تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
مهدی کروبی:

کروبی: فشار‌ها بیشتر شود، مقاوم‌تر می‌شویم

مهدی کروبی از رهبران مخالفان دولت، با هشدار نسبت به راه‌اندازی موج جدید «جنگ روانی» از سوی افراطیون، گفت که مخالفان با افزایش فشار‌ها مقاوم‌تر خواهند شد.

آقای کروبی در جمع گروهی از نمایندگان ادوار مجلس افزود که ایستادگی در برابر «قانون‌شکنی»، بدون تردید «آنها (افراطیون) را به زانو درخواهد آورد و پیروزی را نصیب ملت خواهد ساخت.»


دبیرکل حزب اعتماد ملی در عین حال هشدار داد نشانه‌هایی از افزایش فشار‌ها در برابر «جریان قانون‌خواه ملت» وجود دارد، اما «هر چقدر فشارها را بیشتر کنند، ما نیز بیشتر مقاومت کرده و انسجام بیشتری خواهیم یافت.»

به گفته کروبی، افراطیون قصد دارند با راه‌اندازی جنگ روانی فضایی ایجاد کنند که «افراد از یکدیگر بترسند» و حتی قصد دارند اقدام فیزیکی علیه وی و میرحسین موسوی بکنند.

این رهبر مخالفان در عین حال اظهار داشت نگرانی و بیم افراطیون از «آگاهی ملت» است و آنها تلاش می‌کنند تا مردم را در «انزوای خبری» قرار دهند.

به گفته کروبی، افراطیون قصد دارند با راه‌اندازی جنگ روانی فضایی ایجاد کنند که «افراد از یکدیگر بترسند» و حتی قصد دارند اقدام فیزیکی علیه وی و میرحسین موسوی بکنند

وی به طرفداران جنبش سبز توصیه کرد برای مقابله با این «جنگ روانی»، تلاش‌های خود برای آگاهی‌بخشی را افزایش دهند.

کروبی همچنین با انتقاد فشار‌ها به برخی نمایندگان مجلس گفت: «در تلاشند که با ایجاد جو رعب و تهدید، نمایندگان را بی‌خاصیت جلوه داده و مجلس را فرمایشی کنند.»

این اظهارات دبیرکل حزب اعتماد ملی پس از افزایش انتقاد‌ها به دیدار نوروزی جمعی از نمایندگان اقلیت مجلس با میرحسین موسوی و مهدی کروبی ایراد می‌شود.

این رهبر مخالفان دولت از فشار‌ها برای ترساندن نمایندگان اظهار داشت: «متحیر و متعجب و متاسفم از آنکه شان نمایندگان مجلس را این‌گونه پائین می‌آورند که حق دیدارهای معمولی نمایندگان را از آنان سلب کنند.»

کروبی با انتقاد فشار‌ها به برخی نمایندگان مجلس گفت: «در تلاشند که با ایجاد جو رعب و تهدید، نمایندگان را بی‌خاصیت جلوه داده و مجلس را فرمایشی کنند»

وی در بخش دیگری از اظهارات خود، به موضوع درخواست انحلال حزب مشارکت و سازمان مجاهدین از سوی کمیسیون ماده ۱۰ احزاب اشاره کرد و گفت: «این چنین نمی‌شود بر کشور مدیریت» کرد.

به گفته کروبی، «عده‌ای نه تنها به مدیریت مناسب کشور نمی‌اندیشند، بلکه تمایل دارند کشور را روز به روز با بحران‌های عمیق‌تری مواجه سازند.»

اظهارات مهدی کروبی در شرایطی ایراد می‌شود که رسانه‌های محافظه‌کار ادعا کرده‌اند وی به بیماری سختی مبتلا شده است.

