تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

اعتراف سپاه به هک کردن سایت‌های مخالفان

یک فرمانده ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به هدایت «ارتش سایبری» از سوی این ارگان نظامی اعتراف کرد.

ارتش سایبری ایران گروه هکری است که در ماه‌های اخیر به بسیاری از وب‌سایت‌های منتقد جمهوری اسلامی ایران حمله کرده و فعالیت آن‌ها را با اختلال مواجه کرده‌ است.

به گزارش خبرگزاری فارس ابراهیم جباری، فرمانده سپاه علی بن ابیطالب قم، امروز پنج‌شنبه گفت: «سپاه موفق به تشکیل یک ارتش سایبری شده‌ و امروز ارتش سایبری سپاه دومین ارتش سایبری در دنیا است.»


پیام هکرهای «ارتش سایبری»

پیش از این سردار جوانی، رئیس اداره سیاسى سپاه روز ۴ اردیبشهت تلویحاً وابستگی «ارتش سایبری ایران» به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تایید کرده‌بود ولی سپاه را «پنجمین ارتش سایبری جهان» نامیده بود.

این در حالی است که حتی بر پایه قوانین جمهوری اسلامی نیز هک کردن از «مصادیق جرایم رایانه‌ای» است و برای آن مجازات در نظر گرفته شده‌است.

ابراهیم جباری، فرمانده سپاه علی بن ابیطالب قم امروز با بیان این‌که سپاه پاسداران در عرصه‌های مختلفی همچون پروژه‌های بزرگ آب‌رسانی، گازرسانی و فرودگاه‌سازی فعالیت می‌کند، ارتش سایبری ایران را یکی از فعالیت‌های سپاه عنوان کرد.

رادیو زمانه، تویتر، خبرنامه امیرکبیر، موج سبز آزادی و جنبش راه سبز از جمله وب‌سایت‌هایی هستند که تا کنون هدف حملات اینترنتی ارتش سایبری ایران قرار گرفته‌اند

وی هدف ارتش سایبری را «جلوگیری از تخریب نظام فرهنگی و اجتماعی ایران» دانست و افزود: «ارتش سایبری سپاه با قدرت در این فضا وارد شده‌ است.»

رادیو زمانه، تویتر، خبرنامه امیرکبیر، موج سبز آزادی و جنبش راه سبز از جمله وب‌سایت‌هایی هستند که تا کنون هدف حملات اینترنتی ارتش سایبری ایران قرار گرفته‌اند.

این گروه تا کنون اطلاعاتی در مورد خود منتشر نکرده بود و گمانه‌هایی در مورد انتساب آن به دولت ایران وجود داشت.

سال گذشته «دیفنس تک»، یکی از مؤسسات نظامی و امنیتی ایالات متحده آمریکا اعلام کرده بود که ارتش سایبری ایران، متعلق به سپاه پاسداران است.

سپاه پاسداران، سال گذشته با راه‌اندازی «مرکز بررسی جرایم سازمان یافته» اقدام به شناسایی و بازداشت برخی افراد فعال در فضای مجازی کرد.

این مرکز هدف خود را «نظارت و بررسی جرائم سازمان یافته تروریستی، جاسوسی، اقتصادی و اجتماعی در فضای مجازی» اعلام کرده‌است.

در یک سال گذشته مخالفان دولت از اینترنت به عنوان ابزاری برای اطلاع‌رسانی و هماهنگی اعتراضات استفاده کرده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)