تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

مدودف: رفتار ایران غیرمسئولانه است

دیمیتری مدودف، رئیس جمهوری روسیه، رفتار ایران نسبت به نگرانی‌های جهانی درباره برنامه اتمی‌اش را «غیرمسئولانه» خواند.

آقای مدودف در مصاحبه با تلویزیون دولتی دانمارک گفت در صورتی که مقام‌های ایرانی، نگرانی‌های جهانی را درک نکنند، افزایش تحریم‌ها به عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی علیه جمهوری اسلامی مطرح خواهد بود.


دیمیتری مدودف، رئیس جمهوری روسیه

وی، رفتار «غیرمسئولانه» ایران در این زمینه را «تلخ» دانست و هشدار داد که در صورت ادامه روند فعلی، هیچ گزینه‌ای از جمله تحریم‌ها در مورد این کشور، غیرممکن نخواهد بود.

مدودف با این که کارایی تحریم‌ها را زیر سئوال برد، اما افزود: «تحریم‌ چیز بدی است، اما وقتی که تدابیر دیگر بی‌نتیجه باشد، چرا که نه.»

هفته گذشته نیز سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اعلام کرده بود که شورای امنیت نمی‌تواند مدت زیادی منتظر پاسخ ایران بماند.

مقام‌های روسیه با این که بارها گفته‌اند تنها از تحریم‌های «هوشمند» علیه تهران حمایت می‌کنند، اما به تازگی لحن تندتری را در قبال پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی به کار می‌برند.

مدودف، رفتار «غیرمسئولانه» ایران در این زمینه را «تلخ» دانست و هشدار داد که در صورت ادامه روند فعلی، هیچ گزینه‌ای از جمله تحریم‌ها در مورد این کشور، غیرممکن نخواهد بود

اظهارات مدودف در حالی مطرح می‌شود که وزیر خارجه برزیل، از اعضای غیردائم شورای امنیت که مخالف تحریم دوباره ایران است، به تهران سفر کرده و منوچهر متکی، وزیر خارجه ایران نیز در بوسنی با سون آلکالای، همتای بوسنیایی خود دیدار کرده است.

آن‌طور که خبرگزاری فرانسه نوشته است، مقام‌های بوسنی اعلام کرده‌اند با قطعنامه تحریمی شورای امنیت علیه تهران موافقت خواهند کرد.

میخائیل اشپیندلگر، وزیر خارجه اتریش نیز روز گذشته (سه‌شنبه) به آقای متکی گفته بود ایران باید خط مشی اتمی خود را تغییر دهد و یا منتظر افزایش تحریم‌ها باشد.

جیل تئودور، سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم اعلام کرده که دیدار وزیر خارجه ایران و مدیرکل آژانس در خصوص مبادله سوخت اتمی، بدون نتیجه بوده است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)