تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

نگرانی باهنر از گسترش اختلافات اصول‌گرایان

محمدرضا باهنر، دبیر جامعه اسلامی مهندسین می‌گوید که اگر دامنه تفاوت آرا در میان اصول‌گرایان از «چارچوب‌های مورد قبول» فراتر برود می‌تواند به تهدید تبدیل شود.

وی که امروز، پنج‌شنبه در نهمین کنگره جامعه اسلامی مهندسین سخن می‌گفت، گروهی از اصول‌گرایان را که رفتارهای «حذفی» دارند، از جمله تهدیدات موجود در این جبهه دانست.

به گفته این نماینده مجلس: «این جریان رفتار خود را برای حذف و بی‌تاثیر کردن دیگر بخش‌های اصول‌گرایی هر روز شفاف‌تر و صریح‌تر می‌کند و نخبگان درون جریان اصولگرایی را نیز بر نمی‌تابد.»


محمدرضا باهنر

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، وی «تضعیف روحانیت‌، مراجع عظام، توهین به مجلس شورای اسلامی و یا بخش‌هایی از دولت» را از جمله رفتارهای این گروه برشمرد.

آقای باهنر ادامه داد: «این گروه‌ اندک هر کس را که تابع علی‌الاطلاق آن‌ها نباشد تا حد وابستگی به جریانات مقابل‌، استکبار جهانی و حتی کفر مورد اتهام قرار می‌دهند.»

روز سه‌شنبه یکم تیر شماری از تشکل‌های دانشجویی حامی دولت با گردهمایی در مقابل مجلس تهدید کردند که اگر نمایندگان از تصمیم خود در رابطه با دانشگاه آزاد کوتاه نیایند مجلس را به «توپ» خواهند بست.

تصمیم مجلس مربوط به طرح «حمایت از تأسیس و تقویت موسسات و مراكز آموزش عالی غیر دولتی» است که روز یکشنبه ٣٠ خرداد در مجلس تصویب شد. بر اساس این طرح، دانشگاه آزاد اجازه پیدا می‌کرد تا اموال خود را «وقف» کند.

محمدرضا باهنر در بخش دیگری از سخنانش با هشدار نسبت به «رشد قارچ‌گونه جریان‌های منحرف مدعی موعودگرایی»، افزود: «توقعِ به حقِ جریان اصول‌گرا این است که یک‌بار برای همیشه این مسئله ارزیابی شود و ریشه‌های جریان منحرف مورد هجمه قرار گیرند.»

دبیر جامعه اسلامی مهندسین با بیان این‌که این جریانات به صورت «مشهود» فعالیت می‌کنند، گفت: «گاه ادعای حمایت برخی متولیان و مسئولان حکومتی از ایشان نیز به گوش می‌رسد.»

باهنر: «توقع به حق جریان اصول‌گرا این است که یک بار برای همیشه مسئله موعودگرایی ارزیابی شود و ریشه‌های جریان منحرف مورد هجمه قرار گیرند»

اشاره وی می‌تواند به برخی نیروهای محافظه‌کار باشد که ارتباطات نزدیکی با انجمن حجتیه دارند و از زمان روی کار آمدن محمود احمدی‌نژاد قدرت گرفته‌اند.

انجمن حجتیه تشکیلاتی است که با هدف «دفاع از اسلام در مقابله با بهائیت و تلاش برای فراهم کردن زمینه ظهور امام عصر» راه‌اندازی شد.

این انجمن در سال ۱۳۳۲ توسط یک روحانی شیعه به نام شیخ محمود حلبی تأسیس شد و در سال ۱۳۶۲ پس از تهدید آیت‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی و متهم‌شدن به «خیانت و ارتجاع» تعطیل شد.

گفته می‌شود محمد تقی مصباح یزدی از روحانیان حامی محمود احمدی‌نژاد ارتباطات نزدیکی با این گروه دارد.

نگرانی از «بازسازی تشکیلاتی» اصلاح‌طلبان
محمدرضا باهنر در ادامه با بیان اینکه جریان دوم خرداد از مرز «باورهای اسلامی و انقلابی» گذر کرده است، از نیروهای اصول‌گرا خواست که هوشیاری خود را در برابر «بازسازی تشکیلاتی» این گروه حفظ کنند.

