تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

نظرسنجی از مردم برای اجرای طرح حجاب

اسماعیل احمدی‌مقدم، ‌فرمانده نیروی انتظامی ایران امروز خبر داده که برای اجرای طرح حجاب و عفاف در هر استان «نظرسنجی» انجام می‌شود.

خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا امروز گزارش داده که سرتیپ اسماعیل احمدی‌مقدم گفته است که اجرای طرح عفاف و حجاب در هر استان بر عهده «مسوولان استان» و بر پایه «نظرسنجی» از مردم است.


اسماعیل احمدی مقدم

احمدی مقدم در عین حال اعلام کرده که اجرای این طرح از «اولویت‌های» نیروی انتظامی نیست و ممکن است طرح حجاب و عفاف در بیشتر استان‌ها در اولویت قرار نگیرد.

محمود احمدی‎نژاد، رئیس دولت دهم در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی در ۲۳ خرداد، شیوه برخورد نیروی انتظامی با «بدحجابی» را نادرست دانست و گفت که این برخوردها را قبول ندارد و تا جایی که بتواند با این موضوع برخورد خواهد کرد.

احمدی مقدم در عین حال اعلام کرده که اجرای این طرح از «اولویت‌های» نیروی انتظامی نیست و ممکن است طرح حجاب و عفاف در بیشتر استان‌ها در اولویت قرار نگیرد

این اظهارات رئیس جمهوری ایران، سبب واکنش انتقادآمیز اصولگرایان شد. احمدجنتی روز جمعه ٢٨ خرداد در نماز جمعه تهران در اظهاراتش گفت که سخنان احمدی نژاد درباره برخورد با بدحجابان باعث ایجاد «زحمت» شده است.

دبیر شورای نگهبان افزود که «کسی حق ندارد دست نیروی انتظامی را در مبارزه با بدحجابی ببندد.»

انتقادها علیه محمود احمدی نژاد در حالی مطرح می‌شود که روز پنجشنبه ٢٧ خرداد، مرتضی تمدن، استاندار تهران اظهارات احمدی نژاد را ملاک اجرای طرح حجاب و عفاف دانسته و گفته که دولت می‌خواهد در این مورد در قالب فرهنگ‌سازی اقدام کند. او تاکید کرده بود که دولت قصد «بگیر و ببند» ندارد.

قانون حجاب و عفاف سال ١٣٨٤ در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

کاسه|ی زیر نیم کاسه است.

-- مینوچهر ، Jun 26, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)