فاطمه کروبی در واکنش به این ادعاها، در نامه‌ای، از سلامتی کامل آقای کروبی خبر داده و گفته که حکومت مسئول جان همسرش است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

«در تلاشند که با ایجاد جو رعب و تهدید، نمایندگان را بی‌خاصیت جلوه داده و مجلس را فرمایشی کنند»
مگر خود ایشان مدت ٨ سال بعنوان رییس مجلس «منتصبین ولایت» در همان «محل نمایش» بغیر از«فرمایش» و «آسایش» جلوه گاه خاصیت دیگری هم بودند؟؟؟؟؟؟؟؟

-- بدون نام ، Apr 26, 2010

آقای کروبی، برای فراگیر شدن باید از دایره ی ..این نظام بیرون روید. در غیر این صورت آنها شما را نابود خواهند کرد، اگر هم نابود نشوید در حد یک فرقه ای که تنها رقیب آنها ست باقی خواهید ماند. شما برای نجات اسلامتان هم که شده باید پا از نظام بیرون گذارید و وارد ایران شوید. شما و آقای موسوی هنوز وارد ایران نشده اید. گاهی تنها یک پایتان را بیرون می گذارید و دوباره بر می گردید. ایرانی شوید، رستگار نیز خواهید شد.

-- آفتاب زاده از تهران ، Apr 26, 2010

انسان و عقائد او تغيير ميكند نميتوان هميشه گذشته ديگران را به رخ آنان كشيد.

-- بدون نام ، Apr 27, 2010

سلام، آقای کروبی مرد شجاعی است و رک گو، به همین دلیل مرد سیاست بازی نیست. اما نمی دانم چرا در مورد اصطلاح " حکم حکومتی " که اولین بار ایشان بکار بردند، چرا تا بحال سکوت کرده اند. ایشان این اصطلاح را هنگامی بکار بردند که رئیس مجلس شورای اسلامی بودند و لایحه مطبوعات قرار بود تصویب شود که به دستور مستقیم آقای خامنه ای توسط آقای کروبی از دستور کار مجلس خارج شد و ایشان گفتند بنا به حکم حکومتی - یعنی بی محل به دولت و نمایندگان - این لایحه را به بایگانی سپردند و یکی از نتایج این کار وضعیت امروز است.

-- حافظه ی تاریخی ، Apr 27, 2010

با درود به هموطنان،
آقای کروبی ميفرمايند که رژيم جنگ روانی ايجاد کرده.من با نظر ايشان موافقم و دوباره آن جناياتی را که در اوايل انقلاب کردند دارند از سر ميگيرند. اين زمان با آن زمان فرق ميکند. اول... خمينی دگر نيست که ادعای خدائی بکند. دومأ مردم از اعمال سپاه؛ پاسداران،امام و امامزاده با خبرند. سوم کاسۀ صبر پر شده دارد لبريز ميشود. در اوايل انقلاب مردم ايران يکی از ثروتمندترين مردم جهان بودند وامروز از پول در آوردن از را فحاشی حرف ميزنيم. از کليه فروشی ميگيم و امروز از کودکان خيابانی حرف ميزنيم. اوايل انقلاب فکر نميکرديم زياد دوام بياورند؛ فکر ميکرديم ايرانيند؛ فکر ميکرديم جامعۀ سالمی برای ما ميخواهند حال ديديم که سرمايۀ مملکت ما به جيب پاسداری ميرود که به فرزندان غيور ايران تجاوز کنند. به جيب رانندۀ جرثقيلی ميرود که جوان زيبای يک خانواده را به دار جرثقيلش ميزند به يک بيسوادی که در خيابانها در خيابانها تذکر ميدهد که روسريشان را جلو بيارند. ما شاهد برباد رفتن سرمايه امان بوديم. ما نميدانستيم که روح الله وطن ما را خراب و لبنان و غزه را آباد ميکند. اگر اينها از ما مصممتر باشند ميمانند. به هر طريقی که شده ما هم بايد جنگ روانی عليه اشان را بيندازيم. اگر کسی از افراد خانواده تان در سپاه است رابطه را قطع کنيد مادران زندانيان را دلجوئی دهيد ما پيروزيم.

-- jahan ، Apr 27, 2010

طبیعی هم هست!

-- م ، Apr 27, 2010

حاکمیت با این کارها نخواهد توانست جنبش را سرکوب کند
ایرانیان خود را آماده 22 خردادی دیگر می کنند

-- علیرضا ، Apr 27, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)