تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

سفر ژنرال پترائوس به قندهار

فرمانده نیروهای نظامی آمریکا در خاورمیانه و آسیای مرکزی، در سفر به قندهار، عملیات آینده علیه طالبان در این ولایت را برای افغانستان و جهان مهم خواند.

ژنرال دیوید پترائوس، در یک نشست مشترک خبری با شماری از مقام‌های آمریکایی و والی قندهار، گفت جنگ با طالبان در قندهار، تمام عیار نخواهد بود، اما قبل از بهتر شدن اوضاع در این ولایت، باید منتظر برخوردهای شدید بود.

به گفته وی، شورشیان می‌خواهند با طراحی رویدادهای خشونت‌آمیز، پیشرفت‌هایی را که دولت افغانستان و جامعه بین‌المللی داشته‌اند، خنثی سازند.


عکس: زمانه

هر چند ژنرال پترائوس از زمان و چگونگی این عملیات سخن نگفت، اما افزود که از این پس، تلاش‌های نیروهای غیرنظامی و نظامی افغان و بین‌المللی در این ولایت بیشتر می‌شود و به ویژه نظامیان آمریکایی بیشتری در قندهار مستقر خواهند شد.

این فرمانده ارشد آمریکایی، «تقویت حکومت‌داری محلی» را نخستین گام مهم، پس از پایان عملیات نظامی عنوان کرد و گفت که بزرگان قندهار این موضوع را به صورت صریح با حامد کرزی در میان گذاشته‌اند.

توریالی ویسا، والی قندهار نیز ابراز امیدواری کرد که اقدامات مشترک دولت افغانستان و جامعه بین‌المللی بتواند در استقرار امنیت و ثبات در این ولایت، موثر باشد و مردم دیگر شاهد رویدادهای خونین نباشند.

آمریکا پیش از این اعلام کرده بود تا تابستان آینده، بیش از ۳۰ هزار نیروی تازه نفس را به افغانستان اعزام خواهد کرد که بیشتر این نیروها در جنوب این کشور به ویژه در قندهار مستقر خواهند شد.

قندهار، مرکز رهبری رژیم پیشین طالبان و بزرگ‌ترین ولایت در جنوب افغانستان است که در سال جاری، شاهد افزایش رویدادهای خونین بوده است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)