تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

پادزهر داوری مردم برای تیر زهرآگین تهمت‌ها

آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان امروز گفته است که اگر «تیر تهمت‌ها برای ترور شخصیت‌ها زهرآگین شود»، «پادزهر داوری مردم» نمی‌گذارد که انقلاب اسلامی «خشک» شود.

به گزارش ایسنا رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران در آستانه هفت تیر، سال روز بمب‌گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی گفته است که پس از گذشت ٢٩ سال از بمب‌گذاری، «دشمنان وسیع‌تر شده‌اند و دشمنان دوست نما در ما رخنه کرده‌اند.»


آیت‌الله ‌اکبر هاشمی رفسنجانی

آیت‌الله محمد حسینی‌بهشتی، نخستین رئیس دیوان عالی ایران بود که هفت تیر ١٣٦٠ به همراه ٧٢ نفر از نمایندگان مجلس در جریان بمب‌گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی کشته شد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز «مشفقانه‌ترین انتقادها را بر نمی‌تابیم و نقشه‌های شوم دشمنان دوست‌نما را در نمی‌یابیم.»

هاشمی گفت: در حال حاضر «نفاق را صداقت، توهین را صراحت، دروغ را درایت، تهمت را شجاعت و شعار را بصیرت می‌دانیم.»

این روحانی ٧٦ ساله یکشنبه ٣٠ خرداد ٨٩ به ماهنامه مدیریت ارتباطات گفته بود که مایل است از قدرت «کناره‌گیری» کند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری ١٩ خرداد سال گذشته و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری با نوشتن نامه‌ای سرگشاده به آیت‌الله خامنه‌ای به شدت از محمود احمدی‌نژاد انتقاد کرد.

هاشمی رفسنجانی همچنین در گفت‌وگو با ماهنامه مدیریت ارتباطات گفته بود که «انتظار» داشته رهبر ایران در این ماجرا «دخالت» می‌کرده است. آیت‌الله خامنه‌ای به نامه هاشمی رفسنجانی پاسخی نداده است.

محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت ایران،‌ شامگاه ١٣ خرداد ١٣٨٨ و در جریان مناظره انتخاباتی با میرحسین موسوی، فرزندان هاشمی رفسنجانی را به «فساد مالی» متهم کرده بود.

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز مشفقانه‌ترین انتقادها را بر نمی‌تابیم و نقشه‌های شوم دشمنان دوست‌نما را در نمی‌یابیم

در همین حال در یک سال گذشته، انتقادات تندی از سوی حامیان دولت علیه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح شده است.

قاسم روانبخش، از اعضای تحریریه هفته‌نامه اصولگرای «پرتو سخن» نیز اسفند سال ٨٨ به سایت حقیقت‌نیوز گفته بود که هاشمی رفسنجانی «به زودی از صحنه سیاسی کشور حذف می‌شود.»

داریوش قنبری، نماینده مجلس و سخنگوی فراکسیون اقلیت مجلس ایران نیز گفته که رسانه‌ها و تشكل‌های وابسته به دولت هر روز «درحال تخریب چهره هاشمی» هستند.

او تاکید کرده که اگر هاشمی رفسنجانی از قدرت کنار برود، بدانید که به علت «فشار» به او بوده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

آقای رفسنجانی، یک سوال مهم دارم. بنظر شما احمدی نژاد برای پست ریاست جمهوری بهتر است یا خانم مریم رجوی؟

نیک آ. ک

-- بدون نام ، Jun 27, 2010

مگر رئیس مجلس خبرگان رهبری نیست؟ رهبر را عوض کند. اگر هم این مجلس نمایشی است خودش کنار برود. بالاخره یا خر یا خرما.

-- توتو ، Jun 27, 2010

آقای رفسنجانی، مردم مدتهاست داوری خود را در باره رژیم شبه فاشسیتی اسلامی و همانطور شخص شما کرده‌اند. حال که رقبایتان دست‌بالا را گرفته‌اند دوباره یاد مردم کرده‌اید؟ سعیدی سیرجانی را شما کشتید! عزت‌الله سحابی را شما زیر شکنجه بردید زیرا بزعم شما »رویش زیاد« شده بود و ... . ما هرگز جنایات شما را فراموش نمی‌کنیم. نفس خونخوارتر بودن خامنه‌ای و احمدی نژاد دلیل بخشش شما نیست.

-- همایون ، Jun 27, 2010

هاشمی، در حال حاضر «نفاق را صداقت، توهین را صراحت، دروغ را درایت، تهمت را شجاعت و شعار را بصیرت می‌دانیم.» حاج اکبر، این چیز هایی که بر شمرده اید، تازه نیست! نظام و حکومت اسلامی بر پایه نفاق و توهین و دروغ و فریب و شعار و تهمت بنا شده است. نظام اسلامی، دروغی است بزرگ.
صراحت،

-- Serahat ، Jun 27, 2010

وقتی انقلاب را دزدیدی هرگز به این روزهای ذلتت فکر میکردی. حالا دیدی کار با برکنار کردن بنی صدر و دزدیدن انقلاب تمام نشد. نام تو با کشتارهای 60-67 و قتل های زنجیرهای گره خورده است. تو حتی ایت الله لاهوتی را با هماهنگی لاجوردی کشتی و به دختران خودت دروغ گفتی. ای وای به عاقبت تو!! بدتر از این برایت خواهد امد.

-- فاطمه ، Jun 27, 2010

نه قم خوبه نه کاشون, لعنت یه هردوتاشون.

-- سامان ، Jun 27, 2010

حداقل قبل از کناره گیری بیا و وجدانأ اعلام کن که آن نقل قول کذائی از خمینی در مورد خامنه|ی دروغ بوده است.

-- مینوچهر ، Jun 27, 2010

هنوز هم منافقانه می گوید و می نویسد .این منافق اکبر با همین آقایانی که برایشان اشک میریزد و با همان که از دستش می نالد مسیر انقلاب مردم را منحرف کردند و این همه بلا بر سر مردم آوردند . حالا کو تا خودشان و نزدیکانشان در اتشی که خود برافروختند بسوزند .

-- محمد ، Jun 28, 2010

......وسكوت طلاست......

-- بدون نام ، Jun 28, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)