تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

کشتی امدادی ایران به غزه نمی‌رود

دبیرکل «کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین» امروز جمعه اعلام کرد که کشتی ایرانی حامل کمک، از ایران به غزه نخواهد رفت.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، این کشتی قرار بود ابتدا در روز پنجشنبه سوم تیرماه به نوار غزه اعزام شود اما به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده از سوی اسرائیل قرار شد در روز یک‌شنبه ششم تیرماه حرکت کند که این حرکت نیز انجام نمی‌شود.

مقام‌های اسرائیلی پیش از این اعلام کرده‌اند که اسرائیل کشتی‌های عازم غزه را بازرسی می‌کند و نخست‌وزیر آن کشور نیز گفته‌است که «نباید گذاشت غزه به یک بندر ایرانی» تبدیل شود.


حسین شیخ‌الاسلام

حسین شیخ‌الاسلام، دبیرکل «کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه» که در رشت سخن می‌گفت افزود: «اسرائیل با ارسال نامه‌ای به سازمان ملل اعلام کرده‌است که حضور کشتی‌های لبنانی و ایرانی در منطقه غزه نشانه جنگ با این رژیم است و با آن برخورد خواهد شد.»

مقام‌های اسرائیلی بازرسی کشتی‌ها را برای نرسیدن سلاح به دست تشکل‌های مسلح غزه لازم می‌دانند ولی حسین شیخ‌الاسلام در این رابطه اظهار داشت که اسرائیل «مسئله کمک به محاصره‌شدگان در غزه را سیاسی کرده‌است و ما نمی‌خواهیم این نوع اقدامات انساندوستانه سیاسی شود.»

وی در ادامه گفت که ایران خواهد کوشید راه دیگری برای رساندن کالاهای آماده‌شده به نوار غزه بیابد.

«مسئله کمک به محاصره‌شدگان در غزه را سیاسی کرده‌است و ما نمی‌خواهیم این نوع اقدامات انساندوستانه سیاسی شود»

چند هفته پیش از این، درگیری تکاوران اسرائیلی با فعالان حاضر در یک کشتی امدادی بین‌المللی عازم غزه، دست‌کم ۱۰ کشته و شماری زخمی برجا گذاشت. بیشتر جان‌باختگان از شهروندان ترکیه بودند.

ایران نیز قصد داشت در تهیه کالاهای امدادی این کشتی کمک کند اما گرتا برلین، یکی از سازمان‌دهنگان کمک‌رسانی به غزه، از دریافت کمک‌های ایران سر باز زده بود. او گفته بود این گروه از دولت‌ و گروه‌های تندرو کمک دریافت نمی‌کند.

در عین حال سپاه پاسداران اعلام کرده‌بود که «با تمام قوا آماده اسکورت کاروان‌های کمک‌رسانی موسوم به کاروان آزادی به نوار غزه است.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

آخه برادر شیخ الاسلام چرا آسمون ریسمون می بافی حاجی؟ مرد باش بگو سید ترسیده از تهدید اسراییل.
حاجی آخه سیاسی شده هم شد حرف؟ برید به مستضعفین یاری رسانی کنید؛ اینطوری اسراییل هم ریق رحمت می ده بخورین که برین بهشت.

-- بدون نام ، Jun 25, 2010

hahahahahaha

-- me ، Jun 25, 2010

اول گفتندن نمایندگان مایل هستند به غزه بروند بعد گفتند سپاه می خواهد کشتی را اسکورت بکنه حالا میگن منصرف شدن و کشتی به غزه نمی فرستند!!!! شمایی که امدادغیبی و هاله نور باهتون است از چه ترس واهمه دارید؟پرویز

-- Parviz ، Jun 25, 2010

خطاب برهبری نادان و جاهل و جاعل و جائر و آدمکش عرض می کنم:
پس شکر میخو ـ رید که غزه ایها را غره می کنید تا خودشان را برای این تو رهبر نامرد قربانی کنند! احمق حرامزاده چرا پس هی با فلان فلسطینی ها فلان می کنی! و می گویی که نتیجه ی فلان و بهمان خودت است! چرا هی آن بیچاره ها را با اسراییل درگیر می کنی! چرا بجای بکشتن دادن پاسداران خونآشامت مردم بدبخت فلسطین را به سوگ می نشانی، پاسدارن و بسیجیان خون بر لبت فقط بلدند ایرانیان را بکشند؟؟ چرا با این همه نامردی ادعای مردی می کنی؟؟ چرا با اسراییل وارد جنگ نمی شوی، تو سی سال است ضرب یضربون می خوانی!! هان مردک خبیث. فلسطینی ها باید بدانند که اگر یک حکومت باشد که بیشتر از فلسطین دشمن آنها ست آنهم حکومت بیشرف ایران است، اگر یکنفر باشد که بیشتر از آریل شارون تشنه به خون فلسطینی ها باشد آنهم رهبر مطلقه فقیه خامنه ایست. اگر یک ارتش باشد که بیشتر از سایل ارتش ارسراییل دشمن آنها باشد آنهم سپاه پاسداران و بسیج است. فلسطین داند دشمن او حکومت اسلامی ایران است. همچنانکه دشمن درجه یک ایران و ایرانیت نیز هست!

