تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

ترکیب هیات امنای دانشگاه آزاد تغییر کرد

شورای عالی انقلاب فرهنگی براساس اساسنامه جدید دانشگاه آزاد اسلامی، پنج عضو جدید هیات امنای این دانشگاه را انتخاب و معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، شهاب‌الدین صدر، نسرین سلطانخواه، محمدحسن شجاعی‌فرد، فرهاد دانشجو و فرهاد رهبر، پنج عضو جدید هیات امنای دانشگاه آزاد هستند.

محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت که هیات امنای جدید دانشگاه آزاد تا یک ماه آینده موظف است فرد پیشنهادی برای احراز ریاست دانشگاه آزاد اسلامی برای یک دوره چهارساله را به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کند.

عزل رئیس دانشگاه، تصویب بودجه و تعیین شهریه، برخی از وظایف هیات امنای دانشگاه آزاد به شمار می‌رود.

هیات امنای جدید دانشگاه آزاد اسلامی در حالی معرفی شده که عبدالله جاسبی، رئیس این دانشگاه، پیش از این با خودداری از اظهارنظر درباره اساسنامه جدید دانشگاه، گفته بود: «هیات موسس و امنای دانشگاه آزاد ایرادات لازم را اعلام کرده‌اند.»

جاسبی از زمان تاسیس دانشگاه آزاد، ریاست آن را بر عهده داشته و با این اساسنامه جدید، مقدمات برکناری وی فراهم شده است.

در اساسنامه جدید دانشگاه آزاد، اختیارات هیات موسس و هیات امنا و رئیس این دانشگاه محدود شده است.

محمود احمدی‌نژاد ششم اردیبهشت با حذف نام میرحسین موسوی به عنوان یکی از اعضای هیات موسس دانشگاه آزاد، اساسنامه جدید این دانشگاه را ابلاغ کرده است.

در این اساسنامه جدید، شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم و دفتر نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، ترکیب اصلی هیات اداره‌کننده دانشگاه آزاد را تعیین می‌کنند.

دانشگاه آزاد در حال حاضر شامل ۳۵۷ دانشگاه در سراسر ایران است که نزدیک به یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانشجو در آن تحصیل می‌کنند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)