تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

سه وزیر دولت نهم نامزد ریاست دانشگاه آزاد

فرهاد دانشجو، عضو تازه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی امروز گفته که سه وزیر دولت نهم، نامزد ریاست این دانشگاه هستند.

فرهاد دانشجو یکی از پنج عضو تازه هیأت امنای دانشگاه آزاد به خبرگزاری مهر گفته که در جلسه هفته آینده هیات امنای دانشگاه آزاد، «محمدسلیمانی، وزیر ارتباطات؛ علی احمدی، وزیر آموزش و پرورش و لنکرانی، وزیر بهداشت» در دولت نهم به عنوان نامزد ریاست دانشگاه آزاد مطرح هستند.


او از «شجاعی‌فرد، میرزاده، ولایتی و جاسبی» نیز به عنوان دیگر نامزدهای ریاست دانشگاه آزاد نام برده و گفته که حداکثر تا سه هفته آینده رئیس تازه دانشگاه آزاد مشخص می‌شود.

نسرین سلطان‌خواه، یکی دیگر از اعضای تازه هیأت امنای دانشگاه آزاد نیز روز گذشته خبر داده بود که جلسه هیأت امنا برای معرفی سه گزینه ریاست دانشگاه آزاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی، ١٤ تیر برگزار می‌شود.

در اساس‌نامه تازه که شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کرده، میرحسین موسوی از ترکیب هیأت موسس حذف شده و «شهاب‌الدین صدر، نسرین سلطان خواه، محمد حسن شجاعی‌فرد، فرهاد رهبر و فرهاد دانشجو» به عنوان اعضای تازه معرفی شدند.

اعضای قدیمی هیأت موسس دانشگاه آزاد را «میرحسین موسوی، اکبرهاشمی رفسنجانی، عبدالله جاسبی، عبدالکریم موسوی اردبیلی، سیدحسن خمینی، علی اکبر ولایتی، حسن حبیبی، محسن قمی و حمید میرزاده» تشکیل می‌دادند.

روزنامه کیهان نوشت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت به دلیل غیر قانونی بودن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، از موسوی دعوت کرده تا در جلسه هیأت موسس حاضر شود

فرهاد دانشجو همچنین گفته که خودش ریاست دانشگاه آزاد را نمی‌پذیرد. به گفته وی، جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد، با حضور «نصف + ١» اعضا رسمیت پیدا می‌کند.

او ادامه داده است: «علاوه بر رئیس کنونی دانشگاه آزاد و چهار عضوی که از سوی هیأت موسس معرفی می‌شوند، وزرای علوم و بهداشت، رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها و پنج نفری که از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین شده‌اند در هیأت امنای دانشگاه آزاد عضویت دارند.»

جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد در حالی قرار است هفته آینده برگزار شود که به نوشته روزنامه کیهان در جلسه هفته گذشته هیأت موسس قدیمی دانشگاه، میرحسین موسوی، نخست وزیر پیشین ایران که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی از ترکیب هیأت موسس این دانشگاه کنار گذاشته شده بود، شرکت کرده است.

روزنامه کیهان نوشت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان گفت به دلیل غیر قانونی بودن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، از موسوی دعوت کرده تا در جلسه هیأت موسس حاضر شود.

شورای عالی انقلاب فرهنگی پنجم اردیبهشت ماه گذشته، پس از ٤٠ ماه، اساس‌نامه تازه این دانشگاه را تصویب و برای اجرا ابلاغ کرده بود.

هیأت‌های موسس و امنای دانشگاه آزاد، اساس‌نامه تازه را دارای «اشکالات شرعی و قانونی» می‌دانند.

روز شنبه ٢٩ خرداد ٨٩ نیز شعبه ٢٩ دادگاه عمومی مجتمع قضایی بهشتی تهران پس از شکایت هیأت موسس دانشگاه آزاد، دستور داده که اجرای اساس‌نامه تازه این دانشگاه که شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را تصویب کرده، «متوقف» شود.

یک روز پس از این تصمیم دادگاه، غلامحسین محسنی اژه‌ای، دادستان کل کشور با ارسال نامه‌ای به آیت‌الله صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه، حکم دادگاه را «غیرشرعی» خواند و خواستار دخالت او شد.

آیت‌الله لاریجانی نیز با پذیرفتن درخواست دادستان کل کشور، دستور داد تا پرونده دوباره مورد رسیدگی قرار گیرد.

دانشگاه آزاد، ۳۵۷ واحد دانشگاهی و مرکز آموزشی در ایران، لبنان، امارات متحده عربی، بریتانیا، تانزانیا و ارمنستان دارد. وسعت فضای آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، اداری، بیمارستانی، درمانی و بهداشتی، ورزشی و رفاهی دانشگاه آزاد به ۱۴ میلیون مترمربع می‌رسد.

مسئولین دانشگاه آزاد، تعداد دانشجویان این دانشگاه را یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر و تعداد فارغ التحصیلان آن را هم دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر اعلام کرده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

نمیدانم چه زمانی این دار و دسته گدا گشنه تازه به دوران رسیده که آش را با جاش یکجا میخواهند قورت بدهند دست از سر پیکر نحیف این کشور بر میدارند. این حضرات هر جا را که نتوانند بالا بکشند نابود میکنند.

-- ali ، Jun 30, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)