تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

شکایت خانواده‌ها از محدودیت‌های زندانیان سیاسی

خانواده‌های شماری از زندانیان سیاسی رخدادهای پس از انتخابات که به زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شده‌اند، با انتشار نامه‌ای به عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران از «مدت کم ملاقات‌ها و رفتارهای نامناسب برخی از کارمندان این زندان» شکایت کرده‌اند.

در این نامه که از سوی خانواده‌های مسعود باستانی، احمد زیدآبادی، عیسی سحرخیز، داوود سلیمانی، رسول بداغی، مهدی محمودیان، حشمت‌الله طبرزدی و رضا رفیعی فروشانی امضا شده، به ایجاد محدودیت در تلفن‌های زندانیان سیاسی زندان رجایی‌شهر نیز اعتراض شده‌است.

به گزارش تارنمای کلمه، پایگاه خبری نزدیک به میرحسین موسوی در بخشی از این نامه آمده‌است: «کاش این زندانیان هم می‌توانستند از عدالت و حقوق مصرح در قانون اساسی و آن‌چه رأفت اسلامی می‌خوانند، برخوردار شوند.»

در پی اعتراض به نتایج دهمین انتخابات ریاست جمهوری در خرداد ماه گذشته، هزاران نفر از مخالفان دولت در یک سال گذشته بازداشت شده‌اند.

در ماه‌های گذشته برخی از زندانیان سیاسی اخیر به زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شده‌اند. خانواده‌های این زندانیان می‌گویند که علاوه بر پی‌گیری قضایی باید «رنج دوری مسافت» را هم تحمل کنند و هر دوهفته یک بار از تهران به کرج و زندان رجایی‌شهر بروند.

به گفته خانواده‌ها، دادگاه برخی از این زندانیان بعد از یک سال هنوز برگزار نشده و آن‌ها «در بازداشت موقتی که بی‌پایان به نظر می‌رسد» هستند.

«برخوردهای بسیار ناشایست برخی از قضات و رئیس دفترهای آنان» از دیگر شکوایه‌های عنوان شده در این نامه‌است.

امضاکنندگان این نامه می‌گویند: «مدت کم ملاقات‌ها و رفتارهای نامناسب برخی از کارمندان این زندان، به همراه سختی و دوری راه، تاب و توان را از ما گرفته و هربار باید با چشمانی پر از اشک رجایی‌شهر را ترک کنیم.»

به گفته خانواده‌ها دادگاه برخی از این زندانیان بعد از یک سال هنوز برگزار نشده و آن‌ها «در بازداشت موقتی که بی‌پایان به نظر می‌رسد» هستند.

خانواده‌های زندانیان سیاسی زندان رجایی‌شهر در این نامه خواستار رفع محدودیت‌های ایجاد شده برای بستگان زندانی خود شده و از دادستان تهران خواسته‌اند آن دسته از زندانیانی که بازجویی‌های آنان پایان یافته و در «بلاتکلیفی» به سر می‌برند، را آزاد کرده و در دادگاهی «صالح» به اتهامات آنان رسیدگی شود.

تبرئه متهمانی که حکمشان در مرحله بازنگری است و اعطای مرخصی به زندانیان سیاسی برای روز تولد علی‌بن‌ابی‌طالب، امام اول شیعیان از دیگر خواسته‌های طرح شده در این نامه‌است.

شمار زیادی از فعالان سیاسی و مدنی منتقد در یک سال گذشته به احکام حبس طولانی مدت محکوم شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)