-- بدون نام ، Jun 25, 2010

جمهوری اسلامی ماندو حوضش چون به نظر می رسد کشورهای حمایت کننده از فلسطین مایل نیستند خودشان را به دام ج اسلامی بیندازند و خودشان را کنار کشیدند واقعا تمام کشورها یکی به یکی به حکومت ایران پشت می کنند و تنهاش می گذارند

-- رادا ، Jun 25, 2010

(دبیرکل «کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین) همین یک جمله نشان میدهد این حکومت و دست در کارانش تروریست هستند از اول هم معلوم بود شما کشتی ای را نخواهید فرستاد فقط و فقط حرفهای توخالی که از ترکیه عقب نمانید این رژیم فقط کارهای تروریستی و ادمکشی را خوب انجام میدهد

-- بدون نام ، Jun 25, 2010

بله باید یک راه دیگری جست, چطور است یک دویست, سیصد میلیون دلاری به آنها بدهیم تا راضی شوند که کمکهای ما را بپذیرند؟

-- مینوچهر ، Jun 25, 2010

«کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین» با این اسم دهن پر کن به چه درد میخورد پس؟ حمایتش کجاست؟
بشین سر جات آقای شیخ‌الاسلام کار شما فقط حرّافیست.

-- بخت النصر خراسانی ، Jun 25, 2010

اين قطعنامه شوراي امنيت جگر حكومت كودتاچي رو سوزونده.ديگه نمي تونن هر جا كه دلشون خواست سلاح بفرستن و تو اون منطقه بلوا درست كنن.حتي گروه هاي امداد رسان هم از گرفتن كمكهاي‎ ‎ايران امتناع مي كنه چون مي دونه جز شر چيزي گيرش نمياد.واقعا كه جرثومه واقعي خاورميانه جمهوري اسلاميه

-- FREEMAN ، Jun 25, 2010

دوستان چرا حرف ناحق میزنید؟ دولت این پروژه را لغو کرد چون در تنگه تحریم‌های رنگ و وارنگ و الاخصوص تحریم جدید بنزین، دولت این سوخت کشتی رو صرفه‌جوای میکنه که بتواند در صورت لازم با نیروهای انتضامی در خدمت مردم کرانبهایش باشد. همینطور که میبینید این کار فقط از روی دلسوزی حاکمین انجام شده.

-- منصور ، Jun 25, 2010

چی شد سوپرانقلابيون!.جازديد؟..فقط بلديد زن و بچه های ايرانی را باتوم وشلاق بزنيد و شکنجه واعدام کنيد؟

-- Kaveh ، Jun 25, 2010

با یک تشر اسرائیل شلوارشان را خیس کردند حالا وفتی که خواب بودند و پا شدند دیدند مراکر بمب اتمی شان را رو سرشان خراب کردند شیر قهم می شوند که اسرائیل را محو کردن چه حالی دارد ؟؟

-- دودو ، Jun 25, 2010

به شیخ الاسلام: اگر "کمک‌ها"تون سیاسی نیست و فقط انساندوستانه است پس چرا مثلا به دارفور کمک نمی‌کنید؟ چرا به این همه مناطق بحرانی دیگر کمک نمی‌کنید؟ به دارفوری‌ها کمک که نمی‌کنید که هیچ، به رژیمی که خودش در دارفور نسل‌کشی کرده هم دست حمایت می‌دهید.

