تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

انتقاد دادستان افغانستان از سفیر آمریکا

محمد اسحاق الکو، داستان افغانستان از کارل آیکن، سفیر آمریکا در کابل به خاطر آن چه که وی «دخالت» در امور دادستانی افغانستان می‌خواند، انتقاد کرد.

محمد اسحاق الکو در یک نشست خبری در کابل گفت: کارل آیکن بری سفیر آمریکا در افغانستان در بازدید از دادستانی به وی گفته است «معاون یک بانک خصوصی متهم به فساد را بازداشت کند و یا از از وظیفه‌اش کناره‌گیری کند.»


محمد اسحاق الکو، دادستان افغانستان

دادستان افغانستان گفت: معاون این بانک خصوصی از سوی سفیر آمریکا متهم شده است که با صدیق چکری سرپرست پیشین وزارت حج و اوقاف افغانستان که متهم به اختلاس است، همکاری کرده است.

الکو گفت که دادستانی هیچ سندی در مورد این فرد که متهم به همکاری با آقای چکری شده، به دست نیاورده است و نمی‌تواند وی را بازداشت کند.

چکری هم اکنون در بریتانیا است و دادستان افغانستان می‌گوید دادستانی این کشور از پلیس بین‌المللی خواسته است صدیق چکری را بازداشت به دولت افغانستان تحویل دهد.

دادستان کل افغانستان دستور کناره‌گیری از مقام‌اش را از صلاحیت‌های رئیس جمهوری و پارلمان این کشور دانست و افزود هیچ مقام خارجی این حق را ندارد استقلال کاری وی را زیر سئوال ببرد

دادستان کل افغانستان دستور کناره‌گیری از مقام‌اش را از صلاحیت‌های رئیس جمهوری و پارلمان این کشور دانست و افزود هیچ مقام خارجی این حق را ندارد استقلال کاری وی را زیر سئوال ببرد.

سفارت امریکا گفته است آن‌ها نمی‌توانند در مورد گفته‌های سفیر این کشور اظهار نظر کنند.

دو هفته پیش یک معاون دادستانی افغانستان اعلام کرد دارایی ١٩ مقام بلند رتبه افغانستان که متهم به فساد هستند، مسدود شده است و دارایی‌های مسدود شده پس از حکم دادگاه به خزانه دولت واریز خواهند شد.

حامیان دولت افغانستان همواره بر حامد کرزای فشار وارد کرده‌اند تا با موضوع فساد به ویژه در میان مقامات بلند پایه به صورت جدی برخورد کند، اما دولت افغانستان گفته است هر گونه اقدام در این راستا مستلزم همکاری جامعه بین‌المللی است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)