تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

تاکید سیدحسن خمینی بر طرد «افراطیون»

سید حسن خمینی، نوه آیت‌الله خمینی پنج شنبه شب در دیدار با جمعی از خانواده‌های کشته شدگان حادثه هفتم تیر از ضروت ترک «افراطگرایی» و طرد «افراطیون» سخن گفت.

سید حسن خمینی گفت که ایران با «پول نفت» و «نیروی انسانی» گسترده باید بسیار «کارآمدتر» از چیزی باشد که اکنون هست.

سید حسین خمینی با تاکید بر رفع مشکلات اقتصادی جامعه بیان کرد که بیکاری جوانان، تعطیلی کارخانه‌ها، واردات محصولات خارجی و گرانی جز «دلسردی» اجتماعی مردم محصولی ندارد.


به گزارش تارنمای جماران، وی در این مراسم تصریح کرد که ایران گرفتار «مشکلات سخت معیشتی» است.

حجت الاسلام حسن خمینی با اعلام این‌که «اقشار مستضعف» منتظر نمودار شدن کارآمدی «نظام» هستند بیان کرد که انتظار مردم از مسئولین این است که با دست برداشتن از اختلافات ناشی از «حب و بغض‌های شخصی» و «کینه توزی‌های بچه‌گانه» مشکلات ایران را برطرف کنند.

نوه آیت‌الله خمینی همچنین با اشاره به مشکلات گسترده در ایران گفت:« از این‌که توان حل مشکلات مردم را نداریم، خجالت‌زده هستیم.»

سید حسین خمینی با تاکید بر رفع مشکلات اقتصادی جامعه بیان کرد که بیکاری جوانان، تعطیلی کارخانه ها، واردات محصولات خارجی و گرانی جز «دلسردی» اجتماعی مردم محصولی ندارد

سید حسن خمینی از منتقدان محمود احمدی‌نژاد است و بارها اعلام کرده که شیوه کنونی جمهوری اسلامی برخلاف روش پدر بزرگش است. او همچنین در جریان حوادث پس از انتخابات طی دیدارهایی با خانواده‌های بازداشت شدگان حمایت تلویحی خود را از «جنبش سبز» اعلام کرد.

در جریان مراسم سالگرد درگذشت آیت‌الله خمینی در ١٤ خرداد امسال، جمعی از حامیان دولت به هنگام سخنرانی وی شعارهایی علیه او و دیگر سران جنبش سبز سرداده و سخنرانی‌اش را مختل کردند.

پس از این اتفاق موج گسترده‌ای در حمایت از او به راه افتاد و بسیاری از شخصیت‌های سیاسی و مذهبی ایران آن اقدام را نکوهش کردند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)