-- فرهاد ، Jun 25, 2010

این رژیم به جز خیانت و از پشت خنجر زدن به آرمان فلسطین و ایجاد انشقاق و انشعاب در صفوف آنان هیچ کمکی به فلسطینیان نکرده و همواره بر خلاف حرمت منافع فلسطینیان و صلح خاورمیانه حرکت نموده .تارخ گواه است که هر وقت فلسطین و اسراییل به صلح نزدیک شده اند ،خودکامکان در جمهوری اسلامی با یک ترفند و ماجراجویی جدید مانع آن شده است .تمامی شعر و شعار های آنان تنها و تنها در راستای سرکوب داخلی صورت می پذیرد ،و تمامی این ماجراجویی ها نیز به سود رادیکال های اسراییلی تمام شده است ،بی جهت نیست که مقامات تندرو اسراییلی از احمدی نژاد و باندش به عنوان نعمت یاد میکنند .تمامی این عقب نشینی های پیش بینی شده نشان از آن دارد که خودکامکان حاکم بریده از ملت در ایران زبان زور را خوب می فهمند

-- ali ، Jun 25, 2010

اسرايليها آمدند راه راگفتند پاز ميكنيم تا دنيا بداند كه شما باز خ ٠٠٠ رفتن را نداريدبايد آفرين به آنها گفت كه شما را از ماملت بهتر ميشناسند يك روز ملا داشت گوساله اش را با چوب ميزد آنقدر زد كه با سروصدا همسايه ها ريختند يكي كفت ملا چي شده گفت يكي از گوساله ها فرار كرده دارم اينرا ميزنم كه درسي براي ان يكي بشود همسايه ها گفتند بابا اينكه گناهي نداره چرا گفت آخه زورم به آن يكي نميرسه شما مزدوران چه سپاهي چه مانند تو از همين مردميد وهركسي توي فاميلش عده اي خود فروخته را دارد از سران گرفته تا آنكه باتوم در خيابان مردم پس شما راميشناسند كه بزدلان وشكم باره هاي بيش نيستيد آن ستاره هاي حلبي بر دوش سرداراني كه آدم ميشناسد وهارت وهورت كردنشان خنده دار است اما شما به گوساله بسته كه برسيد رستمي ميشويد بي لنگه توي شلوارتان را از دولت غاصب صهيونيست اشغالگر ووو كه رديف ميكنيد خيس ميكند

-- انقلابي سابق ، Jun 25, 2010

به شیخ الاسلام: اگر "کمک‌ها"تون سیاسی نیست و فقط انساندوستانه است پس چرا شهروندان خودتونرا با ماشین زیر میگیرید،بهشون تجاوز میکنید، شکنجه‌اشان میکنید، اعدام میکنید،..... چرا برای خوزستان و بلوچستان خودمون کشتی نمفرستید؟

-- محسن ، Jun 25, 2010

باحمايت ازگروههاي تندرو فلسطيني مردم آنها راهم تحت فشار و محاصره قرارداديد ..رها کنيد مردم بيچاره منطقه را!

-- jian ، Jun 25, 2010

آقا ... خوردن واسه همين روزاست ديگه
بگو ... خوردم و خودتو آزار نده
شماها فقط زورتون به مردم بدبخت بي سلاح ميرسه وگرنه هيچي نيستيد
همه ميدونن که فقط هارت و پورت دارين
هيچي نيستين

-- masood ، Jun 25, 2010

رهبر فتق وا داده که باید بنزین مصرفی این کشتی را بریزند در تانکهای سپاه و مردم بیمار ایران را زیر بگیرند! بیمار بیماری اسلام! تا ایرانی با خودش یک برخورد روان درمانی نکند و تا نفهمد که این اسلام یک بیماری ست حتما و حکما علاجی بر آن نمی توان متصور بود. آنکسانی که بنا بر هر دلیلی تا کنون هنوز فکر می کنند که باید از این حکومت پشتیابانی کنند بدانند که حتا از نظرمادی نیز این حکومت تمام ثروت آنها را به آتش خواهد کشید! نمی خواهید بنشینید و نگاه کنید. خامنه ای برای بر قدرت ماندن، فرماندهان سپاه برای بر قدرت ماندن، به ناموس مردم تجاوز کردند، انها اگر قرار باشد برای بر قدرت ماندن ناموسشان را بدهند به سربازان اسراییلی و یا آمریکایی نیز چنین خواهند کرد، هر چه را در رابطه با ناموس خودشان بکنند بدتر از این نیست که نماینده و دوست خامنه ای طائب با ترانه موسوی کرد و بعد آن دختر بیگناه را داد بدست فرزندان روح الله و سید علی تا آنها هم تا می توانند و تا مرگ آن دخترک به او تجاوز کنند و بعد هم او را زنده زنده بسوزانند. آری خامنه ای حاظر است با دختر و پسر خودش و عروس و نوه ی خودش هم همین کار کرده شود بشرطی که به دامن کبریای این اسلام ناب و این تشیع علوی صدمه ای نزند و گردی از این همه کثافات ننشیند.
مرگ بر اصل اصل اصل ولایت فقیه. مرگ
بر مبدا و معادش و مرگ بر بنیان گذارش و بنیانگذار کلش و خدا همگیشان را لعنت کند، اولین و الآخرین.

