تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

ادامه اختلال در پرواز هواپیماها در اروپا

حرکت توده‌های خاکستر ناشی از فعالیت یک کوه آتشفشان در ایسلند به سمت اروپا، موجب ادامه اختلال در پرواز هواپیماها در این قاره شده است.

به گزارش خبرگزاری‌ها، همه فرودگاه‌ها و همچنین حریم هوایی بریتانیا به دلیل گسترش خاکسترهای آتشفشانی، امروز شنبه نیز بسته خواهد بود.

اختلال در پروازهای هواپیماها در بریتانیا از پنجشنبه گذشته، از مناطق شمالی این کشور آغاز شد.


AP

مقام‌های سازمان هواپیمایی بریتانیا روز گذشته (جمعه) ابراز امیدواری کرده بودند که با بهبود شرایط، به تدریج پروازها را در برخی فرودگاه‌های شمالی این کشور به ویژه در اسکاتلند و ایرلند شمالی از سر بگیرند، اما صبح امروز اعلام کردند که شرایط بدتر شده است.

تعطیلی یکباره همه فرودگاه‌های بریتانیا و برخی از کشورهای اروپای شمالی و غربی، از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون بی‌سابقه بوده است.

آژانس ترافیک هوایی اروپا اعلام کرده که ‪ ۶۰‬ درصد پروازهای داخل اروپا (حدود ۱۸ هزار پرواز) و همچنین بیش از نیمی از پروازهای روزانه میان قاره‌های اروپا و آمریکا در روز جمعه لغو شده است.

لغو این پروازها، ده‌ها هزار مسافر را سرگردان کرده است.

علاوه بر بریتانیا، نروژ، سوئد و دانمارک نیز حریم هوایی خود را به طور کامل بسته‌اند و در پروازهای آلمان، فرانسه و هلند نیز اختلال گسترده‌ای ایجاد شده است.

ذرات سنگ، شیشه و شن موجود در غبار و خاکستر آتشفشانی، علاوه بر ایجاد خطر برای افرادی که به آسم یا سایر مشکلات تنفسی مبتلا هستند، موجب انسداد موتور هواپیما شده و آن را از کار می‌اندازد.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)