تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

رای اعتماد به پنج وزیر پیشنهادی کابینه افغانستان

نمایندگان ولسی جرگه، پارلمان افغانستان، بعد از بررسی و شنیدن برنامه‌های کاری وزرای پیشنهادی حامد کرزای، صلاحیت پنج تن از آنان را تایید و به دو نفر رای عدم اعتماد دادند.

حامد کرزای، رئیس جمهوری افغانستان دو روز پیش و بعد از یک دوره نسبتا طولانی، هفت وزیر پیشنهادی کابینه این کشور را به منظور کسب رای اعتماد به ولسی جرگه (مجلس نمایندگان) معرفی کرد.


در جلسه روز دوشنبه مجلس نمایندگان افغانستان، افراد پیشنهاد شده برای وزارت‌خانه‌های کشور، تجارت، راه ، مهاجرین و سرحدات رای اعتماد گرفتند و نامزدان وزارت‌خانه‌های تحصیلات عالی و حمل و نقل و هوانوردی موفق به کسب رای اعتماد نشدند.

حدود شش ماه قبل و طی دو مرحله ٢٤ وزیر پیشنهادی از سوی حامد کرزای به مجلس معرفی شدند که تنها ١٤ تن از آنان رای اعتماد گرفتند.

دراین مدت رئیس جمهوری افغانستان به دلیل عدم معرفی ١١ وزیر دیگر کابینه، با انتقادهای تند و فشار از سوی نمایندگان مواجه بوده است.

حامد کرزی باید برای تصدی هفت وزارت و اداره امنیت ملی افغانستان افرادی تازه را معرفی کند اما تاکنون زمان این کار مشخص نشده است

ماه گذشته، وزیر کشور و رئیس اداره امنیت ملی افغانستان نیز به دلیل آن‌چه که « ناتوانی» در تامین امنیت جرگه (نشست) مشورتی صلح خوانده شد، استعفا دادند و حامد کرزای نیز استعفای آنان را پذیرفت.

حامد کرزی باید برای تصدی هفت وزارت و اداره امنیت ملی افغانستان افرادی تازه را معرفی کند اما تاکنون زمان این کار مشخص نشده است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)