تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

هشدار سپاه نسبت به بازرسی کشتی‌های ایرانی

علی فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه می‌گوید که بازرسی کشتی‌های ایرانی در آب‌های آزاد و بین‌المللی از سوی آمریکا و هم‌پیمانانش، با واکنش «خاص و متناسب» نیروی دریایی سپاه در تنگه هرمز و خلیج فارس روبرو خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وی گفت: « آمریکا و متحدانش جرات نمی‌کنند چشم چپی به کشتی‌های ایرانی داشته باشند و در صورتی که این حماقت را بر اساس قطعنامه غیر قانونی صادر شده از سوی خودشان انجام دهند با واکنش بسیار خاص و متناسب سپاه روبرو خواهند شد.»


علی فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه

قطع‌نامه ۱۹۲۹ شورای امنیت از کشورهای عضو سازمان ملل خواسته‌است که کشتی‌ها و هواپیماهای ایرانی که در آن‌ها امکان وجود کالاهای مورد استفاده در زمینه‌های هسته‌ای و موشکی وجود دارد را بازرسی کنند.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز پیش از این به آمریکا و کشورهای دیگری که قصد بازرسی کشتی‌ها و هواپیماهای ایرانی را داشته باشند، هشدار داده بود که در خلیج فارس و دریای عمان «به خدمت کشتی‌های آنان خواهیم رسید.»

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با بیان این که امروزه سپاه صدها فروند شناور موشک‌انداز در اختیار دارد گفت که توانمندی‌های سپاه را نمی‌توان با ۲۰ سال گذشته مقایسه کرد و سپاه توان مقابله با هرگونه تهدیدی از سوی دشمنان را دارد.

در دور چهارم تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران، ۱۵ موسسه متعلق به سپاه و سه نهاد زیرمجموعه خطوط کشتیرانی ایران در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

انتقال ستاد فرماندهی نیروی دریایی سپاه و ارتش به بندرعباس
علی فدوی همچنین از استقرار ستاد فرماندهی نیروی دریایی سپاه و ارتش به بندرعباس خبر داده است.

به گفته وی نیروی دریایی سپاه تا آخر تیرماه سال جاری به بندرعباس منتقل می‌شود و در پی آن ستاد فرماندهی نیروی دریایی ارتش نیز در این شهر استقرار خواهد یافت.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با بیان این که امروزه سپاه صدها فروند شناور موشک‌انداز دراختیار دارد گفت که توانمندی‌های سپاه را نمی‌توان با ۲۰ سال گذشته مقایسه کرد

وی «کنترل و حفاظت از آب‌های خلیج فارس» و «استراتژیک بودن منطقه جنوب در بندرعباس» را دلیل این تصمیم عنوان کرده است.

به گفته این فرمانده سپاه با انتقال ستاد مرکزی نیروی دریایی سپاه به بندرعباس امور مربوطه «به طور متفاوت‌تری» در حوزه خلیج‌فارس و سایر حوزه‌ها پیگیری می‌شود.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

Injas k Iran ra tahrik mikonanad.

-- بدون نام ، Jun 24, 2010

سلام
از اینکه رژیم و سپاه به امریکا و بخصوص به اسرائیل اینجوری گوشمالی میده، آدم حال میکنه. دمتون گرم

-- محمود ، Jun 24, 2010

دنیا به هیچ وجه نباید در مقابل این تهدید سپاه از خودش ضعف نشون بده اگر میخاد تو مذاکرات حرفش رو به آخوندها تحمیل کنه .اگر این تهدید سپاه کارگر بشه دنیا باید خودش رو برای باج ها و گروگانگیریهای بیشتر آماده کنه .

-- esi ، Jun 24, 2010

فقط هوانيروز ارتش امريکا براي نابودي کل ارتش و سپاه وبسيج ...مال و ...دن به چارچوب جمهوري اسهالي کافيست

-- حامد ، Jun 25, 2010

بعد از قتل ام ارتش بعثی صدام که داشتند با اموال کویتی‌ها به سوی عراق فرار میکرد و عکسهاش هم موجود هست یکی از خلبانهای امریکایی در مصاحبه‌ای گفت: برایم مثل یک بازی کامپبوتری اگو شوتر بود که نمیدونی اول کی رو بکشی چون اینقدر راحت بود. حالا هم فکر کنم نوبت سپاه رسیده که بعد از قتل ام مردم ایران به دست ارتش امریکا خودش قتل ام بشه. من کاری به سرباز معمولی یا سپاهی معمولی که برای شکم زن و بچهاش خدمت میکنه ندارم ولی برای کشتن هر بسیجی و سپاهی حروم زاده دست سرباز امریکایی رو میبوسم و شیرینی پخش میکنم. چون هر چی از این تخم حرومها بیشر به گور برند مردم ایران کمتر کشته و زندانی و شکنجه میشند.

-- رضا ، Jun 25, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)