تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
موسوی و کروبی خطاب به مردم ایران:

«اگر مجوز صادر شد، راهپیمایی کنید»

میرحسین موسوی و مهدی کروبی اعلام کردند در صورت صدور مجوز راهپیمایی در ۲۲ خرداد، مردم را به شرکت گسترده در این مراسم دعوت می‌کنند.

این دو رهبر مخالفان دولت، روز گذشته (یکشنبه) در دیدار با یکدیگر، خواستار روشن شدن وقایع یک‌سال گذشته در ایران به منظور «پیشرفت جنبش سبز» شدند.


آنها گفتند که تبیین این وقایع، می‌تواند در «مسیر حق‌جویی و حق‌طلبی ملت» تاثیر مهمی داشته باشد.

به گزارش وب‌سایت کلمه، این دو رهبر مخالف دولت افزودند چنانچه مجوز راهپیمایی در ۲۲ خرداد صادر نشود، با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و به صورت مسالمت‌آمیز، اطلاع‌رسانی ادامه پیدا می‌کند.

موسوی و کروبی در این دیدار همچنین بر «بیهودگی» مقابله خشونت‌بار با جنبش سبز تاکید کردند.

«شیوع دروغ ضمن ویران کردن اوضاع اقتصادی و سیاسی و فرهنگی، به بنیان‌های فکری جامعه نیز لطمه خواهد زد»

به اعتقاد آنها، گسترش «امواج سبز آگاهی» با وجود همه محدودیت‌ها، نشانه‌ای از بی‌اثر بودن «ضرب و زور» در برابر مطالبات به حق مردم است.

این رهبران در عین حال افزودند: «مردم به دنبال حقوق تصریح شده انسانی در قانون اساسی و خواهان انتخاباتی غیرگزینشی و آزاد و نیز خواهان آزادی رسانه‌ها و زندانیان سیاسی هستند.»

موسوی و کروبی در این دیدار در خصوص حمله لباس شخصی‌ها به برخی افراد و ضرب و شتم محمد نوری‌زاد در زندان هم تبادل نظر کردند و گفتند: «همه این اتفاقات ناشی از سکوت در مقابل مظالم» است.

به گفته آنها برای «جلوگیری و ختم این روش‌های غیرقانونی و غیرشرعی، باید بدون توجه به عقاید و اتهامات افراد و گروه‌های مختلف، از حقوق آنها دفاع شود.»

«مردم به دنبال حقوق تصریح شده انسانی در قانون اساسی و خواهان انتخاباتی غیرگزینشی و آزاد و نیز خواهان آزادی رسانه‌ها و زندانیان سیاسی هستند»

کروبی و موسوی در عین حال، با ابراز نگرانی نسبت به گسترش «دروغ‌گویی» هشدار دادند: «شیوع دروغ ضمن ویران کردن اوضاع اقتصادی و سیاسی و فرهنگی، به بنیان‌های فکری جامعه نیز لطمه خواهد زد.»

در این جلسه در مورد اوضاع اقتصادی کشور، «افول» صنایع ملی، «گسترش بیکاری» و «وضعیت بد» حقوق‌بگیران و کارگران و معلمان به عنوان «مهمترین مشکلات اقتصادی کشور» نیز بحث و تبادل نظر شد.

آنها با انتقاد از این وضعیت گفتند: «دولتمردان به جای دلیل‌تراشی، بیکاری و گرانی را کنترل کنند و از اقتصاد ملی حمایت کنند.»

در این جلسه همچنین تاکید شد: «اگر صدا و سیما از سیاست یک‌صدائی و انحصارطلبی دست بردارد»، جامعه با اقناع و وحدت بیشتری روبرو خواهد شد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

همانگونه که رهبران جنبش سبز نیز تاکید دارند باید از هر روشی که بتواند اطلاع رسانی کند استفاده مناسبی شود. در این میان استفاده از روش های هوشمندانه و جدید می تواند کمک شایان توجهی نماید. برخی از کاربران محترم می دانند که در بازار کامپیوتر وسیله ای وجود دارد که با اتصال آن به جافندکی خودرو می توان انواع موسیقی را روی امواج اف ام پخش کرد. در واقع یک فرستنده رادیویی وجود دارد که قدرت آن هرچند کم است ولی می تواند تا 50 و یا بیشتر را پوشش دهد. حال چنانچه بجای پخش موزیک ، از شعارهای مختلف سبز استفاده شود و توسط اتومبیل های زیادی نیز پخش شود چه شور و شوقی می تواند به راه افتد. علاوه بر این حاکمان نیز مجبور می توند تا برای جلوگیری از آن فکری بکنند و انرژی هزینه کنند که این می تواند برای جنبش آزادی خواهی تاثیرات مثبتی داشته باشد. برای اخذ نتیجه ایده آل می بایست فرکانس پخش را روی فرکانس نزدیک فرکانس رادیو جمهوری اسلامی تنظیم کرد. با این کار مردم عادی که در خیابان ها و یا در منازل اطراف آن مشغول گوش کردن رادیو هستند با شنیدن صدای شعارهای سبز ، زنده بودن جنبش را حس خواهند نمود. نتیجه اینکه با این شیوه یک فرستنده رادیویی در اختیار داریم که می توانیم با استفاده از آن یک رادیو محلی ایجاد کنیم. با آرزوی موفقیت این شیوه و شیوه های اطلاع رسانی دیگر. سعید

-- سعید ، May 24, 2010

همین که عکس خمینی دیگه بالا سرتون نیست خودش خوبه

-- بدون نام ، May 24, 2010

غصه نخور دوربین رو پائین گرفته عکس آقامون نیوفتاده.

-- بدون نام ، May 24, 2010

ولی من مطمئنم که هنوز زیر عکس خمینی هستن. عکس مشخص نیست
:)
اگر مجوز دادند، از مردم دعوت میکنیم راهپیمایی کنند...
عجب...

-- راژان ، May 24, 2010

واقعا که! بعد از یک سال هنوز موسوی و کروبی می فرمایند اگر مجوز داده شد راه پیمایی کنید. خجالت داره!!!
۱. اولا با این درخواست ان مشروعیتی که یک سال هست به این دولت نمی دهید که الان دارد میدهید.
۲. با این سفارش اگر مجوز ندهند و مردم راهپیمایی کنند، دولت شدیدتر سرکوب میکند به این بهانه که افردی که راهپیمایی کردند حتی پشتیبانی شمارا هم ندارند و جنبش سبزی هم نیستند و حتما برانداز و منافق هستند.
خوب هست که آدم قبل از اینکه حرفی بزند نتایج ان را هم بررسی کند.
کافی بود که بگویند دولت مجوز بدهد و از مردم هم درخواست کنند حضور گسترده داشته باشند. حالا اگر مجوز هم نبود مردم حضور گسترده خواهند داشت.

-- کوشا ، May 25, 2010

اگر مجوز صادر نشد چی: انقلاب کنیم؟

-- فضولباشی ، May 25, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)