تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
یک نماینده مجلس:

«منتظر گزارش حمله به کوی نباشید»

جمشید انصاری، یک عضو اقلیت مجلس گفت دانشجویان در انتظار انتشار گزارش مجلس درباره حمله به کوی دانشگاه نباشند، چرا که در مجلس، کمیته‌ای برای پیگیری این حادثه تشکیل نشده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، آقای انصاری این مطلب را در مناظره با غلامرضا مصباحی ‌مقدم در دانشگاه تهران عنوان کرده است.


از راست به چپ: مصباحی مقدم و انصاری

این نماینده مجلس، در پاسخ به سئوال دانشجویی در رابطه با گزارش حمله به کوی دانشگاه تهران گفت: «منتظر نباشید گزارشی از سوی مجلس در این خصوص ارائه شود، زیرا کمیته‌ای نه از سوی رئیس مجلس و نه خود مجلس انتخاب نشده است.»

اظهارات انصاری در شرایطی مطرح می‌شود که پیش‌تر اعلام شده بود کمیته حقیقت‌یاب مجلس به ریاست محمدحسن ابوترابی‌فرد، مسئول تحقیق درباره حمله به کوی دانشگاه است.

بیست و پنجم خرداد ماه، در روزهای نخست پس از انتخابات ریاست جمهوری در ایران، کوی دانشگاه تهران مورد حمله نیروهای یگان ویژه و لباس شخصی‎ها قرار گرفت.

«منتظر نباشید گزارشی از سوی مجلس در این خصوص ارائه شود، زیرا کمیته‌ای نه از سوی رئیس مجلس و نه خود مجلس انتخاب نشده است»

ماموران امنیتی در جریان این حمله، دانشجویان معترض به نتیجه انتخابات را مورد ضرب و شتم شدید قرار دادند. بنابر اعلام دفتر تحکیم وحدت، در جریان این حمله، پنج نفر از دانشجویان کشته و شمار زیادی مجروح شدند.

چند ماه بعد یعنی در اسفند ماه سال گذشته، شبکه بی‌بی‌سی فارسی، فیلم کوتاهی از حمله به کوی دانشگاه تهران پخش کرد که نشان می‌داد نیروهای نظامی با دستور سردار عزیز‌الله رجب‌زاده، فرمانده وقت پلیس تهران وارد کوی دانشگاه شدند.

در این فیلم نشان داده شد که چگونه نیرو‌های گارد ویژه و لباس شخصی‌ها، شامگاه ۲۵ خرداد به کوی دانشگاه تهران حمله‌ور شده و اقدام به ضرب و شتم دانشجویان کردند.

۱۸ تیرماه سال ۱۳۷۸ نیز نیرو‌های پلیس و لباس شخصی با یورش به خوابگاه دانشجویان دانشگاه تهران، دانشجویان را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند که در آن زمان، این موضوع تبدیل به جنجالی سیاسی شد.

حمله خرداد ماه به کوی دانشگاه تهران، بنا بر اعلام منابع دانشجویی، گسترده‌تر و خشونت‌بارتر از حمله ۱۸ تیرماه بود.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
بررسی فیلم حمله به کوی دانشگاه در مجلس
پخش فیلم حمله به کوی دانشگاه تهران
پیگیری حوادث کوی دانشگاه از سوی مجلس

نظرهای خوانندگان

کسی منتظر چیزی نیست جناب انصاری. ما را به خیر تو امید نیست شر مرسان

-- بخت النصر خراسانی ، Apr 27, 2010

کسی منتظر گزارش و برگزاری دادگاه حکومتی و ... نیست ؛ بلکه همه منتظر "روز واقعه" و "انتقام الهی" از جنایتکاران و متقلبین و آدمکشان هستند.

-- علیرضا ، Apr 27, 2010

زمانه جون قربونت بشم رفته بودم بیرون چند ساعتی نبودم دلم واست تنگ شده بود گفتم یه سری بهت بزنم خستگی بیرون کنم چه خبرها؟؟؟

-- یاد ، Apr 27, 2010

نتیجه تحقیقات کمیته های دیگر چه شد که حالا کمیته تشکیل بدهند یا ندهند . دیگه چه فرقی میکنه ! سعید مرتضوی راست راست راه میرود و تهدیدشان میکند که اگر به من یا خانواده ام آسیبی برسد رسوایتان میکنم. کار این دولت از این حرف ها گذشته! فتوای رهبر بعد از اولین راهپیمایی چراغ سبز بود به همه شون. حالا دیگه کمیته تشکیل بدن که چی بشود ، رهبر و احمدی نژاد را زندانی کنند؟

-- ستاره ت ، Apr 27, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)