از نومسیحیانی است که چند ماه قبل بازداشت شده بار دیگر در تاریخ ٢٦ خرداد ماه بازداشت شده است. فاطمه ترک‌کجوری که ٢٨ خرداد بازداشت شده، همسر این زندانی است.

رهانا همچنین خبر داده که «یوسف ندرخانی» یکی دیگر از بازداشت‌شدگان مسیحی که هشت ماه پیش بازداشت شده همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برد. فاطمه پسندیده، همسر او نیز ١٧ روز پیش بازداشت شده است. این دو در زندان رشت در بازداشت هستند.

یک نومسیحی گفت: ما به برگزاری مراسم مذهبی می‌پردازیم اما از آن برداشت سیاسی می‌شود و با حکم ارتداد و اقدام علیه امنیت ملی روبه‌رو می‌شویم

این منبع که به دلایل امنیتی نامش فاش نشده گفته که «ما به برگزاری مراسم مذهبی می‌پردازیم اما از آن برداشت سیاسی می‌شود و با حکم ارتداد و اقدام علیه امنیت ملی روبه‌رو می‌شویم.»

در ایران علاوه بر نومسیحیان، اقلیت‌های مذهبی همچون بهاییان نیز با فشار و بازداشت و محرومیت از ورود به دانشگاه روبرو هستند.

در تازه‌ترین رخداد، هفته گذشته منزل بهاییان در روستای «ایول» مازندران تخریب شد.

ایران بارها گفته که این اقلیت‌ها را به رسمیت نمی‌شناسد و از آن‌ها به عنوان «فرقه‌های ضاله» یاد می‌کند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

حقشونه بابا! از خدای محمد چی بهشون ماسید که حالا از خدای عیسا برسه؟
مرحوم انیشتن فرمود دو چیز نهایت ندارد. اولیش کیهان ...

-- اورینب ، Jun 30, 2010

اولاً که جمله«یران بارها گفته که این اقلیت‌ها را به رسمیت نمی‌شناسد و از آن‌ها به عنوان «فرقه‌های ضاله» یاد می‌کند»چندان درست نیست.چون دولت ایران همیشه ولو برای حفظ منافع خودش هم تبلیغ می کند که اقلیت های مذهبی دارای نماینده در مجلس هستند و این نشاندهنده حفظ حقوق آنان است.
راستی کربلایی علی باید پس از مسیحی شدن،فامیلش را عوض می کرد!

-- بدون نام ، Jun 30, 2010

امروز روز هزاران نفر در ایران بطور رسمی از دین اسلام بیرون می روند ، خدا بیمرز بازرگان گفته بود در زمان جد آقا (خمینی) یدخلون فی دین الله افواجا بوده و در زمان خود آقا یخرجون فی دین الله افواجا شده. اشار ه ی بازرگان به آیه از قرآن است که می گوید فوج فوج به دین الله وارد می شدند، و او می گوید از ستم خشم و غارت و تجاوز و سرکوب خمینیستها و بدتر از او خامنه ایستها امروز مردم گروه گروه از دین الله خارج می شودند!
مرگ بر این دین و آیین که فتوای تجاوز می دهد، که فتوای قتل می دهد.

-- بدون نام ، Jul 1, 2010

امیدوارم همه روزی از این دین اجباری و خشن اسلام خارج بشوند و به انسانیتشان بازگردند.

-- انسان ، Jul 1, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)