تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

اعتصاب غذای نوری‌زاد پس از ضرب‌وشتم

تارنمای کلمه از اعتصاب غذای محمد نوری‌زاد، روزنامه‌نگار زندانی در پی ضرب و شتم «شدید» و «اختلال» در بینایی وی خبر داد.

محمد نوری‌زاد، نویسنده و فیلمساز ایرانی ۲۹ آذر ماه سال گذشته از سوی ماموران امنیتی دستگیر شد و از آن تاریخ تا کنون در بازداشت است.
وی پیش از بازداشت سه نامه انتقادی خطاب به آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی را در وبلاگ شخصی‌اش منتشر کرده بود.


محمد نوری‌زاد

بنا به گزارش سایت کلمه، وی پس از ضرب و شتم از سوی ماموران زندان، دست به اعتصاب «کامل» آب و غذا زده و به خانواده‌اش گفته‌ است: «اگر وضعیت به همین منوال باشد زنده نخواهد ماند.»

وی پیش از این نیز در زندان اوین دست به اعتصاب غذا زده بود. جعفر پناهی، کارگردان سرشناس ایرانی نیز از روز یک‌شنبه گذشته در اعتراض به «شکنجه و آزارهای روحی و روانی» دست به اعتصاب غذا زده‌ است.

گفته می‌شود روز سه‌شنبه جاری پنج نفر از «عوامل امنیتی اوین» آقای نوری‌زاد را در هواخوری زندان کتک زده‌ و وی را از سلول دو نفره‌اش در بند ۲۴۰ اوین، به «دخمه‌ای بی نور و بدون جریان هوا و سرویس بهداشتی» منتقل کرده‌اند.

پزشکان زندان ضربه وارد شده بر سر این نویسنده زندانی را «ضربه مغزی تشخیص» داده‌اند.

دادگاه انقلاب محمد نوری‌زاد را به سه سال و شش ماه حبس تعزیری و ۵۰ ضربه شلاق محکوم کرده‌ است.

روز سه‌شنبه جاری پنج نفر از «عوامل امنیتی اوین» آقای نوری‌زاد را در هواخوری زندان کتک زده‌ و وی را از سلول دو نفره‌اش در بند ۲۴۰ اوین، به «دخمه‌ای بی نور و بدون جریان هوا و سرویس بهداشتی» منتقل کرده‌اند

آقای نوری‌زاد به یک سال حبس تعزیری برای «فعالیت تبلیغی علیه نظام»، دو سال حبس تعزیری برای «توهین به مقام معظم رهبری»، نود و یک روز حبس به دلیل «توهین به رئیس‌جمهور»، نود و یک روز حبس به خاطر «توهین به رئیس‌ قوه قضائیه» و پنجاه ضربه شلاق به‌جهت «توهین به آیت‌الله علم‌الهدی» محکوم شده‌ است.

از زندان اوین نیز خبر رسیده‌ که زندانیان بند هفت و هشت اعلام کرده‌اند که به «روزه سیاسی» زندانیان بند ۳۵۰ اوین خواهند پیوست.

به گزارش دانشجونیوز، این زندانیان در تماس با خانواده‌هایشان از آن‌ها و دیگر «اعضای جنبش سبز» خواسته‌اند که در این اعتصاب با آن‌ها همراهی کنند.

زندانیان بند ۳۵۰ اوین چندی پیش با آغاز «روزه سیاسی» در اعتراض به احکام صادره و وضعیت زندان، اعلام کرده بودند که این اعتراضات تا سالگرد انتخابات ریاست جمهوری ادامه خواهد داشت.

در نزدیک به یک سال گذشته شمار زیادی از مخالفان دولت بازداشت و به احکام سنگین اعدام، حبس و تبعید محکوم شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

اینگونه که این حضرات پیش می برند امیدی برای زنده ماندن خودشان هم نخواهند بود. چرا که اگر شناخته شوند مردم ایران پوست از سر هر جلادی خواهند کند تا درس عبرتی باشد برای بقیه شون. بس کنیییییییییید از این همه ستم به هم وطنان . این مردم هم میهن هستند خطاب به حضرات: آیا می خواهید طناب را بکشید؟ پس بکشید ولی بدانید یکجا پاره می شود و در منجلاب خواهید افتاد. آنوقت که دوباره از آب گل آلوده هستند همیشه این غربی ها و شرقی ها که ماهی بگیرند و خودشون شعار مخالف خودشون را تو دهن یک عده بگذارند تا مردم نفهمند چی به چیه!! ولی نسل نو ایرانی این را فهمیده می دانه می خواهد چه کار کنه!

-- مسعود از پارس ، May 20, 2010

مبارزه مسلحانه تنها راه نجات ماست.

-- بهرام ، May 20, 2010

تا در به همين پاشنه مي چرخه ، همين آشه و همين کاسه . باباجان اينا فقط فقط زبون زور و مي فهمن و بس ...
پس با زبون خودشون حاليشون کنيم. مرگ يبار ، شيون م يبار...

-- Rasool Y. ، May 20, 2010

آقای کیارستمی، آقای مخملباف شسینماگران و فعالین خارج از کشور نوری زاده را از یاد نبرید! سلام بر همه ی زندانیان

-- بدون نام ، May 21, 2010

سیاستی که رژیم مدت زمانیست در پیش گرفته است سرانجام او را کله پا خواهد کرد. اگر چه او این سیاست را برای کله پا نشدن به کار میگیرد اما خود رژیم بهتر از هر کسی میداند دیر یا زود سقوط خواهد کرد . این سیاست که هر که را میگیرد و به زندان میاندازد اخباری در حول و حوش دستگیر شده به بیرون زندان درز پیدا میکند .این اخبار را که از دم اخباری وحشت آور و خشونت بار است رژیم عمدن به بیرون درز میدهد. رژیم دیگر کارش از این حرفها گذشته است که از خودش تصویری عادل و انقلابی بدهد . رژیم میداند که همه میدانند که تا مغز استخوان جنایت کار و خائن به ملت و سرمایه ی ملی است.او - دولت کودتا - این سیاست رابرای ایجاد وحشت در میان جنبش به کار میگیرد. شمیم

-- شمیم ، May 21, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)