-- بدون نام ، Jun 25, 2010

به حکومت موعظه گر‌ و نسخه نویس دنیا باید گفت دست مریزاد، کاسهٔ داغ تر از آش بودید، چشم تمامی بلاد اسلامی به شما دوخته بود، چه شد ؟ همه شعار بود؟ مصرف داخلی‌ داشت؟ با این بی‌ آبروی بین المللی چه می‌کنید؟ زورتان به مردم کوچه بازار ایرانی‌ میرسد ؟ آیا شرمی در وجود تان و وجدان تان هست ؟

-- ایرانمند ، Jun 25, 2010

آن‌قدر کشتی فرستادید تا کشتی‌دان‌تان پاره شد(مثل کشتی نظام)

-- محمود ، Jun 25, 2010

ایوالله محمود خیلییییییییییی باحال بود D:

-- بخت النصر خراسانی ، Jun 25, 2010

آقای خامنه ای سلام من یکی از امضاء کنندگان آن طومار حمله ی انتحاریم، چرا ما را خر می کنید آقا؟ مگر قرار نشد ما را به غزه اعزام دارید؟؟ پس چه شد!! همه دروغ بود. آقای خامنه ای من دیگر حرف شما را باور نمی کنم. شما اگر راست می گویید و پیرو علی هستید را بیفتید مثل علی شمشیر هم دارید، را ه بیفتید ما دنبال شما هستیم. شما که می گویید علی دورانید، ,لی با آن بیکسی هزار و نهصد نفر یهودی را سربرید شما که اینهمه فدایی رهبر دارید، اینهمه تانک و مسلسل دارید، اینهمه پاسدار و بسیج جان بر کف دارید آقا بیایید با هم برویم سر آن چند نفر یهودی را که نازیها نبریدند را ما ببریم. آقا شما را بخدا اگر دروغ بوده همه ی این حرفها حالا بیایید و راتش را بگویید شما تا آخر همین امسال خواهید مرد ، ابن ملجم سلام الله علیه بر در ایستاده است تا شما علی دوران را بدرک واصل کند، روز پدر است و مردم ایران خوب است بی پدر شود:
وحشی وافقی نوشته بود:
پدر ملت ایران اگر این بی پدر است
بر چنین ملت و جد پدرش باید ر...د!
شما را بخدا راست بگویید آقا! اینهمه ظلم به ما می کنید به فلسطین بیچاره نکنید! شما اگر با ناتن یاهو گاو بسته اید این بیچاره فلسطینی ها را گوشت دم توپ نکنید!

-- من یکی از امضا کنندگان آن طومارم ، Jun 25, 2010

ببینید دوستان در سرتا سر تاریخ ما شخصیتی و سپاهی و ارتش و نظامی در این حد و اندازه از تنفر و انزجار وجود نداشته! من واقعا به نظرات که نگاه می کنم و در تاکسی و اتوبوس مترو و مسجد و کوچه و خیابان هم می شنوم واقعا تعجب می کنم. تنفر از رهبری نظام تنفر از روحانیت چه خوبش و چه بدش، تنفر از این سپاه و بسیج که آنرا مردم ضد بشری و ضد ایرانیش می خوانند، این نظام را مردم نظامی غیر ایرانی و اشغالگرش خطاب می کنند. این واقعا در تاریخ ایران و جهان سابق ندارد. به نظ من البته با تفاوت های فرهنگی این حکومت تنها با حکومت اسراییل و در منطقه اشغالی قابل مقایسه است. گفتم با تفاوت فرهنگی زیرا واقعیت این است که سربازان اسراییلی با وجود اشغال رفتارشان از زمین تا اسمان انسانی تر از رفتار پاسداران و بسیجیان و نیروهای انتظامی اشغالگران ایران ست. واقعا تعجب انگیز است

-- بدون نام ، Jun 25, 2010

یک چنین انتظاری هم در مرد برنامه های اتمیشان داشته باشید. به محض اینکه ببینند حکومتشان واقعأ در خطر است, یک جام زهر دیگر خواهند نوشید و غنی سازی را متوقف و تمام سایت های اتمی را هم تحویل غرب خواهند داد.

-- مینوچهر ، Jun 26, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)