وی می‌گوید که اگر نیروهای اصلاح‌طلب می‌خواهند در صحنه‌های سیاسی و فرهنگی فعال باشند، باید حساب خود را از «فتنه‌برانگیزان و ساختارشکنان» جدا کنند.

آقای باهنر «اعلام برائت از فتنه‌گران و التزام به قانون اساسی، ولایت فقیه و قوانین موضوعه کشور»، را از دیگر شرایط فعالیت اصلاح‌طلبان دانست و گفت که آن‌ها باید «سیاست‌های راهبردی خود را هم‌جهت با منافع و مصالح ملی و رعایت شاخصه‌های امنیت ملی» تنظیم کنند.

قوه قضائیه ۲۹ خرداد جاری حکم توقیف پروانه فعالیت حزب جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب را که از سوی «کمیسیون ماده ١٠ احزاب» صادر شده بود، تایید کرده است.


بسیاری از اعضای حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب که دو حزب عمده اصلاح‌طلب در ایران هستند، پس از انتخابات بحث‌برانگیز ریاست جمهوری ایران در سال گذشته بازداشت و روانه زندان شدند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

به نظر من اگر مردم با تقسیم شدن و قرار گرفتن پشت هر یک از گروه های اصولگرا بتوانند به شکل هوشمندانه ایی بازی کنند میتوانند نظام را با دست خودش نابود کنند . مثلن یکی از جاهایی که مردم میتونستن مانور بدن روی اظهارات احمدی نژاد درباره حجاب بود که مردم باید با حمایت از احمدی نژاد او را در مقابل جنتی و سایر آخوندهای متحجر قرار میدادند .

-- esi ، Jun 24, 2010

باهنر، «این گروه‌ اندک هر کس را که تابع علی‌الاطلاق آن‌ها نباشد تا حد وابستگی به جریانات مقابل‌، استکبار جهانی و حتی کفر مورد اتهام قرار می‌دهند.» این دقیقاً همان رفتاری است که شماها در این مدت ٣١ سال با دگراندیشان کردید و آنها را یا به زندان های طویل المدت محکوم کردید و یا حکم اعدام و قتل آنان را صادر کردید. این موجودات « اندک» دست پرورده خود شما ها هستند! که حال به خود شماها گیر داده اند! این حرکات، آغازی است برای پایان ننگ و نکبتی بزرگ، بنام جمهوری اسلامی.
گروه اندک اسلامی،

-- Andak Eslami ، Jun 24, 2010

سلام، جمهوری اسلامی در سراشیبی تند استبداد وارد شده و راهش بی بازگشت است. آقایان باهنر و امثالهم هم جوش نزنند. کار از این حرفها گذشته است. زودتر تکلیف خود را با جمهوری اسلامی روشن کنند بهتر است.

-- حافظه ی تاریخی ، Jun 24, 2010

از نظر پزشکی تریاک سبب میشود که حتی چوب حراج بر ناموس و میهن نیز بزنند به قیافه باهنر و خامنه ای دقت کنید.

-- mohsen ، Jun 24, 2010

منظور ایشان احتمالن سریال پر خرج است .

-- بدون نام ، Jun 25, 2010

به سلامتی!
امید که ستونهای فقراتتون بشکند که مملکت ایران را ویران کردید.
کاری کردید که همیشه بین مردم دنیا خجالت زده باشیم و نتونیم بگیم به چه ملیتی تعلق داریم.
یک دم اندیشه کنید. همین برنامه مجلس بی فرهنگ و بی ادب را ببینید.
کجا می شود گفت و تصور کرد که تو کشور ما اعدام می کنند؟
کجا می شود گفت و تصور کرد تو کشور ایران دولت مردم خودش را شکنجه می کند. و ...

باری همه از دولت سر این شگردهای اصول گرایی مذهبی هست! آقای باهنر میگی نیست؟

-- م ازپارس ، Jun 25, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)